10 turbo αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1980

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Lancia ECV rallycar (2)

Δεκαετία του 1980. Μια εποχή που έμεινε στην ιστορία και για μερικά υπέροχα turbo αυτοκίνητα που ας θυμηθούμε 10 από αυτά που ίσως δεν είχες κατά νου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Lotus Visa” ]

1982_Citroen_Visa_Lotus_prototype_001_8494

Η Citroen συνεργάστηκε με την Lotus για να κατασκευάσουν το Lotus Visa, ένα μικρό hatchback που φορούσε στο κέντρο του τον turbo κινητήρας της Esprit ο οποίος και απέδιδε 220 άλογα στους πίσω τροχούς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Peugeot” ]

peugeot-205-turbo-16-1

To Peugeot 205 T16 κατασκευάστηκε την συγκεκριμένη δεκαετία, με το κεντρομήχανο τουρμπάτο αυτοκίνητο να μπορούσε να βελτιωθεί ακόμη και στα 600+ άλογα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Renault” ]

Renault 9 turbo

Η Renault λάτρευε του turbo κινητήρες και γι’αυτό τους τοποθέτησε σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της, όπως στα Renault 9 και Renault 11 τα οποία φορούσαν 1.400α κ.εκ turbo κινητήρες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Nissan” ]

Nissan Micra Super Turbo

H Nissan παρουσίασε στα τέλη της δεκαετίας το Micra Super Turbo που συνδύαζε κομπρέσορα και turbo σε έναν 1000αρη κινητήρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ford” ]

ford Mk3 Escort RS1700T

Το πισωκίνητο Mk3 Escort RS1700T κατασκεύασε η Ford την δεκαετία του 1980. Φορούσε τον 1.700αρη turbo κινητήρα, αλλά δυστυχώς το project ακυρώθηκε προτού ξεκινήσει η παραγωγή του.

[/nextpage]

[nextpage title=”R5 Turbo 2″ ]

renault5turbo25

Η Renault κατασκεύασε 250 R5 Turbo 2 με τον 1.400αρη turbo κινητήρα του να αποδίδει 160 άλογα, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 6,6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Mitsubishi ” ]

zz-mitsubishi-hist-117

Τα Mitsubishi Lancers απέκτησαν turbo κινητήρα την δεκαετία του 1980. Στην Ευρώπη κυκλοφόρησε η έκδοση 2000 Turbo με τα 170 άλογα να περνούν στον δρόμο από τους πίσω τροχούς.

[/nextpage]

[nextpage title=”MG” ]

MG Metro Turbo

Το MG Metro Turbo δεν είχε τίποτα να δείξει. Μικρός 1.275 κ.εκ turbo κινητήρας απόδοσης 95 ίππων, με μικρή αξιοπιστία και κυρίως χωρίς να δίνει αξιόλογες επιδόσεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Toyota” ]

toyota-mr2-group-s-rally-car-01

To 1986 η Toyota κατασκεύασε το αγωνιστικό 222D. Το αυτοκίνητο βασιζόταν στην πρώτη γενιά του MR2 και με αυτό, το ευρωπαϊκό τμήμα της Toyota ήθελε να συμμετέχει στο Group S και ενδεχομένως και στο Group B.  Οι κανονισμοί του Group S ήθελαν τα αγωνιστικά να περιορίζονται στα 300 άλογα, ενώ έπρεπε να κατασκευαστούν 10 μονάδες για να ομολογκαριστεί το κάθε αγωνιστικό, πολύ λιγότερα από τα 200 που ήθελε το Group B.

Ωστόσο, μια σειρά από σοβαρά ατυχήματα το 1986, κάποια από τα οποία ήταν και θανατηφόρα, είχαν ως αποτέλεσμα το τέλος του Group B, αλλά και του Group S. Κάπως έτσι η Toyota έμεινε με μια χούφτα 222D πρωτοτύπων και με τρία MR2 Group S, τα οποία δεν φορούσαν τον 1.200αρη κινητήρα που όριζαν οι κανονισμοί του Group S, αλλά έναν 2.0-λιτρο turbo απόδοσης 600+ ίππων. Το ένα από αυτά είχε σχεδιαστεί για ασφάλτινους αγώνες, ενώ τα άλλα δύο για χωμάτινους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Lancia” ]

Lancia ECV prototype rallycar

Εκτός από την διάσημη Integrale η Lancia κατασκεύασε μερικούς υπέροχους turbo κινητήρες την δεκαετία του 1980, όπως τον μικροσκοπικό 1.000αρη Y10 Turbo κινητήρα. Φυσικά δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί το πρωτότυπο Lancia ECV rallycar με carbon σώμα και τον 1.800αρη twin-turbo κινητήρα.

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr