Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Suzuki Baleno

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Suzuki Baleno

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Suzuki Baleno

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

IMG_3905

Όπως μπορεί να είδες στη σελίδα μας στο Facebook, όπου καλύψαμε με live streaming την προϊοντική παρουσίαση νέου Suzuki Baleno, σήμερα πραγματοποιήθηκε η πρώτη επαφή με το νέο hatchback της ιαπωνικής εταιρίας.

Μετά την ενημέρωση μας, ακολούθησε μια μικρής έκτασης δοκιμή, καθώς το οδηγήσαμε από την Βάρκιζα μέχρι το Σούνιο και πίσω, δηλαδή μια συνολική απόσταση περίπου 90 χλμ. Φυσικά δεν είναι αρκετά για να σχηματίσουμε μια ολοκληρωμένη άποψη, αλλά εξήλθαν κάποια πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Το όνομα Baleno είναι γνωστό στο ελληνικό κοινό, καθώς στη πρώτη “θητεία” του μοντέλου από το 1995 μέχρι το 2002 είχε σημειώσει μια αρκετά καλή εμπορική πορεία και μετά από σχεδόν 15 χρόνια, η ιαπωνική εταιρία αποφάσισε να το επαναφέρει στη γκάμα της, σε μια κατηγορία που σύμφωνα με έρευνες, οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες τα επόμενα χρόνια, θα είναι τα μικρά και μεσαία SUV, τα supermini (κατηγορία Β) και τα mini αυτοκίνητα πόλης (κατηγορία Α).

Σύμφωνα με αυτές τις προβλέψεις, κοιτώντας τη προϊοντική γκάμα της Suzuki, αυτή καλύπτει όλες τις παραπάνω, και ενισχύει τη στρατηγική τοποθέτηση για τη διεκδίκηση αυξανόμενου μεριδίου πωλήσεων και στην παγκόσμια αλλά και ειδικότερα στην ευρωπαϊκή αγορά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

BALENO-beauty-06

Το νέο Baleno είναι ένα από τα 20 νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει παγκοσμίως η Suzuki μέχρι το 2020, χρονιά που η εταιρία κλείνει έναν αιώνα ζωής, και θα το ακολουθήσει το νέο Ignis μέσα στο τρέχον έτος, και το ολοκαίνουριο Swift κάποια στιγμή το 2017.

Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του καινούριου hatchback της εταιρίας έγιναν την τελευταία μέρα του περσινού Αυγούστου, για να κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης και να ξεκινά την εμπορική του πορεία από τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδία.

suzuli-3

Το νέο Baleno κατασκευάζεται στην Ινδία, από τη Maruti Suzuki, και θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες. Βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, ανεπτυγμένη από τη Suzuki, με ριζική επανεξέταση των βασικών δομών του πατώματος του αυτοκινήτου, στην αναζήτηση της επίτευξης χαμηλότερου βάρους και τη θεμελιώδη βελτίωση της απόδοσης του οχήματος. Σύμφωνα με την εταιρία, σε σύγκριση με τα πατώματα που χρησιμοποιούν σήμερα στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, η ακαμψία του αμαξώματος είναι αυξημένη κατά περίπου 10%, ενώ το συνολικό βάρος του οχήματος έχει μειωθεί κατά περίπου 15%.

BALENO-beauty-02

Έχει μήκος 3.995 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ., ύψος 1.470 χλστ., και μεταξόνιο 2.520 χλστ., κάτι που το κάνει μακρύτερο και φαρδύτερο από το Swift, αλλά με ελάχιστα χαμηλότερο ύψος.

Σχεδιαστικά, το “θέμα” του αυτοκινήτου ακολουθεί τη φιλοσοφία “Liquid Flow”, που δίνει έμφαση στη ρευστή κίνηση των μαζών, χρησιμοποιώντας καμπύλες γραμμές και εκφραστικές επιφάνειες.

Κοιτώντας το από μπροστά, το αμάξωμα “ανοίγει” προς την καμπίνα των επιβατών, δημιουργώντας ένα χαμηλό αλλά ταυτόχρονα κομψό προφίλ, που συμπληρώνεται από το φαρδύ προφυλακτήρα, την εμπρός στενή μάσκα, τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με τις μαύρες κολόνες οροφής, που κυκλώνουν το αμάξωμα.

IMG_3907

Περνώντας στο προφίλ, οι χαρακτηριστικές γραμμές που ξεκινούν από εμπρός, διατρέχουν το αμάξωμα και σβήνουν απαλά προς τα πίσω, δημιουργώντας ρευστά τονισμένα σημεία. Τέλος, το κεκλιμένο προς τα εμπρός πίσω μέρος αφήνει να υπονοείται η αέναη κίνηση της ενέργειας.

Κοιτώντας πιο αναλυτικά, στο εσωτερικό των προβολέων υπάρχουν μαύρες και και χρωμιομένες λεπτομέρειες, με τα LED φώτα ημέρας να δημιουργούν μια ομοιόμορφη δέσμη φωτός, ενώ αντίστοιχα, τα πίσω φωτιστικά είναι τεχνολογίας LED. Τα εξωτερικά πλαίσια παραθύρων είναι φτιαγμένα από ιριδίζον ανοξείδωτο ατσάλι, με τις χρωμιωμένες χειρολαβές θυρών να προσφέρουν ένα κομψό τόνο.

BALENO-beauty-03

Στο πίσω μέρος υπάρχει μια λεπτή αεροτομή οροφής, καθώς και μια χρωμιωμένη, αμφιβόλου αισθητικής, στο κάτω μέρος του πίσω τζαμιού. Τέλος, υπάρχουν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών στα δύο από τα τρία επίπεδα εξοπλισμού, που έχουν σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο ώστε να κάνουν αντίθεση με τις χυτές γραμμές του αμαξώματος.

Κατά τις πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP, ο οργανισμός δοκίμασε για πρώτη φορά δυο εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση αξιολόγησε ένα Baleno με το safety pack και ένα χωρίς, μετά την πρόσφατη αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των αυτοκινήτων, που θα δοκιμάζει από εδώ και στο εξής τόσο την βασική έκδοση ενός μοντέλου, όσο και την έκδοση με τον πλήρη εξοπλισμό.

Το ευρωπαϊκών προδιαγραφών Baleno απέσπασε 4 αστέρια για το μοντέλο που εξοπλίζεται με το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας, το οποίο ονομάζεται Radar Brake Support, καθώς η βασική έκδοση, που δεν το διαθέτει βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια.

Πιο συγκεκριμένα, το Baleno με το πακέτο ασφαλείας πήρε 85% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 73% στη προστασία παιδιών, 65% στη προστασία πεζών και 43% στα συστήματα ασφαλείας. Στη βασική έκδοση που δε το διαθέτει, η αντίστοιχη βαθμολογία είναι 80% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 73% στη προστασία παιδιών, 65% στη προστασία πεζών και 25% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Interior_01

Περνώντας στη καμπίνα, ο σχεδιασμός της κονσόλας δεν θυμίζει σε τίποτα τα υπόλοιπα μοντέλα της Suzuki. Αυτή είναι γεμάτη καμπύλες γραμμές του, που όπως δηλώνει η εταιρία χαρακτηρίζεται από το σχεδιαστικό θέμα “liquid flow”.

Τα ασημένια στοιχεία, σε συνδυασμό με τον κόκκινης απόχρωσης φωτισμό, υπογραμμίζουν την κομψότητα της καμπίνας, αν και να πω την αλήθεια επικρατούν σχετικά μουντά χρώματα.

BALENO-detail-01

Ο σχεδιασμός της, όμως, και η εργονομία της προσφέρουν μια άνετη και ευχάριστη συμβίωση. Ανάμεσα από τα αναλογικά όργανα του πίνακα, υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, που απεικονίζει στοιχεία του trip computer, όπως την κατανάλωση καυσίμου, την αποδιδόμενη δύναμη και την ροπή του κινητήρα, G-meter και άλλα.

