Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_48

Με την ανανέωση του αυτοκινήτου, αλλαγές επήλθαν και στην καμπίνα των επιβατών κάνοντας το πιο σύγχρονο και διορθώνοντας κάποια εργονομικά λάθη του pre-facelift μοντέλου. Ο εσωτερικός σχεδιασμός έχει αναβαθμιστεί σημαντικά με τις αλλαγές να εντοπίζονται στο νέο, πλήρως επανασχεδιασμένο ταμπλό, που διαθέτει μια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με GPS (MEDIA NAV). Αυτό σημαίνει ότι μεταφέρθηκαν οι διακόπτες των παραθύρων από την κεντρική κονσόλα στα πλαίσια των θυρών, όπου είναι και η σωστή θέση τους.

Επίσης, το νέο ταμπλό διαθέτει πλέον αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, κάτι που στο προηγούμενο μοντέλο έλαμπαν δια της απουσίας τους. Νέοι είναι και οι διακόπτες του air condition, και πρακτικά μόνο το χοντροκομμένο τιμόνι μένει αυτούσιο.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_50

Η ποιότητα των πλαστικών, προφανώς και δεν είναι η καλύτερη, αλλά είναι αρκούντως ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του Duster. Παντού υπάρχουν σκληρής υφής υλικά, που όμως δεν βγάζουν φθήνια και προχειρότητα, αν και κακά τα ψέμματα η συναρμογή τους δεν είναι το δυνατότερο σημείου του εσωτερικού. Διάφοροι μικροί τριγμοί έφταναν στα αυτιά μου κατά τις εκτός δρόμου διαδρομές, με το αυτοκίνητο να είχε μόλις 400 χλμ. όταν το παραλάβαμε.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_57

Παρόλα αυτά είναι άκρως λειτουργικό και απλό που δε σου προκαλεί μπλεξίματα του τύπου “τι κάνει αυτό, τι το άλλο”. Δανείζεται αρκετούς διακόπτες από παλιότερες γενιές μοντέλων της Renault, όπως αυτοί ένθεν και ένθεν στη κολόνα του τιμονιού που είναι ίδιοι με αυτούς του Clio δεύτερης γενιάς, αλλά και του λεβιέ των ταχυτήτων από το Clio προηγούμενης γενιάς. Οι γνώστες θα θυμούνται ότι στη δεύτερη γενιά του Clio ο διακόπτης της κόρνας βρισκόταν στον αριστερό μοχλοδιακόπτη της κολόνας του τιμονιού και το Duster έχει κληρονομήσει αυτό το εργονομικό σφάλμα.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_51

Και ενώ οι διακόπτες των παραθύρων πήγαν στο σωστό σημείο, τόσο για τους εμπρός όσο κυρίως για τους πίσω, με τους τελευταίοι να βρίσκονταν σε πολύ κακή θέση (στο τέλος της κονσόλας που έρχεται από μπροστά και στη βάση του τούνελ), αυτός των ηλεκτρικών καθρεφτών παρέμεινε σε δύσκολη θέση. Έτσι, ο περιστροφικός διακόπτης βρίσκεται κάτω από το χειρόφρενο και θα τον ψάχνεις αρκετή ώρα την πρώτη φορά, ενώ ο αντίστοιχος για τη ρύθμιση της δέσμης του ύψους των φώτων είναι χωμένος αριστερά και πολύ κάτω στο ταμπλό, κοντά στο γόνατο του οδηγού.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_43

Το ανανεωμένο Duster διαθέτει επίσης νέους χρωματισμούς και επενδύσεις, ενώ τα νέας σχεδίασης καθίσματα ενισχύουν την άνεση. Επιπρόσθετα, διαθέτει καλύτερη ηχομόνωση, λόγω της τοποθέτησης περισσότερου ηχομονωτικού υλικού, κάτι που προσφέρει μια αρκετά ήσυχη καμπίνα, με την μόνωση του κινητήρα να βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, με τους όποιους ήχους εισέρχονται στη καμπίνα να είναι είτε αεροδυναμικοί, σε ταχύτητες πάνω από 140 χλμ/ώρα, είτε από τον δρόμο εξαιτίας των ενδιάμεσων ελαστικών.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_41

Από θέμα χώρων παίρνει άριστα, όντας το τεράστιο ατού του αυτοκινήτου και θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό. Οι εκπληκτικοί εσωτερικοί χώροι για όλους τους επιβάτες που δικαιολογούνται από το μεταξόνιο μήκους 2.673 χλστ. Ο δε χώρος αποσκευών είναι πρακτικά τετράγωνος και ενδείκνυται για μεταφορά μεγάλων και ογκωδών αντικειμένων, αν και εξαιτίας της τετρακίνησης είναι κατά 67 λίτρα μικρότερος, φτάνοντας τα 408 λίτρα. Με ευκολία θα χωρέσει αποσκευές 5 ατόμων, ενώ με την αναδίπλωση, σε αναλογία 60/40 των πίσω καθισμάτων, μπορεί να φτάσει στα 1.570 λίτρα.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_35 Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_38

Ακόμα με την αναδίπλωση της πλάτης του μπροστινού καθίσματος, η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα μήκους έως και 2,65 μέτρων. Τέλος το βάρος του στη τετρακίνητη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα φτάνει τα 1.320 κιλά.