Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Δοκιμάζουμε το Honda HR-V 1.6 i-DTEC

Test Drive: Δοκιμάζουμε το Honda HR-V 1.6 i-DTEC

24
Test Drive: Δοκιμάζουμε το Honda HR-V 1.6 i-DTEC

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Honda_HR-V_18

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την πανευρωπαϊκό ντεμπούτο του νέου Honda HR-V, πραγματοποιήθηκε πριν δύο εβδομάδες η ελληνική παρουσίαση στις εγκαταστάσεις του εισαγωγέα της μάρκας. Έπειτα από την καθιερωμένη προϊοντική και εμπορική παρουσίαση από τα στελέχη της εταιρίας, ακολούθησε μια περιπετειώδη οδήγηση, εξαιτίας των μπλόκων των αγροτών στον ισθμό της Κορίνθου, μέχρι το πανέμορφο Ναύπλιο. Πηγαίνοντας στην πανέμορφη επαρχιακή πόλη, και πρώην πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, οδήγησα το βενζινοκίνητο μοντέλο, και κατά την επιστροφή το πετρελαιοκίνητο. Με την ολοκλήρωση, όμως, της παρουσίασης πήραμε αμέσως το νέο crossover της Honda για την καθιερωμένη εβδομαδιαία και σήμερα θα διαβάσεις την αναλυτική του δοκιμή.

Έχουν περάσει 17 χρόνια από τη στιγμή που η Honda παρουσίασε την πρώτη γενιά του HR-V, ένα μοντέλο όπου πολλοί θα μπορούσαν να πουν ότι ίσως ήταν η πρώτη ενσάρκωση των compact SUV, ή crossover. Επτά χρόνια μετά, το 2006, και με όχι τόσο καλή εμπορική πορεία, καθώς πούλησε 115.000 μονάδες, η ιαπωνική εταιρία σταμάτησε τη παραγωγή του, ίσως γιατί η αγορά δεν ήταν έτοιμη για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Μετά από 7 χρόνια, η Honda παρουσίασε στην έκθεση του Τόκιο το Νοέμβριου του 2013, το Vezel, και έξι μήνες αργότερα το πήγε στην Αμερική, όπου άλλαξε ονομασία, επαναφέροντας το λογότυπο HR-V. Αυτό προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Hirider Revolutionary Vehicle (ψηλό επαναστατικό όχημα) και έπρεπε να περάσει σχεδόν ένας ακόμα χρόνος για να κάνει το ντεμπούτο του στο ευρωπαϊκό κοινό, καθώς το είδαμε για πρώτη φορά από κοντά στην έκθεση της Γενεύης του 2015.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Honda, το νέο HR-V έχει ξεκάθαρο στόχο να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Nissan Qashqai, με τον ανταγωνισμό από τα Fiat 500X, Jeep Renegade, Opel Mokka, Suzuki SX4 S-Cross, και Mitsubishi ASX να μην είναι αμελητέος. Θεωρητικά, κρίνοντας την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής ενδεχομένως μπορεί να κλέψει και κάποιες πωλήσεις από το premium κομμάτι της πίτας, δηλαδή από τα Audi Q3, BMW X1 και Mercedes-Benz GLA, με την Honda να εκτιμά ότι το 70% των πελατών του νέου HR-V θα είναι πελάτες που θα έρθουν από άλλες μάρκες, και κυρίως ιδιοκτήτες MPV και hatchback της κατηγορίας C.

Στα συν

  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Κατανάλωση
  • Θέση οδήγησης
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Άνεση/πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός

Στα μείον

  • Τιμή
  • Απουσία τετρακίνησης

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Honda_HR-V_01

Η έκδοση παραγωγής του Honda HR-V είναι από τις σπάνιες φορές στην αυτοκινητοβιομηχανία, που σχεδιαστικά έμεινε απαράλλαχτη από το concept, το οποίο είχε πάει η εταιρία στο Detroit τον Ιανουάριο του 2013. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου HR-V συνοψίστηκε στο θέμα “Dynamic Cross Solid”, έχοντας ως σκεπτικό να συνδυάζει την κομψότητα και την αεροδυναμική ενός coupé, με τη χρηστικότητα και αντοχή ενός SUV.

Test_Drive_Honda_HR-V_02

Η ταυτότητα του νέου HR-V δηλώνει σιγουριά και αυτοπεποίθηση, με τη φυσιογνωμία “solid wing face” να προβάλει τη σχέση της με την υπόλοιπη οικογένεια, καθώς η εμπρός μάσκα είναι μαύρη, εκφράζοντας τον ανθεκτικό και τολμηρό χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι ένα προϊόν που γεννήθηκε μέσα από την προσπάθειά να δημιουργήσουν κάτι φρέσκο και καινοτόμο, καθώς το προφίλ του αυτοκινήτου έχει τις γραμμές ενός όμορφου coupé μοντέλου, με το εμπρός μέρος να έχει έντονη παρουσία και τις “δυνατές” κάτω φόρμες του αμαξώματος, μαζί με ανάγλυφες λεπτομέρειες να τονίζουν τον SUV χαρακτήρα. Αυτό που προσωπικά θα σημείωνα ως παράλειψη είναι η απουσία LED φώτων ημέρας, πόσο μάλλον όταν το αυτοκίνητο της δοκιμής βρισκόταν στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού. Τα LED φώτα ημέρας βρίσκονται στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού.

Test_Drive_Honda_HR-V_48

Η coupé φόρμα του HR-V δημιουργεί μία δυναμική και σπορ εμφάνιση, που ολοκληρώνεται από τις πίσω λαβές των θυρών, οι οποίες είναι κρυμμένες στην κολόνα C, ενώ χαρακτηριστικές, τολμηρές γραμμές διατρέχουν το αμάξωμα σε όλο του το μήκος. Αν και επίσημο νούμερο δεν ανακοινώθηκε, οι ιθύνοντες της εταιρίας υπόσχονται ότι το μοντέλο τους διαθέτει κορυφαία αεροδυναμική επίδοση, πρωτοφανή για την κατηγορία των crossover. Αυτό γιατί υπάρχουν τρία καλύμματα (κάτω από τον κινητήρα, το εμπρός πάτωμα και το πίσω πάτωμα) που βοηθούν στην εξομάλυνση και βελτιστοποίηση της ροής του αέρα, αυξάνοντας την απόδοση του καυσίμου. Επίσης βελτιώνουν την ηχομόνωση προς όφελος της άνεσης στο εσωτερικό. Οι αεροδυναμικές εργασίες εξέλιξης επικεντρώθηκαν και στη βελτιστοποίηση της εμπρός και πίσω αεροδυναμικής άντωσης, που προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, καθώς και την καλύτερης οικονομίας καυσίμου.

Test_Drive_Honda_HR-V_22

Οι διαστάσεις του το κατατάσσουν λίγο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας, καθώς έχει μήκος 4.295 χλστ., πλάτος 1.770 χλστ., και ύψος 1.605 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.610 χλστ. Το τελευταίο είναι κατά 80 χλστ. μεγαλύτερο από το Jazz, παρότι βασίζεται στο ίδιο πάτωμα, με τις ενισχύσεις που έχει δεχτεί η πλατφόρμα του HR-V (27% χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, ενισχυμένα υποπλαίσια και στηρίγματα, προσθήκη επιπλέον τραβέρσας κλπ) να είναι σημαντικές ώστε να αυξηθεί η στιβαρότητα του.

Test_Drive_Honda_HR-V_21

Η παραγωγή του HR-V γίνεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Honda στο Μεξικό, με την χώρα της κεντρικής Αμερικής να καλύπτει όλες τις αγορές παγκοσμίως. Από πλευράς ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως όλα τα νέα μοντέλα της Honda που πωλούνται στην Ευρώπη, το HR-V εφοδιάζεται με μία ευρεία σειρά τεχνολογιών παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Έτσι, εφοδιάζεται με το σύστημα City-Brake Active, ενώ οι μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις περιλαμβάνουν το Advanced Driver Assist System της Honda, που χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ, και κάμερες εμπρός και πίσω στάνταρ και περιλαμβάνει το Forward Collision Warning, το Traffic Sign Recognition, το Intelligent Speed Limiter, το Lane Departure Warning και High-beam Support System.

Στις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο, το HR-V απέσπασε πέντε αστέρια, καθώς βαθμολογήθηκε με 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 79% στη προστασία παιδιών, 72% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Honda_HR-V_61

Περνώντας στο εσωτερικό, o σχεδιασμός του νέου HR-V δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της γκάμας της ιαπωνικής εταιρίας, αλλά προσφέρει στους επιβάτες την κλασική κορυφαία ευρυχωρία και -χάρη στο σύστημα Magic Seat- εξαιρετική ευελιξία. Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Honda HR-V προσαρμόστηκε στις απαιτητικές προτιμήσεις του σύγχρονου και ενημερωμένου καταναλωτή.

Σκοπός των σχεδιαστών της Honda ήταν το πάντρεμα κορυφαίας ευρυχωρίας εσωτερικού, ευχρηστίας και αποθηκευτικών χώρων με μία δυναμική σχεδίαση. Κατά συνέπεια, το HR-V διαθέτει ένα απόλυτα λειτουργικό εσωτερικό, με ευρύχωρη και απίστευτα ευέλικτη καμπίνα, που φέρνει τις άνεση ενός MPV στην κατηγορία των crossover. Στο ταμπλό υπάρχει μια μίξη μαλακών και σκληρών πλαστικών, εξαιρετικά ποιοτικών, ενώ το πάνω μέρος των πάνελ των θυρών είναι επενδυμένα με υφασμάτινο υλικό. Ο σχεδιασμός της κονσόλας είναι λίγο μπερδεμένος, χωρίς αρμονικές γραμμές και συμμετρία. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι επηρεάζεται η εργονομία του, καθώς τα πάντα βρίσκονται στην σωστή θέση και απόσταση από τον οδηγό.

Test_Drive_Honda_HR-V_75

Η ευρύχωρη, ευάερη καμπίνα είναι επενδυμένη με μαλακές επιφάνειες υψηλής ποιότητας, που αναδεικνύονται με λεπτομέρειες χρωμίου και ραφές, δημιουργώντας ενός premium περιβάλλοντος. Ο πίνακας τριών οργάνων περιλαμβάνει δακτυλίους φωτισμού, όπου με τη λειτουργία ECO Assist, αλλάζει το φόντο του ταχύμετρου από λευκό μέχρι πράσινο, ώστε να σε ωθεί να οδηγείς αποδοτικά και οικονομικά. Απέναντι από το συνοδηγό, το εσωτερικό του νέου HR-V περιλαμβάνει τον αεραγωγό “wide flow” (μεγάλης ροής) με τρία ρυθμιζόμενα ανοίγματα στο ταμπλό, για ροή αέρα προς όλους τους επιβάτες, κάτι που προσωπικά δεν μου αρέσει.

Test_Drive_Honda_HR-V_72 Test_Drive_Honda_HR-V_68

Οι ρυθμίσεις ποσότητας της ροής του αέρα βελτιστοποιούνται ώστε να προσφέρουν υψηλή ποσότητα για τον αεραγωγό που βρίσκεται πιο κοντά στο πλαϊνό παράθυρο, χαμηλή ποσότητα για τον κεντρικό αεραγωγό και μέτρια ποσότητα για τον αεραγωγό που βρίσκεται πιο κοντά στο κεντρικό πάνελ.

Test_Drive_Honda_HR-V_69

Το κεντρικό τούνελ είναι υπερυψωμένο και διαθέτει το νέο “smart touch interior” της Honda, που επιτρέπει το χειρισμό του ηλεκτρικού χειρόφρενου και του πάνελ αφής του συστήματος κλιματισμού με ελάχιστες κινήσεις και προσπάθεια από εσένα. Επίσης, ο μικρός λεβιές ταχυτήτων είναι το προσωπικό highlight του εσωτερικού, καθώς έχει φοβερή -σχεδόν μηχανική- αίσθηση, πολύ ακριβές κούμπωμα και γεμάτη λαβή, που μου θύμισε αρκετά τον αντίστοιχο από το S2000. Ένα χαρακτηριστικό που σίγουρα δεν θα περίμενες από ενός τέτοιου χαρακτήρα μοντέλου.

Test_Drive_Honda_HR-V_71 Test_Drive_Honda_HR-V_70

Ένθεν και ένθεν του τούνελ υπάρχουν “τσέπες” που είναι ιδανικές για την τοποθέτηση του κινητού σου τηλεφώνου, ενώ στη βάση του υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος, καθώς επίσης και οι θύρες USB, HDMI και ρεύματος. Στην πάνω πλευρά, εκτός από τον εσωτερικό χώρο του υποβραχιόνιου, υπάρχουν δύο πολύ μεγάλες ποτηροθήκες με μεταβλητό βάθος και ρυθμίσεις.

Test_Drive_Honda_HR-V_77

Στο πάνω μέρος της κονσόλας υπάρχει το γνωστό σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, Honda Connect, με μια οθόνη αφής 7 ιντσών, που είδαμε για πρώτη φορά στην Ευρώπη στο facelift του CR-V. Αυτό τοποθετείται στάνταρ στις μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις του HR-V, και προαιρετικά στο βασικό μοντέλο. Λειτουργεί με λογισμικό Android και προσωπικά σαν χρήστης συσκευών με iOS το βρήκα αρχικά δύσχρηστο, αν και η εκμάθηση του γίνεται γρήγορα. Κάνοντας hotspot το κινητό σου, μπορείς μέσω του Honda Connect να συνδεθείς στο internet, ενώ προσφέρει πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες κυκλοφοριακής ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο, ειδήσεις, καιρό, social media, και διαδικτυακοί μουσικοί σταθμοί.

Test_Drive_Honda_HR-V_81

Διαθέτει προεγκατεστημένες εφαρμογές, ενώ μπορείς να κατεβάσεις περισσότερες από το Honda App Centre. Η οθόνη προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ατομικές προτιμήσεις του χρήστη, ο οποίος μπορεί να επιλέξει από δύο διαφορετικά στυλ (skins) εξατομικεύοντας πλήρως το σύστημα, ενώ περιλαμβάνει ακόμα εκτενείς δυνατότητες για συγχρονισμό με smartphones και λοιπές προσωπικές συσκευές πολυμέσων: WiFi, Bluetooth, HDMI, και MirrorLink, που αναπαράγει την οθόνη μιας συνδεμένης συμβατής συσκευής ώστε να μπορεί να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής του ταμπλό.

Test_Drive_Honda_HR-V_76

Το μόνο αρνητικό που μπορώ να προσάψω είναι η μη ύπαρξη αναλογικού διακόπτη για την ένταση του ήχου, παρότι το πλαίσιο αφής γι’αυτήν είναι αρκετά ακριβές και λειτουργεί και με το σύρσιμο του δαχτύλου. Θα μου πεις υπάρχουν και τα κουμπιά στο τιμόνι, αλλά πάντα θα θες ένα πιο γρήγορο τρόπο. Μιλώντας για το ηχοσύστημα, αυτό διαθέτει έξι ηχεία, συνολικής ισχύος 180W.

H θέση οδήγησης είναι κατά 100 χλστ. ψηλότερα από ένα sedan ή hatchback, κάτι που εν μέρη φταίει και η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο και κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Η ψηλότερη θέση, όμως, σου χαρίζει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και βελτιωμένη πρόσβαση στην καμπίνα. Στα πίσω καθίσματα και με την απουσία του ρεζερβουάρ η Honda τοποθετεί το σύστημα Magic Seat, και μπορείς να διαμορφώσεις τη δεύτερη σειρά σε διάφορες θέσεις για μέγιστη ευελιξία στη μεταφορά ατόμων και φορτίων, επιλέγοντας ένα από τα τρία “modes” (Utility, Tall, Long).

Test_Drive_Honda_HR-V_57 Test_Drive_Honda_HR-V_59

Σε γενικές γραμμές η ευρυχωρία της καμπίνας είναι εντυπωσιακά καλή και παρότι οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι μικρότερες από το Nissan Qashqai, το εσωτερικό προσφέρει ισάξιους, αν όχι καλύτερους χώρους από αυτό. Πίσω θα βολευτούν άνετα τρεις επιβάτες, με πολύ χώρο για τα γόνατα τους, και μόνο αν έχουν ανάστημα πάνω από 1.85 εκατοστά θα νιώσουν το κεφάλι τους να ακουμπάει στην οροφή, καθώς η τελευταία έχει αρκετή κλίση λόγω της coupe σχεδίασης.

Test_Drive_Honda_HR-V_54 Test_Drive_Honda_HR-V_55

Ο χώρος φόρτωσης είναι επίσης εντυπωσιακός, από τους καλύτερους στην κατηγορία με χωρητικότητα 453 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, που μπορεί να φτάσει τα 1.026 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας του νέου HR-V (1.180 χλστ.) και το χαμηλό ύψος φόρτωσης (650 χλστ.) δημιουργούν συνθήκες εύκολης πρόσβασης του χώρου αποσκευών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Honda_HR-V_11

Το αυτοκίνητο δοκιμής εξοπλιζόταν με τον αναβαθμισμένο αλουμινένιο 1.600αρη i-DTEC diesel Euro 6b κινητήρα απόδοσης 120 ίππων στις 4.000 σ.α.λ και 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ., που έχουμε δοκιμάσει σε όλα τα μοντέλα της Honda. Σε αυτόν, οι μηχανικοί της Honda τοποθέτησαν νέο καταλύτη και νέο φίλτρο μικροσωματιδίων πετρελαίου που έχουν ως στόχο την μείωση των εκπομπών και των ρύπων. Επίσης μειώθηκαν περαιτέρω οι εσωτερικές τριβές, με την επεξεργασία της επιφάνειας της κυλινδροκεφαλής και του μπλοκ να έχει βελτιωθεί, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί νέας σχεδίασης έμβολα με νέα επικάλυψη.

Test_Drive_Honda_HR-V_09

Η τουρμπίνα είναι της Garrett, έχει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1.5 bar, διαθέτει μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια, με την ταχύτητα περιστροφής τους να ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου. Έτσι, ελαχιστοποιείται η υστέρηση τούρμπο (turbo lag) και επιτυγχάνεται ένας βέλτιστος συνδυασμός απόδοσης στις χαμηλομεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες.

Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4 λίτρα/100 χλμ. με τις 16άρες ζάντες του αυτοκινήτου (4,1 λίτρα με τις προαιρετικές 17άρες), με την πραγματική, μετά από σχεδόν 850 χλμ που διανύσαμε κατά την εβδομαδιαία δοκιμή μας, να ήταν στο εντυπωσιακό 5,2 λίτρα/100 χλμ σε μικτές συνθήκες οδήγησης, τόσο εντός πόλης, όσο και σε αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακές διαδρομές. Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2, αυτές ανέρχονται σε 104 γρ/χλμ (108 γρ/χλμ για τις 17άρες), κάτι που μεταφράζεται σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους €101.92 ή €105,84. Στις τόσο χαμηλές εκπομπές CO2 αλλά και στην εξαιρετική κατανάλωση, συμβάλουν τα συστήματα ECO Assist και Idle Stop (Start/Stop) με το τελευταίο να έχει άμεση απόκριση και λειτουργία.

Test_Drive_Honda_HR-V_10

Το ECO Assist χρησιμοποιεί το ταχύμετρο του αυτοκινήτου και αλλάζοντας την χρωματική απόχρωση LED ενδείξεων προτρέπει τον οδηγό να αλλάξει το οδηγικό στυλ του ώστε να οδηγεί έως και 15% πιο οικονομικά. Το σύστημα έχει και την επιλογή ECOΝ, που η ενεργοποίησή του μεταβάλλει τη χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού συστήματος γκαζιού ώστε να διασφαλίσει μία ομαλή αύξηση της ροπής για πιο ξεκούραστη οδήγηση και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Ο κινητήρας είναι ένας από τους πιο πολιτισμένους πετρελαιοκινητήρες, καθώς παράγει ελάχιστους κραδασμούς, με την αυξημένη ηχομόνωση στον χώρο του κινητήρα, να μειώνει αισθητά τον παραγόμενο ήχο που περνά στο εσωτερικό της καμπίνας. Είναι ο ελαφρύτερος στη κατηγορία του, είναι αρκετά ροπάτος και ελαστικός στις χαμηλές μέχρι και τις μεσαίες στροφές –στα ψηλά κρεμάει όπως οι περισσότεροι diesel- και σε συνεργασία με το άριστο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης από το Civic, αλλά σωστή κλιμάκωση να προσφέρει καλές επιδόσεις στο βάρους 1.404 κιλών (με γεμάτο ρεζερβουάρ). Το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,1 δευτ., με τις μετρήσεις μας με το VBox να δείχνουν ότι ολοκληρώνει τη διαδικασία σε μόλις 9.58 δευτ., αλλά να δείχνει τις δυνατότητες του στις ρεπρίζ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Honda_HR-V_80

Το νέο Honda HR-V προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με τα κύρια να είναι το Comfort και το Elegance, ενώ η ακριβότερη Executive εισάγεται μόνο κατόπιν παραγγελίας. Ο εξοπλισμός είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, καθώς από τη βασική κιόλας έκδοση διαθέτει μεταξύ άλλων και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος CTBA (City-Brake Active), το οποίο μπορεί να φρενάρει αυτόματα και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο με ταχύτητες κάτω των 32 χλμ/ώρα, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες, ειδοποιεί τον οδηγό, τόσο οπτικά όσο και ηχητικά, ώστε να βοηθήσει στην αποφυγή ή στον μετριασμό ενός ατυχήματος.

Η τιμή του όμως είναι αρκετά τσιμπημένη και τοποθετείται ανάμεσα στο Honda Civic Tourer και το CR-V. Έτσι, η βασική ξεκινάει από €26.500, όπου με απόσυρση πέφτει στα €25.070, ενώ η έκδοση της δοκιμής (Elegance) ξεκινάει από τα €28.500 και με απόσυρση πέφτει στα €27.070. Το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin χρεώνεται €1.500, κάτι που δεν συμβαίνει για το μεταλλικό χρώμα. Έτσι, μπορείς να επιλέξεις μεταξύ τεσσάρων μεταλλικών αποχρώσεων (Brilliant Sporty Blue, Alabaster Silver, Modern Steel, Ruse Black) και τριών ιριδίζουσων (Morpho Blue, Crystal Black, White Orchid) χωρίς επιπλέον χρέωση. Αναλυτικά τις τιμές του νέου HR-V μπορείς να τις βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Honda_HR-V_20

Παρότι οδηγώντας ένα τέτοιου χαρακτήρα μοντέλο, δεν περιμένεις μια συναρπαστική οδήγηση ούτε έχεις υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά την οδηγική ευχαρίστηση, είναι εντυπωσιακό το πως η Honda έχει καταφέρει ένα ψηλότερο και βαρύτερο Civic να έχει ισάξια οδηγική συμπεριφορά, με επιπλέον άνεση λόγω των ψηλών προφίλ των ελαστικών.

Test_Drive_Honda_HR-V_36

Εκ των πραγμάτων, κανένα από τα μικρά crossover δεν επικεντρώνονται στις “ορέξεις” του οδηγού, καθώς έχουν κύριο γνώμονα την καθημερινή άνεση και ευκολία στη χρήση. Αυτό ήταν και το πρωταρχικό μέλημα της Honda, χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι το HR-V θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα αν ανεβάσεις ρυθμούς. Από πλευράς αναρτήσεων, ο εμπρός άξονας διαθέτει γόνατα MacPherson, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας τύπου H. Το set-up των αμορτισέρ και ελατηρίων θα έλεγα ότι είναι σχετικά σφιχτό, με την μεγαλύτερη απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου να γίνεται από το προφίλ των ελαστικών, που στην προκειμένη περίπτωση με τις 16άρες ζάντες φοράει ελαστικά διαστάσεων 215/60.

Έτσι, στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη μπορεί να υπάρξουν κάποιες κακοτεχνίες που θα γίνουν αισθητές, αλλά πολύ σπάνια θα νιώσεις κάποιο έντονο “κοπάνημα”. Σε γενικές γραμμές και σε χαμηλές ταχύτητες, το HR-V έχει μια αξιοπρεπέστατη κύλιση και καταφέρνει να εξομαλύνει καλά τις ανωμαλίες . Το αισθάνεσαι πιο ελαφρύ και πιο εύκολο να το κουμαντάρεις από το μεγαλύτερο CR-V, με το στιβαρό πλαίσιο που διαθέτει επιπλέον ενισχύσεις, να είναι υπεύθυνο για την αντίδραση του ως ένα σώμα, χωρίς ίχνος τριγμών στο εσωτερικό. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και είναι αρκετά κοφτερό, καθώς χρειάζεται μόλις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη και 10,6 μέτρα για μια αναστροφή.

Test_Drive_Honda_HR-V_34

Εξίσου εντυπωσιακά τα καταφέρνει και στον ανοιχτό δρόμο, καθώς είναι ευθύβολο, σταθερό, με εξαιρετικά ήσυχη καμπίνα. Σε αυτό συμβάλει και το πολύ αποδοτικό πακέτο ηχομόνωσης που διαθέτει το νέο HR-V, το οποίο περιλαμβάνει ένα κορυφαίας ποιότητας υπόστρωμα και παχιές απορροφητικές μοκέτες. Οι εμπρός και πίσω εσωτερικοί θόλοι των τροχών έχουν επενδυθεί με ηχοαπορροφητικό υλικό, ενώ η μοκέτα του πατώματος, το υποδαπέδιο κάλυμμα και τα ακουστικά ένθετα του ταμπλό συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ποιοτικής και χαλαρωτικής ατμόσφαιρας μέσα στην καμπίνα.

Test_Drive_Honda_HR-V_40

Σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές, για να μπορέσεις να κινηθείς λίγο πιο επιθετικά θα πρέπει να το εμπιστευτείς. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ψηλά, εξαιτίας των ασφάλτινων ελαστικών, αλλά θα χρειαστείς κάποιο χρόνο για να αντιληφθείς τα όρια του. Το HR-V δεν είναι αρνητικό στο να το πιέσεις και αν για κάποιο λόγο αποφασίσεις να αυξήσεις ρυθμούς, και παρότι το βάρος του δεν είναι και το πιο χαμηλό, θα τα καταφέρει ικανοποιητικά να ελιχθεί από στροφή σε στροφή. Μόνο σε τέτοιες καταστάσεις, ίσως βρεις το τιμόνι κάπως ανιαρό στις εντολές σου. Ο έλεγχος του σώματος είναι πολύ εύκολος, καθώς εμφανίζει πολύ μικρές κλίσεις, δεδομένου του χαρακτήρα του, χωρίς εμφανείς τάσεις πλεύσεις. Στο όριο και με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα το αυτοκίνητο θα “πετάξει” αρχικά μούτρα και θα “ξεθυμάνει” γλιστρώντας με τα τέσσερα. Συνολικά, δεν θα το περιέγραφα βαρετό, ούτε διασκεδαστικό, αλλά σίγουρα το βρήκα καλύτερο από το Qashqai σε κάθε του πτυχή.

Test_Drive_Honda_HR-V_51

Ο κινητήρας είναι γνωστός και διαθέτει άφθονη ροπή, και με τις κλιμάκωση να μην αλλάζει σε σχέση με το Civic, αλλά να έχει κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, και θα νιώσεις έντονο τράβηγμα από μόλις 1.700 σ.α.λ., με το εύρος λειτουργίας του να είναι ικανοποιητικό, καθώς έχει να δώσει κάτι μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Τέλος, για το σύστημα πέδησης, διαθέτει δίσκους σε όλους τους τροχούς, με τους μπροστά αεριζόμενους να έχουν διάμετρο 293 χλστ., και τους συμπαγείς πίσω 282 χλστ. Έχει πολύ καλή αίσθηση και είναι δυνατά, αν και θα ήθελα το αμάξωμα να συμπεριφερθεί λίγο πιο σταθερά στα φρενάρισμα πανικό. Πάντως, ακινητοποιείται από τα 100 χλμ/ώρα σε 39,36 μέτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Honda_HR-V_26

Το νέο Honda HR-V, προσωπικά, το θεωρώ Qashqai killer, αλλά έχει αρκετά τσιμπημένη τιμή. Αντιπροσωπεύει μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία των crossover, καθώς έχει χαρακτηριστική εμφάνιση coupé με στιβαρότητα SUV, χώρους και πολυμορφικότητα ενός MPV, προηγμένη αλλά απολαυστική οδηγική εμπειρία και επιδόσεις με οικονομία. Απευθύνεται κυρίως σε νεαρούς εργένηδες και ζευγάρια που δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα οικογένεια, και ενδιαφέρονται για το lifestyle. Είναι εξαιρετικά καλό τόσο στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο, με τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων να είναι μία άνετη και ξεκούραστη εμπειρία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 9,58 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 5,67 δευτ. (με 3η σχέση)
60-100 χλμ/ώρα 7,09 δευτ. (με 4η σχέση)
80-130 χλμ/ώρα 12,45 δευτ. (με 5η σχέση)
Τελική ταχύτητα 192 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 39,36 μέτρα σε 3,03 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
4 κύλινδροι, 16 βαλβίδες i-DTEC
Κυβισμός (cc) 1597
Μέγιστη ισχύς PS(KW)rpm 120(88)4000
Μέγιστη ροπή Nm/rpm 300/2000
Σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων EURO 6
Τύπος καυσίμου Πετρέλαιο
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 192
Επιτάχυνση 0-100km/h (σε seconds) 10.1
Επίπεδο εσωτερικού θορύβου (dB) 65
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Μηχανικό: Κίνηση εμπρός, κιβώτιο 6 συγχρονισμένων ταχυτήτων και 1 όπισθεν S
Σχέσεις ταχυτήτων μηχανικού κιβωτίου
3.642
1.884
1.179
0.869
0.705
0.592
Όπισθεν 3.673
Τελική σχέση μετάδοσης 3.850
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Στροφές τιμονιού από τέρμα σε τέρμα 2.71
Κύκλος στροφής αμαξώματος (m) 10.6
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι 293
Πίσω συμπαγείς δίσκοι 282
ΤΡΟΧΟΙ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Αλουμινίου 16″
Ελαστικά 215/60 R15
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ
Συνολικό μήκος (mm) 4294
Ολικό πλάτος (mm) χωρίς/με τους καθρέπτες 1770/2019
Ολικό ύψος (mm) χωρίς φορτίο, με την κεραία Shark Fin 1605
Μεταξόνιο (mm) 2610
Εμπρόσθιο μετατρόχιο (mm) 1540
Οπίσθιο μετατρόχιο (mm) 1540
Απόσταση από το έδαφος (mm) με τον οδηγό 170
Απόβαρο (kg) (με γεμάτο ρεζερβουάρ) 1324-1404
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος (kg) 1870
Ωφέλιμο φορτίο (κιλά) βασιζόμενο στο μέγιστο απόβαρο 466-546
Μέγιστο βάρος ρυμούλκησης με/χωρίς φρένα (kg) 1500/500
Μέγιστη φόρτωση οροφής (kg) 75
Χώρος αποσκευών κατά VDA (σε λίτρα) πίσω καθίσματα όρθια 453
Χώρος αποσκευών κατά VDA (σε λίτρα) με πεσμένα τα πίσω καθίσματα (φόρτωση μέχρι το παράθυρο) 1.026
Δεξαμενή καυσίμου (σε λίτρα) 50
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Lt/100Km
Αστική (Lt/100 km) 4.2
Υπεραστική (Lt/100 km) 3.8
Συνδυασμένη (Lt/100 km) 4.0
Συνδυασμένοι CO2 ρύποι (σε gr/km) 104

[/nextpage]