Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Adam Rocks 1.0 115 hp

Test Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Adam Rocks 1.0 115 hp

30
Test Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Adam Rocks 1.0 115 hp

[nextpage title=”Εισαγωγή”]

Test_Drive_Opel_Adam_Rocks_01

Δεν θα σου το κρύψω. Κάθομαι και κοιτάω εδώ και κάποια ώρα ένα κενό φύλλο εικονικού “χαρτιού” χωρίς να έχω την παραμικρή ιδέα για το πώς να προσεγγίσω το αυτοκίνητο που ονομάζεται Opel Adam Rocks. Η ίδια η εταιρία, χρησιμοποιεί πολλές όμορφες λέξεις για να περιγράψει το μικρό αυτοκίνητο. Το χαρακτηρίζει ως “mini-crossover πόλης”, ως “πρωταθλητή της εξατομίκευσης” και ως “trendsetter”. Παραδέχεται ότι είναι ένα μικρό, trendy αυτοκίνητο που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα lifestyle ενώ με μία υποψία υπεροψίας, αναφέρει ότι “δεν υπάρχει σημαντικός ανταγωνισμός για το πρώτο τρίθυρο, αστικό crossover με μήκος μικρότερο των 4 μέτρων” επειδή το Adam Rocks “ανεβάζει τον πήχη ψηλότερα συνδυάζοντας την δύναμη και την εκφραστικότητα ενός crossover με τον cool παράγοντα της υφασμάτινης οροφής”. Όλα αυτά όμως είναι “μαρκετινίστικα”. Τι σημαίνουν σε απλά Ελληνικά και πολύ παραπάνω, πώς μεταφράζονται στην καθημερινή χρήση;

Στα συν

  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Στυλ
  • Οδική συμπεριφορά
  • Δυνατότητες εξατομίκευσης
  • Ποιότητα εσωτερικού

Στα μείον

  • Άνεση
  • Τιμή
  • Διχασμός προσωπικότητας

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο”]

Test_Drive_Opel_Adam_Rocks_09

Το Opel Adam Rocks, παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 2014, μετά την παρουσίαση του ομώνυμου concept στην ίδια έκθεση ακριβώς 12 μήνες νωρίτερα. Οι διαφορές ανάμεσα στο πρωτότυπο και την έκδοση παραγωγής, είναι πραγματικά ελάχιστες. Οι διαφορές ανάμεσα στο Adam Rocks όμως και το “απλό” Adam είναι κάθε άλλο παρά αμελητέες. Το Adam Rocks είναι ένα Adam… αδιαμφισβήτητα. Όμως, το μήκος του φτάνει τα 3,75 μέτρα, έναντι 3,70 του απλού Adam και το πλάτος του τα 1,80 μέτρα έναντι 1,72 του Adam.

Test_Drive_Opel_Adam_Rocks_15

Για να δικαιολογηθεί ο χαρακτηρισμός “crossover”, η απόσταση που έχει το Adam Rocks από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 15 χιλιοστά, οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης διαθέτουν νέες ρυθμίσεις ενώ εμφανισιακά, ξεχωρίζουν τα άβαφα πλαστικά που περιβάλλουν και προστατεύουν το αμάξωμα. Είναι αρκετά όλα αυτά ή μήπως το Adam Rocks είναι περισσότερο “lifestyle” από ότι “crossover”; Θα πρέπει να διαβάσεις παρακάτω για να μάθεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό”]

Test_Drive_Opel_Adam_Rocks_26

Όσον αφορά στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβει η υφασμάτινη, αναδιπλούμενη οροφή. Ανοίγει μέχρι το C-pillar ενώ η όλη διαδικασία διαρκεί μόλις 5 δευτερόλεπτα και μπορεί να γίνει έως και τα 140 χλμ/ώρα. Όμως ένα στοιχείο εξοπλισμού δεν γίνεται να καθορίζει ολόκληρο το σαλόνι. Σαφώς χαρίζει έναν νέο “αέρα” στο Γερμανικό μικρό αλλά μέχρι εκεί. Κατά τα άλλα, η καμπίνα των επιβατών είναι γνώριμη από το Adam. Σχεδιαστικά δεν αλλάζουν πολλά, αν και προσφέρονται δύο “περιβάλλοντα” ειδικά για την Rocks έκδοση – αυτά περιλαμβάνουν μικροαλλαγές στον πίνακα οργάνων, νέα χρώματα για τις πόρτες και τα καθίσματα και κάποια διακοσμητικά.

Test_Drive_Opel_Adam_Rocks_33

Ο διάκοσμος της καμπίνας δίνει μία χαρούμενη νότα ενώ ιδιαίτερα παράπονα από την εργονομία δεν υπάρχουν. Είναι σαφές –και ευπρόσδεκτο– ότι η Opel επέλεξε την απλότητα για το ταμπλό του Adam. Αν είχα μία παρατήρηση, είναι ότι θα ήθελα την ευανάγνωστη και φωτεινή οθόνη αφής 7 ιντσών του IntelliLink συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης λίγο πιο ψηλά στο ταμπλό. Πάντως τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά και ευχάριστα στην αφή ενώ και η συναρμογή κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Η αίσθηση που έχεις ενώ βρίσκεσαι μέσα στο Adam Rocks είναι μία αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς αφού τίποτα δεν τρίζει και η ηχομόνωση είναι καλή ενώ οι χρωματικοί συνδυασμοί που προσφέρονται, αλαφραίνουν την διάθεση και κάνουν την συμβίωση με το μικρό Opel ιδιαίτερα ευχάριστοι. Όσον αφορά στους χώρους δε, οι εμπρός επιβάτες είναι σε κάθε περίπτωση άνετοι χωρίς όμως να μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τους πίσω – πρόκειται άλλωστε για αυτοκίνητο του A-segment με 2,31 μέτρα μεταξόνιο. Ο χώρος των αποσκευών από την άλλη, φτάνει τα 170 λίτρα και κρίνεται ως επαρκής τόσο όσον αφορά στην χωρητικότητα, όσο και στο σχήμα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας”]

cq5dam.web.1280.1280

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής, βρισκόταν ο τρικύλινδρος, ECOTEC Direct Injection Turbo με χωρητικότητα 999 κ.εκ. Μόνο καλά λόγια έχω γι’ αυτό το σύνολο και στην προκειμένη περίπτωση, το πώς επιδρά στο Adam Rocks. Ο αλουμινένιος βενζινοκινητήρας, αποδίδει 115 άλογα στις 5.200 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής από τις 1.800 έως τις 4.500 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι χαρίζει μία υπέροχη σπιρτάδα στο βάρους 1.156 κιλών Adam Rocks. Φυσικά, βοηθά και το νέο, 6-τάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που σύμφωνα με την Opel είναι ένα από τα ελαφρύτερα στην αγορά. Δεν θα πω ότι η εμπειρία αλλαγής ταχυτήτων είναι συναρπαστική, αφού θα ήταν υπερβολή, αλλά τουλάχιστον δεν είναι δυσάρεστη. Το κούμπωμα των ταχυτήτων είναι σαφές αν και η αίσθηση που σου δίνει είναι ελαφρώς “λαστιχένια” ενώ οι σχέσεις καθεαυτές, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως μακριές. Όμως ο υπέροχος 1000άρης δεν έχει κανένα πρόβλημα να τις “γεμίσει”.

Test_Drive_Opel_Adam_Rocks_08

Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση, έρχονται σε 9,9 δευτερόλεπτα ενώ εντυπωσιακά είναι τα 10,9 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για το 80-120 χλμ/ώρα με 5η ταχύτητα. Εντυπωσιακά, με δεδομένη την χωρητικότητα του κινητήρα και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλιζόταν με ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών – ήμαρτον αγαπητή Opel με τις τεράστιες ζάντες σε μικρά αυτοκίνητα! Για να κλείσουμε με τις επιδόσεις, να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα του Adam Rocks με τον 1000άρη των 115 ίππων είναι 196 χλμ/ώρα.

Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου κατά την δοκιμή, δεν ξεπέρασε τα 6,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η Opel ανακοινώνει 5,1 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και ενώ ένα τέτοιο νούμερο είναι ουτοπικό σε ρεαλιστικές συνθήκες, με προσοχή στον χειρισμό του δεξιού πεντάλ, ο οδηγός μπορεί να δει μέχρι και κάτω από 6 λίτρα. Χαρακτηριστικά, στο πρώτο μισό της συμβίωσης με το Adam Rocks, κατάφερα 5,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με κίνηση σε αστικό και υπεραστικό περιβάλλον αλλά προσοχή στο γκάζι. Στο δεύτερο μισό, οδηγώντας χωρίς να σκέφτομαι την κατανάλωση, “έγραψα” 6,3. Φυσικά, στον τομέα της κατανάλωσης βοηθούν τόσο οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων όσο και το σύστημα Start&Stop που ναι μεν είναι αξιόπιστο αλλά η λειτουργία του απαιτεί ένα χρονικό διάστημα εξοικείωσης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο”]

Test_Drive_Opel_Adam_Rocks_23

Δυστυχώς, δεν μπορώ να είμαι τόσο ενθουσιώδης για τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται το Adam Rocks στον δρόμο. Όχι επειδή είναι κακό αλλά επειδή υπάρχει μία ασυνέχεια. Η Opel χρησιμοποιεί πολύ συχνά τον όρο “crossover” ενώ και να μην έχεις διαβάσει τίποτα σχετικά με το αυτοκίνητο, βλέπεις ένα ελαφρώς υπερυψωμένο αυτοκίνητο με πλαστικά προστατευτικά. Μετά όμως βλέπεις τις προαιρετικές 18άρες. Και μετά, το οδηγείς και διαπιστώνεις ότι πρόκειται για ένα “σφιχτό” αυτοκίνητο. Αυτό, είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία, σημαίνει ότι σε κάποια επαρχιακή διαδρομή, η ανάρτηση ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα “επικοινωνιακό” αλλά είναι ακριβές ενώ οι τροχοί με ελαστικά 225/35/18 είναι ακροβολισμένοι στις 4 άκρες του αυτοκινήτου και χαρίζουν ένα σπορτίφ πάτημα στο Adam Rocks. Ο κινητήρας ανεβάζει πρόθυμα στροφές και παράγει συμπαθητικό ήχο όσο το κάνει, ενώ το κιβώτιο δουλεύει καλά ως μεσάζων ανάμεσα στον οδηγό και τον κινητήρα. Σε καμία περίπτωση δεν λες το Adam Rocks “καρτάκι” αλλά είναι σπορτίφ. Αλλάζει πρόθυμα κατεύθυνση και χάρη στα φαρδιά ελαστικά, έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Βέβαια, η ανάρτηση δεν απορροφά ιδανικά τους κραδασμούς στις στροφές  αλλά τις περισσότερες φορές, αυτό θα οδηγήσει σε ελέγξιμη υποστροφή και στην τελική, ας είμαστε ρεαλιστές… πόσοι θα φέρουν το Adam Rocks στα όρια του; Εξίσου καλό είναι και στο ταξίδι αφού χάρη στα μεγάλα μετατρόχια έχεις την εντύπωση ότι οδηγείς μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Είναι στιβαρό και πατάει με σιγουριά στον δρόμο ενώ η σφιχτή ανάρτηση γίνεται πιο ενδοτική όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, κάτι που σημαίνει ότι οι όποιες ανωμαλίες, φιλτράρονται ικανοποιητικά.

Όλα αυτά, ξέχνα τα στην πόλη. Το Adam Rocks είναι σκληρό και οι 18άρες ζάντες δεν βοηθούν καθόλου την κατάσταση. Μάλλον την δυσχεραίνουν. Η ανάρτηση σε συνδυασμό με τους τροχούς, “διαβάζουν” τα πάντα και αυτό γίνεται κουραστικό από κάποιο σημείο και μετά. Οι πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, περνούν πρακτικά αφιλτράριστες στον οδηγό και ότι “σώζεται”, σώζεται από το στιβαρό πλαίσιο και τα άνετα καθίσματα. Ευτυχώς όμως, η συμπεριφορά του Adam Rocks στην πόλη δεν είναι μόνο κακά νέα. Η ορατότητα είναι εξαιρετική ενώ το ηλεκτρικό τιμόνι διαθέτει και πρόγραμμα CITY που αυξάνει την υποβοήθηση και κάνει το παρκάρισμα του λιλιπούτειου Opel ακόμα ευκολότερη υπόθεση – προσοχή όμως στα πεζοδρόμια με τις 18άρες. Ο κύκλος στροφής είναι λίγο μεγαλύτερος από του Adam, όμως το Adam Rocks εξακολουθεί να είναι ευέλικτο ενώ  χάρη στο Start&Stop και τα μόλις 999 κ.εκ. του κινητήρα, η κατανάλωση δύσκολα ξεφεύγει πάνω από τα 7 λίτρα. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε το αξιοπρεπέστατο σύστημα πέδησης με τους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς, που υπό νορμάλ συνθήκες αποδεικνύεται ακούραστο. Όσο για την αίσθηση του πεντάλ, αυτή είναι κλασική “Opel”. Αυτό σημαίνει ότι τα πρώτα μερικά χιλιοστά είναι “περίεργα” ενώ στη συνέχεια της διαδρομής του πεντάλ είναι γραμμική.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Opel_Adam_Rocks_21

Ήρθε η ώρα να συνοψίσω όμως. Παρά τα όσα έγραψα, εξακολουθώ να δυσκολεύομαι στην προσέγγιση του θέματος “ Adam Rocks”. Η αλήθεια είναι ότι όντως, το συγκεκριμένο μοντέλο της Opel παίζει μόνο του στην κατηγορία του lifestyle αστικού crossover με μήκος κάτω από 4 μέτρα. Έχω την εντύπωση όμως ότι η περιγραφή πρέπει να γραφτεί κάπως έτσι για να έχει νόημα: lifestyle αστικό crossover (;;) με μήκος κάτω από 4 μέτρα. Μην σε ξεγελούν τα 15 χιλιοστά αύξησης στην απόσταση από το έδαφος και τα πλαστικά προστατευτικά. Το Adam Rocks δεν ανεβαίνει ούτε πεζοδρόμιο. Νιώθει άβολα ακόμα σε πατημένο χωματόδρομο. Είναι ένα lifestyle supermini όμως, με τιμή που ξεκινά από τα  €18.900. Ακόμα και με πλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα συν την υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή, €18.900 είναι πολλά χρήματα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες”]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά”]

Opel Adam Rocks 1.0 ECOTEC®DirectInjection Turbo
Κινητήρας
Προδιαγραφές ρύπων EURO6
Καύσιμο Super
Αρ. Κυλίνδρων 3
Κυβισμός cm3 999
Διάμετρος/Διαδρομή mm 74 / 77.4
Μεγ. Ισχύς kW(hp) / rpm 66 (90) / 4000
Μεγ. Ροπή Nm / rpm 170 / 1800-3700
Λόγος συμπίεσης 10.5 : 1
Σχέση τελικής μετάδοσης 3.56
Ρεζερβουάρ καυσίμου l 35
Βάρος και φορτία άξονα (kg)
Απόβαρο συμπ. οδηγού (σύμφωνα με 70/156/EEC) 1156
Μέγιστο μικτό βάρος οχήματος 1510
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 354
Μέγ. φορτίο άξονα, εμπρός 850
Μέγ. φορτίο άξονα, πίσω 700
6- τάχυτο μηχανικό κιβώτιο Τελική ταχύτητα (km/h) Επτάχυνση

0 – 100 km/h (sec)

Ρεμπρίζ 80-120 km/h, 5η σχέση

(sec)

Κατανάλωση καυσίμου (l/100 km) Εκπομπές CO2 σε g/km (μικτός κύκλος)
Στην πόλη Εκτός πόλης Μικτός κύκλος
196 9.9 10.9 6.3 4.4 5.1 119
Διαστάσεις οχήματος (mm)
Μήκος 3747
Πλάτος με / χωρίς εξωτερικούς καθρέπτες 1966 / 1807
Ύψος (στο απόβαρο) 1493
Μεταξόνιο 2311
Μετατρόχιο, εμπρός 1472
Μετατρόχιο, πίσω 1464
Κύκλος στροφής (m)
Από τοίχο σε τοίχο 10.94
Από κράσπεδο σε κράσπεδο 10.62
Διαστάσεις χώρου αποσκευών (mm)
Μήκος πατώματος μέχρι τις πλάτες των πίσω καθισμάτων 462
Μήκος πατώματος με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες 1041
Πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών 954
Μέγιστο πλάτος 963
Ύψος σκαλοπατιού φόρτωσης 808
Μέγιστο ύψος ανοίγματος 544
Μέγιστο πλάτος ανοίγματος στη μεσαία γραμμή 853
Χώρος αποσκευών – Χωρητικότητα (l) (σύμφωνα με ISO 3832)
Χώρος αποσκευών μέχρι το αφαιρούμενο ράφι 170
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων 484
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι την οροφή 663

[/nextpage]