Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Toyota RAV4 Hybrid στην Ισπανία

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Toyota RAV4 Hybrid στην Ισπανία

50
Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Toyota RAV4 Hybrid στην Ισπανία

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_12

Το Αλικάντε της Ισπανίας επέλεξε η Toyota για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου RAV4, με την ισπανική πόλη, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας, να βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Βαλενθιανικής κοινότητας. Η πόλη είναι ένα από τα πιο ιστορικά λιμάνια της Ισπανίας στη Μεσόγειο και υπήρξε κατά το Μεσαίωνα και την Αναγέννηση σημαντικό οικονομικό και εμπορικό κέντρο, με την φυσική ομορφιά του τοπίου, αλλά και τις γεωγραφική του μορφολογία, να μας δίνει την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε κάθε είδους διαδρομή (επαρχιακό δρόμο, εθνική οδό και εκτός δρόμου) για περίπου 240 χλμ.

Έχουν περάσει 22 χρόνια από τη στιγμή που η ιαπωνική εταιρία αποφάσισε να παρουσιάσει στη Γενεύη το 1994 το “Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive” (όχημα αναψυχής με τετρακίνηση), κάτι που δίνει το δικαίωμα στην Toyota να ισχυριστεί ότι πρακτικά δημιούργησε την κατηγορία των compact SUV.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_04

Το τότε μοντέλο ήταν αρκετά διαφορετικό από τα παραδοσιακά 4×4, καθώς ξεκίνησε ως ένα συμπαγές 3-θυρο μοντέλο, καθιστώντας το το πρώτο “Urban 4WD”. Τη πρώτη χρονιά η Toyota πούλησε 53.000 μονάδες, και από τότε, οι ετήσιες πωλήσεις αυξάνονται σταθερά με κάθε γενιά, για να φτάσουν το 2013, να πουλά 10 φορές περισσότερα αυτοκίνητα απ’ότι 20 χρόνια πίσω. Σήμερα, διατίθεται σε περισσότερες από 150 χώρες, με τις τέσσερις γενιές του RAV4 να έχουν πουλήσει 6.5 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο, με το 25% να καταλήγει σε Ευρωπαίους πελάτες, εκ των οποίων πάνω από το 90% από αυτά είναι ακόμα στο δρόμο σήμερα.

Από το 1994, η κατηγορία των C-SUV δεν έχει μόνο αυξηθεί, έχει επίσης αλλάξει και ωριμάσει. Σύμφωνα με τα λεγόμενα στελέχους της ίδιας της Toyota, oι ημέρες των sedans είναι μετρημένες και το αγοραστικό κοινό έχει στραφεί στα crossovers και SUVs, κάτι που σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί δραματικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα να είναι ότι το 2010 υπήρχαν 10 διαφορετικά μοντέλα στην κατηγορία των συμπαγών SUV, και σήμερα έχεις να επιλέξεις από 19.

Στα συν

  • Άνεση και στιβαρό πάτημα στην άσφαλτο
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Ηχομόνωση
  • Χώροι
  • Κατανάλωση

Στα μείον

  • Εκτός δρόμου συμπεριφορά
  • Τιμή
  • Μερικά πλαστικά εσωτερικού
  • CVT υπό πίεση

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

IMG_2790

Περνώντας στο ιαπωνικό μοντέλο, η Toyota παρουσίασε τη τέταρτη γενιά του RAV4 στη πόλη των Αγγέλων το Νοέμβριο του 2012, για να φέρει τη facelift έκδοση 3 χρόνια μετά, στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Όταν παρουσιάστηκε η 4η γενιά του RAV4, αυτή διέθετε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία “Keen Look” και “Under Priority” της Toyota και δανειζόταν αρκετά στοιχεία από το αμερικάνικο Camry, ενώ ακολουθούσε τις γραμμές του Auris.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_01

Οι αλλαγές στο ανανεωμένο RAV4 ακολουθούν πιστά τις περιορισμένες που είδαμε πριν από έξι μήνες, στην πρώτη μας επαφή με το facelift του hatchback μοντέλου. Έτσι, στο μπροστά μέρος υπάρχει η νέα λεπτή μάσκα, με το ευμεγέθες σήμα να βρίσκεται σε περίοπτη θέση, τα ανασχεδιασμένα λεπτά εμπρός φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας, και τον ανασχεδισμένο προφυλακτήρας με το τραπεζοειδές σχήμα του να προσφέρει οπτικό πλάτος.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_26

Στο προφίλ δεν υπάρχουν αλλαγές που θα γίνουν διακριτές, καθώς το μόνο που αλλάζει είναι οι πλαστικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος και οι νέας σχεδίασης ζάντες 17 και 18 ιντσών. Περνώντας στο πίσω μέρος, ελάχιστα αλλαγμένος είναι ο προφυλακτήρας, ενώ νέου σχεδιασμού είναι τα LED φωτιστικά σώματα, η διακριτική αεροτομή και η νέα κεραία.

Συνολικά οι αλλαγές προσδίδουν στο RAV4 μια πιο σοφιστικέ παρουσία στο δρόμο, με το αυτοκίνητο να αντικατοπτρίζει ένα μοντέλο με ισχυρότερο, πιο δυναμικό στυλ, με άμεσα αναγνωρίσιμο την εταιρική υπογραφή, αλλά και off-road πειστήρια.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_24

Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του ανανεωμένου RAV4 έχει αυξηθεί κατά 35 χλστ., φτάνοντας τα 4.605 χλστ., με τις υπόλοιπες διαστάσεις να παραμένουν ίδιες, κάτι που σημαίνει ότι το πλάτος να αγγίζει τα 1.845 χλστ., το ύψος τα 1.675 χλστ. (1.705 χλστ. με ράγες οροφής) και το μεταξόνιο στα 2.660 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος διαφέρει ανάλογα με τον κινητήρα που εφοδιάζεται το αυτοκίνητο, με τον βενζινοκινητήρα να απέχει 163 χλστ., τον πετρελαιοκινητήρα 178 χλστ. και την υβριδική έκδοση 177 χλστ. Η γωνία προσέγγισης είναι 19 μοίρες, με την αντίστοιχη διαφυγής να είναι 22 μοίρες για την υβριδική και 23 μοίρες για τις υπόλοιπες δύο.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_32

Από θέμα ασφάλειας, το RAV4 έχει κατακτήσει 5-αστέρια στις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP, με το μοντέλο του 2015 να ανεβάζει τον πήχη στην ενεργητική ασφάλεια και την υποστήριξη οδηγού με πακέτο Toyota Safety Sense.

Αυτό επεξεργάζεται πληροφορίες που παρέχει μία συμπαγής μονάδα τοποθετημένη στην οροφή, όπου συνδυάζεται με ένα σύστημα λέιζερ και μία κάμερα, προσφέροντας στους πελάτες τις λειτουργίες Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Auto High Beam και Road Sign Assist, με τη κατάσταση και τις πληροφορίες προειδοποίησης να εμφανίζονται στον οδηγό μέσω της οθόνης ανάμεσα στο πίνακα οργάνων.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_49 First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_53

Επίσης το ιαπωνικό SUV είναι το πρώτο που εξοπλίζεται με το Panoramic View Monitor, με τις τέσσερις κάμερες στο αμάξωμα (2 στους εξωτερικούς καθρέφτες και από μία μπροστά/πίσω) να δημιουργούν μια πανοραμική εικόνα που διευκολύνει στο παρκάρισμα και γενικά τον καλύτερο έλεγχο του όγκου. Ένα χαρακτηριστικό, που κακά τα ψέμματα, δεν είναι κάτι πρωτοποριακό, όταν πχ. το διαθέτει το Nissan Note εδώ και κάποια χρόνια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_65

Στην καμπίνα του ανανεωμένου RAV4, η συνολική εικόνα που αντικρίζεις θυμίζει αρκετά τον σχεδιασμό των υπόλοιπων μοντέλων της εταιρίας, με την αρχιτεκτονική του μοντέλου να είναι ενισχυμένη για να συνδυάσει την καλύτερη λειτουργικότητα με μεγαλύτερη οπτική αρμονία, τη συνοχή και τη βελτιωμένη “οργανοληπτική ποιότητα”.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_69

Με λίγα λόγια, ο σχεδιασμός του είναι αρκετά λιτός, έχοντας στο οπτικό σου πεδίο, και εύκολα προσβάσιμους, τους κύριους διακόπτες που θα χρησιμοποιείς πιο συχνά (αυτούς του κλιματισμού και της οθόνης), με τους υπόλοιπους (επιλογή προγραμμάτων οδήγησης, θερμαινόμενων καθισμάτων) να είναι κρυμμένους στην βάση της κονσόλας και δύσκολα προσβάσιμους.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_67

Δεν θα χαρακτήριζα το σύνολο του εσωτερικού εκλεπτυσμένο και κομψό, καθώς υπάρχουν ασύμμετρα σχήματα, αρκετά σκουρόχρωμες επενδύσεις, με τα ασημί φινιρίσματα να μην σώζουν την κατάσταση. Σύμφωνα με την Toyota η ποιότητα έχει βελτιωθεί σημαντικά, αλλά το πάνω μέρος του ταμπλό και το τούνελ ανάμεσα στα καθίσματα είναι από σκληρό πλαστικό, κάτι που δεν περιμένεις σε αυτή τη κατηγορία, Με απαλό και πολύ ποιοτικό napa δέρμα ήταν επενδυμένο το υπόλοιπο της κεντρικής κονσόλας, τα πάνω μέρος των θυρών και το υποβραχιόνιο, ενώ ομοίως στα υπόλοιπα σημεία τα υλικά και τα υφάσματα είναι πολύ καλής ποιότητας. Στην όμορφη και χαλαρή ατμόσφαιρα συντελεί ο κρυφός μπλε φωτισμός, και αυτό που τονίστηκε κατά την παρουσίαση, ήταν αφαίρεση του -δεκαετιών- σήματος κατατεθέν των εσωτερικών της Toyota. To ψηφιακό ρολόι…μας άφησε χρόνους!

Οι μόνες σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το pre-facelift μοντέλο εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων, στην κεντρική κονσόλα και στην κονσόλα γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_70

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών, που ενσωματώνει το σύστημα πλοήγησης και όλες τις παραμέτρους του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά για άγνωστο και περίεργο λόγο δεν διαθέτει τα κουμπιά αφής, που είδαμε στο ανανεωμένο Auris, αλλά έχει συμβατικά. Παρόλα αυτά η απόκριση της είναι άμεση, αν και μερικά εικονίδια είναι αρκετά μικρά για να μπορέσεις να τα πατάς ασυναίσθητα και με ακρίβεια κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Ο πίνακας οργάνων προέρχεται αυτούσιος από το Auris, με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο να έχουν “σωληνωτό” σχεδιασμό και να τοποθετούνται αριστερά και δεξιά της νέας έγχρωμης οθόνης TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2″.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_68

Από θέμα χώρων, το αυτοκίνητο προσφέρει άφθονους για όλους τους επιβάτες, αν και ο περίεργος σχεδιασμός της κονσόλας μπροστά από τον συνοδηγό, μου περιόριζε το χώρο για τα γόνατα, ακόμα και με το κάθισμα στην πιο πίσω θέση. Πίσω, ανεξαιρέτου σε πιο σημείο θα είναι το εμπρός κάθισμα υπάρχει υπέρ αρκετός χώρος για τα γόνατα, με τον αέρα για τα κεφάλια να μην ήταν πρόβλημα ακόμα και για τα 1.92 εκατοστά του αναστήματος μου. Αυτό σημαίνει ότι στην πίσω σειρά καθισμάτων θα φιλοξενηθούν εύκολα 3 επιβάτες χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, πόσο μάλλον με το εντελώς επίπεδο πάτωμα, τα γόνατα του μεσαίου να μην δυσκολεύουν την άνεση του.

