Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_31

Παρότι το facelift του Duster έγινε το 2013, μέχρι το προηγούμενο καλοκαίρι φορούσε τους παλιούς κινητήρες, καθώς τον Αύγουστο του 2015 ανακοινώθηκε ότι το μοντέλο θα εφοδιάζεται με κινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Έτσι, εκτός από την τοποθέτηση ενός εντελώς νέου βενζινοκίνητου ατμοσφαιρικού 1.6-λίτρων κινητήρα απόδοσης 115 ίππων, κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής υπήρχε ο γνωστός 1.500άρης dCi απόδοσης 110 ίππων. Όπως είπα είναι Euro 6, ενώ διαθέτει επιπλέον 20 Nm ροπής, φτάνοντας τα 260 Nm, ενώ μειωμένοι σημαντικά είναι οι ρύποι CO2, καθώς στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής εκπέμπει 123 γρ/χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε τέλη κυκλοφορίας ύψους €147,6.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_32

Ο κινητήρας έχει αποδείξει την αξιοπιστία του τα 15 χρόνια που τοποθετείται σε πάμπολλα μοντέλα της Renault-Nissan και σε ορισμένα της Mercedes. Αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής, με τη μάξιμουμ τιμή να εμφανίζεται μόλις στις 1750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο πολύ κοντών σχέσεων και διαθέτει τρεις βασικές τεχνολογίες: το σύστημα Start&Stop με ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR/Exhaust Gas Recirculation) και τέλος, την αυτόματη και ελεγχόμενη από θερμοστάτη ροή στην αντλία λαδιού. Συγκεκριμένα, η χωρητικότητα της αντλίας λαδιού (άρα και η πίεση) προσαρμόζεται κάθε στιγμή, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών ενέργειας από τη λειτουργία της αντλίας. Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας του λαδιού φροντίζει να ρυθμίζει την πίεση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα τριβής λόγω ιξώδους, με θετικές επιπτώσεις, τόσο στο φαινόμενο της αυτανάφλεξης, όσο και στην κατανάλωση.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_19

Η εργοστασιακή κατανάλωση ανακοινώνεται στα μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ, αλλά η αλήθεια να βρίσκεται λίγο ψηλότερα και κοντά στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Έτσι με τη μέση τιμή του πετρελαίου στα 0,90 €/λίτρο με 45€ μπορείς να γεμίσεις το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων και να έχεις μια αυτονομία που φτάνει με χαρακτηριστική ευκολία τα 800 χλμ. Η κατανάλωση σαφώς μπορεί να μπει στα “5άρια”, με πιο ήπια χρήση, καθώς μπορώ να πω ότι κινήθηκα αρκετά σε εντός δρόμου διαδρομές.

Κλείνοντας, όσον αφορά τις επιδόσεις του, τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 12,4 δευτ., με τις μετρήσεις μας με το VBox να γράφει 11,94 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνάει τα 168 χλμ/ώρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Η μέτρηση της επιτάχυνσης έγινε με 2η σχέση στο κιβώτιο, δικίνητη επιλογή και φυσικά με απενεργοποιημένο το ESP.