Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_26

Αν κάτι σε κερδίζει από το Duster είναι η οδηγική του συμπεριφορά. Από την προηγούμενη επαφή μου με το αυτοκίνητο, είχα εντυπωσιαστεί τόσο για τις εντός, όσο κυρίως για τις εκτός δρόμου ικανότητες του Duster. Αν τώρα σκεφτείς ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής διαθέτει και έναν περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κονσόλας, όπου μπορείς να επιλέξεις το που θα μεταφέρεται η δύναμη του κινητήρα, τότε τα όρια του που θα σε πάει το αυτοκίνητο κατά βάσει κρίνονται από τον οδηγό, και όχι από το αυτοκίνητο. Αν το αφήσεις στο Auto η κίνηση μεταφέρεται by default στον εμπρός άξονα, αλλά όταν διακρίνουν οι αισθητήρες απώλεια πρόσφυσης στέλνεται αυτόματα και στον πίσω. Έτσι, πολύ δύσκολα θα νιώσεις άσκοπο σπινιάρισμα, ή υποστροφή στην έξοδο των στροφών. Όταν πατήσεις χώμα και θες να κάνεις το κάτι παραπάνω, καλό είναι να το βάλεις στο “Lock”, όπου κλειδώνεται η μετάδοση της κίνησης μεταξύ των δύο αξόνων για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_56

Αν προσθέσεις τους κοντούς προβόλους, τις σχετικά συμπαγείς διαστάσεις του, τις πολύ κοντές σχέσεις του κιβωτίου και τα Continental CrossContact LX αποδεικνύουν ότι είναι ένα πραγματικό off-road.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_24

Από τις φωτογραφίες έχεις ήδη καταλάβει ότι οι εκτός δρόμου ικανότητες του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακές. Και εννοώ πραγματικά εντυπωσιακές, χωρίς να παραπονιέται καθόλου στη σκληροτράχηλη συμπεριφορά μου, και νομίζω χωρίς δόση υπερβολής θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω κάλλιστα κανείς ως το Lada Niva του 21ου αιώνα, με τη κίνηση εκτός δρόμου να κάνει το αυτοκίνητο να νιώθει στο στοιχείο του. Η άρθρωση της ανάρτησης για τα δεδομένα της κατηγορίας του είναι αρκετά μεγάλη και μόνο σε πολύ απότομες γωνίες, κάποιος τροχός θα αφήσει το έδαφος,.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_30

Αυτό που έχει σημασία να τονιστεί είναι ότι και στον ασφάλτινο δρόμο η ρύθμιση της ανάρτησης του αποδεικνύεται εξίσου εκπληκτική. Στον εμπρός άξονα έχει γόνατα τύπου ΜacPherson με χαμηλά ορθογώνια μπράτσα και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ στο πίσω άξονα ανεξάρτητη πολλαπλών σημείων.

Το set-up των αμορτισέρ και ελατηρίων χαρίζουν εκπληκτική άνεση στον δρόμο, καθώς “σιδερώνουν” οποιαδήποτε ανωμαλία των ελληνικών δρόμων. Η συμπεριφορά του αμαξώματος ελέγχεται από τις σφιχτές ρυθμίσεις, με τις κλίσεις να είναι εμφανείς αλλά τηρουμένων των αναλογιών  καθόλου μεγάλες και λογικές.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_23

Στον αυτοκινητόδρομο θα ταξιδέψει με ταχύτητες μέχρι 140 χλμ/ώρα πολύ άνετα, καθώς το setup είναι τέτοιο που σου δίνει την απαραίτητη και απαιτούμενη ευστάθεια και σταθερότητα. Βέβαια στα απότομα φρεναρίσματα θα βουτήξει η μούρη.

Το τιμόνι διαθέτει υδραυλική υποβοήθηση και πραγματικά είναι δυσεύρετο στις μέρες μας και σε ενημερώνει ακριβώς το τι συμβαίνει στους εμπρός τροχούς. Μεταφέρει κάθε πληροφόρηση από το δρόμο, κάτι που ίσως ενοχλήσει στις εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς πρέπει να το κρατάς σφιχτά. Πάντως, είναι ιδανικά ελαφρύ για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις και έχει την σωστή πληροφόρηση και αμεσότητα στη κίνηση στη πόλη. Μόνο στον ανοιχτό δρόμο θα νιώσεις ότι ελαφρώνει στις μεγάλες καμπές. Αποδεικνύεται αρκετά ευέλικτο καθώς το τιμόνι κόβει πολύ, με τη διάμετρο κύκλο στροφής να είναι 10,44 μέτρα, αν το το τιμόνι είναι σχετικά αργό καθώς χρειάζεται 3,3 στροφές από άκρη σε άκρη.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_14
Τα περιθώρια πρόσφυσης στην άσφαλτο είναι αρκετά μεγάλα, ειδικά αν σκεφτεί κανείς το διττό χαρακτήρα των ελαστικών που φοράει. Μόνο όταν πιεστεί πολύ θα πετάξει τα μούτρα, αλλά σε ανεκτό βαθμό και κυρίως ελεγχόμενα, χωρίς να αιφνιδιάσει.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_27

Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι πολύ κοντή, με την πρώτη σχέση να είναι απαραίτητη μόνο σε σκληρές εκτός δρόμου συνθήκες. Στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη μπορείς κάλλιστα να εκκινείς με “δευτέρα”, αν όχι και με “τρίτη”. Σε συνεργασία με την καλή ροπή του κινητήρα, για ταχύτητες από 50 χλμ/ώρα μέχρι 110 χλμ/ώρα, ταχύτητες που κινείσαι συνήθως, μπορείς να έχεις απλά την “πέμπτη” σχέση και να μην χρειάζεται να καταφεύγεις στον μέτριας αίσθησης λεβιέ των ταχυτήτων, καθώς τα κουμπώματα δεν είναι πολύ ακριβή. Σαν overdrive έχεις την “έκτη” και ταξιδεύεις αρκετά άνετα και με φυσιολογικές στροφές στον κινητήρα.

Test_Drive_Dacia_Duster_4x4_1.5_dCi_Euro6_03

Η πρόσφυση και η σιγουριά που χαρίζει η τετρακίνηση, μαζί με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος σου δίνουν τεράστια αυτοπεποίθηση, ασφάλεια και εμπιστοσύνη ότι δε θα σε αφήσει στα κρύα του λουτρού. Στο δρόμο, που (δυστυχώς) μάλλον θα περάσει το περισσότερο χρόνο της ζωής του, οι μηχανικοί της Dacia έχουν ρυθμίσει την ανάρτηση με κύριο σκοπό την άνεση και την απόλυτη απορρόφηση των κραδασμών. Με το μισό αμάξι στην άσφαλτο και το άλλο μισό σε χώμα δε θα καταλάβεις την οποιαδήποτε ανωμαλία και χωρίς ίχνος υπερβολής θα την χαρακτήριζα μαγικό χαλί.