Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_02

Η πρώτη γενιά του Duster παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2010, για να έρθει ένα ελαφριάς έκτασης facelift στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2013. Το facelift του μοντέλου περιλαμβάνει τις κλασικές αλλαγές και εντοπίζονται στον νέο προφυλακτήρα εμπρός, στα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω, στην επανασχεδιασμένη μάσκα, η οποία διαθέτει χρωμιωμένες λεπτομέρειες, ενώ νέου σχεδιασμού είναι και οι ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών, όπως και οι μπάρες στην οροφή αλλά και το σήμα “4×4”.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_20

Σίγουρα δεν είναι το πιο όμορφο αυτοκίνητο που θα δεις στον δρόμο, αλλά δεν χαρακτηρίζεται “περίπτερο” με ρόδες. Τα μεγάλα, τονισμένα και μυώδη φτερά στις τέσσερις γωνίες, το παραλληλόγραμμο σχήμα της μάσκας, μαζί με τα φωτιστικά σώματα και το ύψος του, αναδεικνύουν την προσωπικότητά του, ως ένα όχημα παντός εδάφους. Ο σχεδιασμός του είναι λίγο πιο εμφατικός, χωρίς να φωνάζει, όντας παράλληλα απλοϊκός, και δε θα προκαλέσει στο πέρασμα του, αλλά ούτε θα περάσει παντελώς απαρατήρητο.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_10

Αποτελεί το έκτο κατά σειρά μοντέλο της Dacia και το τρίτο που βασίζεται στη πλατφόρμα B0 του Logan και καταφέρνει να κρύβει τις διαστάσεις του, όπου είναι μεγαλύτερες από το μέσο όρο της κατηγορίας. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.315 χλστ, το πλάτος τα 1.822 χλστ. και το ύψος τα 1.695 χλστ μαζί με τις ράγες που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο δοκιμής μας, με τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd να είναι 0,42. Η γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες, η γωνία φυγής 36 μοίρες και η γωνία ράμπας 23 μοίρες, ενώ η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 210 χλστ.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_07

Για να γίνουν πλήρως αντιληπτά αυτά τα νούμερα, η πρώτη γωνία είναι αυτή που σχηματίζεται μεταξύ του θεωρητικού επιπέδου και της ευθείας μεταξύ εμπρός προβόλου και του ίχνους του εμπρός τροχού. Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή (σε συνδυασμό με την γωνία ράμπας ), τόσο αυξάνονται οι δυνατότητες υπέρβασης εμποδίων. Η γωνία φυγής είναι αντίστοιχο για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ η γωνία ράμπας είναι η οξεία γωνία που σχηματίζεται μεταξύ των ευθειών που ενώνουν τα ίχνη των τροχών με την προβολή του μέσου του μεταξονίου στο δάπεδο. Για μεγάλη τέτοια γωνία απαιτείται αυξημένη απόσταση από το έδαφος μαζί με κοντό σχετικά μεταξόνιο, και το Duster διαθέτει και τα δύο.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_21

Τέλος, το μέγιστο βάθος διέλευσης από νερά είναι 350 χλστ, αριθμοί που το καθιστούν ιδιαίτερα καλό για απροβλημάτιστες εκτός δρόμου εξορμήσεις καθώς και τον εκμηδενισμό όποιας φοβίας για “καβάλημα” πεζοδρομίων.