takata_airbag

Τον Αύγουστο του 2009, όταν οι προβληματικοί αερόσακοι της Takata είχαν τραυματίσει τουλάχιστον τέσσερις ανθρώπους και σκοτώσει έναν, μέσα σε αυτοκίνητα της Honda, η τελευταία ζήτησε σιωπηλά να γίνει μια αλλαγή στους πυροκροτητές, χωρίς να ενημερώσεις τις αμερικάνικες αρχές. Το παραπάνω το επιβεβαίωσε η ίδια η Honda, και σύμφωνα με έγγραφα που ήρθαν στην κατοχή του Reuters, τα ανανεωμένα μέρη, που τοποθετήθηκαν στα μοντέλα της Honda μετά το 2011, είχαν επιπλέον αεραγωγούς, ώστε να μειωθεί η δύναμη που κατευθύνεται στους επιβαίνοντες, όταν άνοιγαν οι αερόσακοι.

AUTOS-HONDA-FAILSAFE

Σύμφωνα με την αμερικάνικη νομοθεσία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να ενημερώνουν την διοίκηση της εθνικής υπηρεσίας οδικής ασφάλειας (NHTSA) για οποιαδήποτε αλλαγή κάνουν στα αυτοκίνητα τους που αφορά την ασφάλεια των επιβατών. Η Honda, μέσω του εκπροσώπου της, Chris Martin, δήλωσε στο Reuters, ότι σε αυτή τη περίπτωση δεν ήταν αναγκαία η ενημέρωση, καθώς ήθελε να γίνουν αλλαγές σε μέρη ώστε να “προστατεύουν από τη πιθανότητα μελλοντικών σφαλμάτων κατασκευής, και δεν ήταν αναγνώριση ενός ευρύτερου σχεδιαστικού ελαττώματος στους πυροκροτητές εκτόνωσης των αερόσακων“.

Ωστόσο, ένα ορκωτό δικαστήριο δεν συμφωνεί με την τοποθέτηση της Honda και ένα δικηγόρος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι η εταιρεία είχε την ευθύνη να αναφέρει τις αλλαγές.

Στις σχετικές ειδήσεις, η Honda ανακοίνωσε πως επενδύει 52 εκατ. δολάρια στο εργοστάσιο της στην Indiana των Η.Π.Α., όπου κατασκευάζει το CR-V, ώστε να αυξήσει την παραγωγική του δυνατότητα και να καλύψει την αυξημένη ζήτηση του. Το εργοστάσιο θα συνεχίσει να παράγει το Civic, το τρίτο μεγαλύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ.