maxresdefault

Η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε ότι ανακαλεί 3,53 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 3,2 εκατ. στις Η.Π.Α, εξαιτίας ενός προβλήματος στον εμπρός αερόσακο του συνοδηγού.

Αυτός μπορεί να μην ανοίξει σωστά σε περίπτωση ατυχήματος, καθώς στα επηρεαζόμενα οχήματα, το σύστημα ανίχνευσης του επιβάτη μπορεί να μην καταλάβει ότι κάθεται ένα άτομο στη θέση του συνοδηγού.

Η ανάκληση αφορά το Sentra όπου ο αερόσακος μπορεί να ανοίξει όταν δεν πρέπει, ενώ για τα Maxima, Altima, NV200 (και ταξί), Leaf, Pathfinder, Rogue, Murano, Chevrolet City Express, Infiniti QX60, JX35 και Q50, ο αερόσακος μπορεί να μην ανοίξει όπως πρέπει.

Η Nissan είναι ενήμερη για τουλάχιστον τρία ατυχήματα, όπου ο αερόσακος σε ένα από αυτά τα μοντέλα δεν λειτούργησε ενδεδειγμένα, προκαλώντας “μέτριους τραυματισμούς”.

Δελτίο Τύπου

RECALL Subject : Passenger Air Bag may not Deploy due to OCS Error , 1 INVESTIGATION(S)

  • Report Receipt Date: APR 26, 2016
  • NHTSA Campaign Number: 16V244000
  • Component(s): AIR BAGS
  • Manufacturer: Nissan North America, Inc.

SUMMARY: Nissan North America, Inc. (Nissan) is recalling certain model year 2016-2017 Nissan Maxima, 2013-2016 Nissan Altima, NV200, LEAF and Sentra, 2013-2017 Nissan Pathfinder, 2014-2016 Nissan NV200 Taxi, Infiniti QX60 and Q50, 2014-2017 Nissan Rogue, 2015-2016 Nissan Murano, Chevrolet City Express and 2013 Infiniti JX35 vehicles. In these vehicles, the front seat passenger Occupant Classification System (OCS) may incorrectly classify an adult passenger as a child or classify the seat as empty despite it being occupied. As a result, the passenger frontal air bag may be turned off and not deploy in the event of a crash.

CONSEQUENCE: If the passenger frontal air bag does not deploy as intended in the event of a crash, the passenger is at an increased risk of injury.

REMEDY: Nissan will notify their owners. Chevrolet City Express owners will be notified by General Motors. Dealers will reprogram the Air Bag Control Unit (ACU) and OCS Electronic Control Unit (ECU) in Altima, Maxima, Murano, Rogue, and Sentra vehicles, and replace the OCS ECU in LEAF, NV200, NV200 Taxi, Pathfinder, Infiniti Q50, JX35, and QX60 and Chevrolet City Express vehicles, free of charge. The manufacturer has not yet provided a notification schedule. Owners may contact Nissan customer service at 1-800-867-7669, Infiniti customer service at 1-888-833-3216 or Chevrolet customer service at 1-800-222-1020.

NOTES: Owners may also contact the National Highway Traffic Safety Administration Vehicle Safety Hotline at 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), or go to www.safercar.gov.