Η πρακτικότητα έχει βελτιωθεί με την προσθήκη ενός δεύτερο δίσκου στο εσωτερικό του υποβραχιόνιου, με την ανασχεδίαση των ποτηροθηκών της κεντρικής κονσόλας να μπορεί φιλοξενήσει κούπες με χερούλια, και με την προσθήκη ενός χώρου αποθήκευσης στην πλαφονιέρα.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_58

Τέλος, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 547 λίτρα για τη βενζινοκίνητη/πετρελαιοκίνητη έκδοση και 501 λίτρα για την υβριδική. Αντίστοιχα, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα κατά 60/40, αυτός αυξάνεται στα 1.746 λίτρα και 1.633 λίτρα. Ο χώρος που σχηματίζεται δεν είναι εντελώς επίπεδος, και υπάρχει μια μικρή κλίση προς τα πάνω, με την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών να είναι αρκετά χαμηλό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_55

Η Toyota έχει εδραιωθεί στην συνείδηση του κοινού για την υβριδική τεχνολογία, και το RAV4 είναι η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της εταιρίας που “υβριδοποιείται”. Μαζί με την Lexus κατέχουν το 60% των παγκόσμιων πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων, έχοντας πουλήσει πάνω απο 8 εκατ. μονάδες, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται κατά 15% στην Ευρώπη.

Το RAv4 αποτελεί για την Toyota το πρώτο υβριδικό μοντέλο στο C-SUV segment, και βασίζονται πολύ σε αυτό, καθώς η πρόβλεψη τους αναφέρει ότι θα κατέχει το 66% των συνολικών πωλήσεων, με το 22% να επιλέγει το πετρελαιοκινητήρα και το υπόλοιπο 12% τον βενζινοκινητήρα.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_56

Αυτός ήταν και ο κυριότερος λόγος, που κατά την παρουσίαση η υβριδική έκδοση ήταν η μοναδική διαθέσιμη να δοκιμάσουμε. Αυτή, παίρνει κίνηση από έναν 2,5-λίτρων τετρακύλινδρο 16-βάλβιδο κινητήρα βενζίνης, που λειτουργεί στο κύκλο του Atkinson, με τη σχέση συμπίεσης να αγγίζει το 12.5:1. Αποδίδει 152 άλογα στις 5.700 σ.α.λ. και 206 Nm ροπή μεταξύ 4.400 και 4.800 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα αποδίδει 105 kW/140 άλογα με τη ροπή του να αγγίζει τα 270 Nm από τις 0 σ.α.λ., με την ενέργεια να αποθηκεύεται σε μια μπαταρία υβριδίων μετάλλων νικελίου 204 κελιών, που τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 1.6 kWh.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_48

Συνολικά αποδίδει 197 άλογα στις 5.700 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα E-CVT (ηλεκτρικό κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης) στέλνοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8.3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,9 λίτρα/100 χλμ., με το trip computer μετά από την σχετικά σύντομη αλλά αρκετά “γεμάτη” διαδρομή να γράφει κάτι λιγότερο από 7 λίτρα/100 χλμ. Η τιμή αυτή καθορίζεται καθαρά από τη χρήση του αυτοκινήτου, καθώς τα μεγαλύτερα οφέλη των υβριδικών συστημάτων εντοπίζονται στις χαμηλές ταχύτητες των αστικών μετακινήσεων, με την συμβολή τους  στον ανοιχτό δρόμο να μην είναι τόσο εκτενής, κάτι που αυξάνει τη κατανάλωση. Έτσι, μπορείς να δεις εύκολα τιμές από σχεδόν 6 λίτρα στη πόλη μέχρι 9 στον αυτοκινητόδρομο ή σε μια έντονη off road διαδρομή. Φυσικά πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 115 γρ/χλμ. με τις 17άρες ζάντες και 116 γρ/χλμ. με τς 18άρες.

