Fernando Alonso

Η επανεμφάνιση της Honda στη Formula 1 μόνο με ομαλό τρόπο δεν έγινε. Η ιαπωνική εταιρεία είχε αποκλειστική σχέση με τη McLaren για τη σεζόν που πέρασε, όπως θα συμβεί και το 2016, ελπίζοντας πως τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε το 2015 θα εξαφανιστούν μέσα από τη σκληρή δουλειά που θα γίνει τον χειμώνα.

Η κριτική που δέχθηκε η Honda ήταν σκληρή αρκετές φορές, ακόμα και από άτομα μέσα στην ομάδα, όπως είναι ο Fernando Alonso, ο οποίος έκανε κάτι παραπάνω από σαφές στο Ιαπωνικό Grand Prix ότι ο κινητήρας του ήταν επιπέδου GP2, γι’ αυτό και δεχόταν τόσο εύκολα τα προσπεράσματα. Ο Ισπανός όχι μόνο δε μετανιώνει γι’ αυτό, αλλά υποστηρίζει πως τα σχόλια αυτά βοήθησαν τη Honda να πάει μπροστά, ενώ επισημαίνει πως θα πρέπει να βρουν μεγάλες λύσεις τους επόμενους μήνες.

Πολλά από τα μηνύματα στην ενδοεπικοινωνία δεν τα ακούσατε, και πολλά ευχαριστούσαν την ομάδα, επειδή η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη. Κάποιες φορές, άλλαζαν τρεις κινητήρες, παίρναμε έναν βαθμό, δύο βαθμούς ή φτάναμε κοντά στους βαθμούς. Πολλά θετικά μηνύματα δεν ακούστηκαν ποτέ. Στην Ιαπωνία, μάλλον ήξερα ότι αυτό που είπα θα ακουστεί.

Οι λύσεις που πρέπει να ακολουθήσουμε την επόμενη σεζόν για να είμαστε ανταγωνιστικοί είναι αρκετά ακραίες. Για τα μεγάλα προβλήματα, χρειάζεσαι μεγάλες λύσεις και νομίζω ότι αυτό βοήθησε λίγο για τις μεγάλες λύσεις. Τα περισσότερα από όσα έχω πει ήταν χρήσιμα για την ομάδα. Κάποια είναι αστεία, επειδή νομίζω πως, σε τέτοιες καταστάσεις, θα πρέπει να γελάσεις λίγο, γιατί αλλιώς θα τρελαθείς.

Διαφορετικά, θυμώνεις, κάτι που δε θέλεις, επειδή είμαστε ομάδα και όλοι κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, και δε θέλω να τους απογοητεύω. Αλλά, κάποιες φορές θα πρέπει να αφήσεις ένα κομμάτι από το συναισθηματικό μέρος και αυτό είναι που έκανα εγώ στους τελευταίους αγώνες της σεζόν.