Screen Shot 2016-01-19 at 18.32.50

Για όποιον θέλει το κάτι παραπάνω, η Toyota προσφέρει και την τετρακίνητη έκδοση, όπου ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας 50 kW/67 ίππων κινεί τον πίσω άξονα, αντικαθιστώντας τον κεντρικό άξονα. Αυτός σύμφωνα με την εταιρία διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα των τετρακίνητων εκδόσεων, χωρίς όμως τα μειονεκτήματα του πρόσθετου βάρους και των τριβών των μηχανικών συστημάτων. Ο επιπλέον ηλεκτρονικινητήρας δεν αυξάνει την συνολική ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, καθώς περιορίζεται η χρήση του εμπρός, με την κατανομή της ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα να φτάνει μέχρι το 40/60 αντίστοιχα. Η κατανάλωση του τετρακίνητου υβριδικού εργοστασιακά ανακοινώνεται στα 5 λίτρα/100 χλμ, με αυτή που έγραψε το trip computer να ήταν στα 7,4 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων να είναι στα 117 γρ/χλμ. με τις 17άρες ζάντες και 118 γρ/χλμ. με τς 18άρες.

Εκτός της υβριδικής, στη γκάμα του μοντέλου υπάρχουν και οι συμβατικές επιλογές βενζίνης και πετρελαίου, με την πρώτη να είναι διαθέσιμη μόνο με κλασική τετρακίνηση και την δεύτερη μόνο ως μπροστοκίνητη.

Και οι δύο έχουν χωρητικότητα 2-λίτρων, με τον βενζίνης να αποδίδει 151 ατμοσφαιρικά άλογα στις 6.200 σ.α.λ. και 195 Nm ροπή στις 4.000 σ.α.λ.. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 9,9 δευτ., την μέση κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων να ανέρχονται στα 155 γρ./χλμ. Ο πετρελαίου προέρχεται από την BMW, αποδίδοντας 143 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 320 Nm διαθέσιμα από τις 1.750 μέχρι 2.250 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 9,6 δευτ., την μέση κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 4,7 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων να ανέρχονται στα 123 γρ./χλμ.

Τέλος, το συνολικό βάρος της υβριδικής έκδοσης φτάνει τα 1.625 κιλά, με τον επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα να προσθέτει 65 κιλά, και το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι 56 λίτρα. Από την άλλη, η βενζινοκίνητη έκδοση ζυγίζει 1.490 κιλά, και η πετρελαιοκίνητη 1.535 κιλά, με το ρεζερβουάρ στα 60 λίτρα και στις δύο περιπτώσεις. Τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_51

Οι αντιπροσωπείες της Toyota στην Ελλάδα δέχονται ήδη παραγγελίες για το ανανεωμένο RAV4, με την διαθεσιμότητα να ξεκινάει άμεσα. Από πλευράς εκδόσεων εξοπλισμού το ιαπωνικό μοντέλο διατίθεται στην Live, Style & Hybrid Style, Lounge & Hybrid Lounge, στην Active και στην Active Hybrid.

H τετρακίνητη βενζίνης με το χειροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο ξεκινάει από €27.410 (€24.871 με απόσυρση), με την δικίνητη πετρελαίου με επίσης χειροκίνητο έξι σχέσεων από €27.970 (€25.363 με απόσυρση). Τέλος, η υβριδική δικίνητη έκδοση με το αυτόματο CVT ξεκινάει από €33.770 κια η τετρακίνητη να χρεώνεται με επιπλέον €2.000. Πιο αναλυτικά μπορείς να δεις τις τιμές εδώ.

Τέλος, το RAV4 είναι διαθέσιμο σε εννιά εξωτερικά χρώματα, με το μεταλλικό κόκκινο και μπλε να είναι νέα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

IMG_2787

Τα χαρακτηριστικά της οδηγικής εμπειρίας που πρέπει να “τικάρει” ένα SUV είναι η άνετη και ξεκούραστη, χωρίς άγχος οδήγηση. Το ανανεωμένο RAV4 διαθέτει κάποιες μικρές αλλαγές στο στήσιμο του, που μαζί με την υιοθέτηση του υβριδικού συστήματος, προσφέρει μια άκρως αγχολυτική, χωρίς συγκινήσεις συμπεριφορά.

IMG_2785

Από πλευράς διάταξης των αναρτήσεων, στον εμπρός άξονα διαθέτει γόνατα MacPherson και ανεξάρτητη πίσω με διπλά ψαλίδια. Όμως, τα αμορτισέρ έχουν τροποποιηθεί ώστε να βελτιωθεί η οδηγική άνεση, μέσω της καλύτερης προσαρμογής της δύναμης απόσβεσης σε διάφορες ταχύτητες και οδικές συνθήκες, ενώ τα ελατήρια έχουν νέα σκληρότητα, που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της απορρόφησης κραδασμών και μειώνουν τις κινήσεις του αμαξώματος.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_37

Το αποτέλεσμα φάνηκε στον δρόμο με την πολύ καλή απορρόφηση των κραδασμών, τόσο εντός όσο και εκτός ασφάλτου. Στο εξαιρετικό οδικό δίκτυο της Ισπανίας, δεν εισήλθαν ποτέ στην καμπίνα κραδασμοί, που μαζί με την κατά 55% αυξημένη ηχομόνωση του πίσω μέρους, διαπιστώνεις μια απομόνωση από το εξωτερικό περιβάλλον. Το μόνο που παρατήρησα είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε ταχύτητες άνω των 150 χλμ/ώρα.

Παρότι ίσως δεν είναι δίκαιο να κρίνω αυστηρά την αμεσότητα του τιμονιού σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, η ηλεκτρική κρεμαργιέρα του RAV4 παρέχει μια εντελώς στείρα εμπειρία, με ελάχιστη πληροφόρηση και αμεσότητα στις εντολές. Σώζεται λιγάκι από την καλή αίσθηση, όντας ελάχιστα βαρύ, με τον κύκλο στροφής να είναι αρκετά καλός, παρά τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος, όντας 10.6 μέτρα (11,2 μέτρα με τις 18άρες ζάντες).

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_04

Το υβριδικό σύνολο του RAV4 είναι η μοναδική πρόταση στη κατηγορία του και είναι ακριβώς ίδιο με αυτό του Lexis NX300h, με τα 197 άλογα να το καθιστούν το πιο δυνατό RAV4 που έχει κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. Παρόλα αυτά δεν θα νιώσεις ποτέ ότι βάζει φωτιά στον δρόμο, με τα 8,3 δευτ. να μου ακούγονται αισιόδοξα και θα ήθελα να το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους για να κάνουμε τις καθιερωμένες μας μετρήσεις.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_36

Σε ήρεμες και φυσιολογικές μετακινήσεις, κάτι που θα κάνουν κατά κόρον οι πελάτες που τους ενδιαφέρει το ιαπωνικό SUV, δεν θα ενοχλήσει καθόλου το CVT κιβώτιο. Αν, όμως, πατήσεις βαθιά το γκάζι θα ακούσεις τον κινητήρα να δουλεύει συνεχόμενα ψηλά.

Αυτό που προσφέρει το υβριδικό RAV4 είναι η εξαιρετική απλότητα στη χρήση, καθώς το μόνο που έχεις να κάνεις είναι απλά να πιέσεις το κουμπί του κινητήρα, να επιλέξεις το D στο αυτόματο κιβώτιο και αμέσως να χαρείς την ομαλή, αθόρυβη και εύκολη χρήση του οχήματος.

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι γνωστή, και κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και στο φρενάρισμα, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει την μπαταρία, ενώ ακόμα και με εντελώς άδεια τη μπαταρία ο κινητήρας θα προσφέρει ηλεκτρική ενέργεια για να κινήσει τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, όταν χρειαστεί.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_33

Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ανεξάρτητα από το εμπρός υβριδικό σύστημα, και κινεί αποκλειστικά του πίσω τροχούς, που εκτός από την καλύτερη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες, αυξάνει και το βάρος ρυμούλκησης στα 1.650 κιλά, σημαντικό στοιχείο για τους υποψήφιους αγοραστές.

Με το που επιλέξεις στο κιβώτιο την χειροκίνητη λειτουργία, η πέδηση του κινητήρα ενισχύεται και, επειδή οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται ψηλότερα η απόκριση του γκαζιού είναι ελάχιστα καλύτερη. Στο sport mode οι αλλαγές στην απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού δεν είναι αισθητές για να προσφέρουν μια πιο δυναμική και ευχάριστη εμπειρία.

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_39

Οι κλίσεις στις στροφές αναπόφευκτα είναι υπαρκτές αλλά δεν θα έλεγα ότι σου προκαλούν φόβο. Επίσης, το bodyroll στις εξόδους των στροφών ή σε συνεχείς αλλαγές της κατεύθυνσης είναι αρκετά ελέγξιμο. Τα επίπεδα πρόσφυσης στην καλή άσφαλτο φάνηκαν αρκετά καλά, με τις 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής να φοράνε ελαστικά 235/55, και οι 17άρες 225/65. Στο χώμα, όμως, γλιστρούσε αρκετά εύκολα, με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης να έχει καθυστερημένη ενεργοποίηση, αφήνοντας σε να παίξεις λίγο με το πίσω μέρος. Στα μόλις 4 χλμ. στην εκτός δρόμου και σχετικά στενής διαδρομής που οδηγήσαμε, έκρινα ότι η ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα δεν ήταν αρκετά άμεση, και ποτέ δεν θα νιώσεις ότι οδηγείς πραγματικό τετρακίνητη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

First_Drive_Toyota_RAV4_Hybrid_52

Το πρώτο υβριδικό RAV4 άργησε να έρθει, αλλά πλέον είναι εδώ και είναι καλό. Πραγματικά καλό. Η Toyota αποδεικνύει ξανά τον λόγο που κυριαρχεί στα υβριδικά συστήματα μετάδοσης, και παίρνοντας ένα ήδη επιτυχημένο μοντέλο και το μετατρέπει ακόμα πιο αποτελεσματικό. Το μόνο πρόβλημά του είναι η εξαιρετικά χαμηλή τιμή του πετρελαίου σαν καύσιμο στην Ελλάδα, κάτι που θεωρητικά την κάνει λίγο πιο οικονομική λύση, που μαζί με την πιο προσιτή τιμή είναι ίσως πιο ιδανικό πακέτο για την αγορά μας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κα Χαρ/κά” ]

Κινητήρας:
 4-κυλινδρος , 154 hp @ 5,700 rpm, 2.5 L, 16 valves; 12.5/1 compression ratio
Αλουμινένιο block και κεφαλή, Atkinson cycle
Ροπή:
206 Νm @ 4,400 rpm
Ρεζερβουάρ:
56  λίτρα
3 Motors:
Front MG2:141 hp (105 kW) @ 4,500 rpm; MG1: hp ( kW) @ 12,500 rpm
Rear: 67 hp (50 kW) 244.8 Volts normal, permanent magnet AC synchronous
All 650 volts. MG1 & MG2 and the gasoline engine are connected by a planetary gear set (ECVT) to the front wheels through reduction gears (ratio 3.542 for AWD-i).
Traction Battery:
1.6-kWh nickel-metal hydride 244.8 volts (204 κελιά σε 2 στοιχεία, 1.41 V/κελί); 40 κιλά
Συνολική ισχύ:
197 hp (145 kW) @ 5,700 rpm
Συνολική Ροπή:
270 Νm
Προγράμματα οδήγησης:
EV, ECO, Standard
Αυτονομία:
700 χλμ
Tελική:
185 χλμ
Επιτάχυνση::
0-100 χλμ/ώρα 8.3 δευτ.
Μέση καταναλώσεις:
4.9/5.0
Θέσεις:
5
Οθόνη:
7″ έγχρωμη αφής
Βάρος:
1.625/1690 κιλά
Χώρος αποσκευών:
501 λίτρα
Features:
Smart key, push-button start, dual-zone climate control, cruise control
4 cameras for Bird’s Eye View, 8-speakers, USB, iPod, HD Radio,
Toyota Safety Sense:
Pre-Collision System with pedestrian detection function, Lane Departure Alert,
Adaptive Cruise Control, Automatic High Beam
Διαστάσεις:
ΜxΠxY 4.605×1.845×1.675 (1.705)
Απόσταση από έδαφος:
177
Κύκλος στροφής
10.6 μέτρα
Αεροδ. συντελεστής
0.34
Ρυμούλκηση:
800/1.650 κιλά
Τροχοί:
225/65R17 all season ή 235/55R18
Εκπομπές CO2:
117/118 γρ/χλμ

[/nextpage]