BALENO-detail-02

Η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, στις πλουσιότερες εκδόσεις είναι χωρισμένη σε τέσσερα τεταρτημόρια και περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης, σύνδεση με smartphones, ενώ χρησιμοποιείται και για την κάμερα οπισθοπορείας, ενώ τέλος υποστηρίζει και Apple CarPlay.

Από θέμα χώρων, το νέο Baleno προσφέρει ένα εντυπωσιακά ολοκληρωμένο πακέτο, καθώς διαθέτει εκπληκτικά ευρύχωρο εσωτερικό.

BALENO-detail-05

Είναι εμφανή η απάντηση στην πρόκληση της επίτευξης κομψού σχεδιασμού και ταυτόχρονα ευρύχωρου εσωτερικού, καθώς έχει εκμεταλλευτεί ακόμα και το τελευταίου χιλιοστού χώρου. Το αποτέλεσμα είναι μια ιδιαίτερα άνετη για τέσσερις ενήλικες καμπίνα, αλλά και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του, καθώς φτάνει τα 355 λίτρα, και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ξεπερνά τα 1.085 λίτρα. Και όλα αυτά με αμάξωμα κάτω των 4 μέτρων, με το κλειδί της επιτυχίας να είναι η ολοκαίνουρια πλατφόρμα, που επιτρέπει την αποδοτική αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου.

BALENO-detail-04

Για τη μεγιστοποίηση του, οι μηχανικοί της Suzuki αύξησαν το μεταξόνιο και βελτιστοποίησαν τον τρόπο τοποθέτησης των καθισμάτων, ώστε να προσφέρεται ικανοποιητικός χώρος αποσκευών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

BALENO-detail-08

Το νέο Suzuki Baleno προσφέρεται αποκλειστικά με δύο βενζινοκινητήρες, έναν turbo 1-λιτρου και έναν ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρων.

Ο 998 κ.εκ. BoosterJet είναι ένας ολοκαινούργιος turbo βενζινοκινητήρας, με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, ο οποίος χάρη στον έλεγχο της βαλβίδας εκτόνωσης πίεσης turbo (wastegate), η οποία κλείνει για να δημιουργήσει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης κατά τη λειτουργία σε υψηλό φορτίο και παραμένει ανοιχτή κάτω από κανονικές συνθήκες οδήγησης, μειώνει τις απώλειες, πετυχαίνοντας έτσι εξαιρετική επίδοση, τόσο στην απόδοση όσο και στην οικονομία καυσίμου.

new_baleno

Έχει μέγιστη απόδοση 112 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm, διαθέσιμη από τις 2.000 μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα, το βάρους 960 κιλών αμάξωμα, επιταχύνει σε 11,4 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,5 λίτρα/100, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 105 γρ./χλμ.

Από την άλλη, το Baleno διατίθεται επίσης με τον νέο 1.2 DualJet (1.242 κ.εκ.) έναν βενζινοκινητήρα με δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο, ο οποίος παρέχει βελτιωμένη θερμική απόδοση, και επιτυγχάνει εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την οικονομία καυσίμου.

9164390_orig (1)

Έχει μέγιστη απόδοση 90 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 120 Nm, διαθέσιμη στις 4.400 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα, το βάρους 865 κιλών αμάξωμα, επιταχύνει σε 12,3 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,3 λίτρα/100, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 98 γρ./χλμ.

Όσον αφορά στη μετάδοση, ο 1.0 BoosterJet συνδυάζεται με ένα ιδανικά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, που διαθέτει ένα ειδικά διαμορφωμένο σύστημα επιλογής ταχυτήτων, το οποίο μειώνει τις απώλειες λόγω τριβών και βελτιώνει την ποιότητα των αλλαγών ταχυτήτων. Εναλλακτικά, υπάρχει και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που επιτρέπει υψηλή απόδοση στις χαμηλές στροφές και ιδανική οικονομία στις υψηλές ταχύτητες. Ο 1.2 DualJet συνδυάζεται είτε με το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με ένα κιβώτιο CVT.

Ο 1.200άρης κινητήρας προσφέρεται και με ένα νέο ήπιο υβριδικό σύστημα (SHVS), το οποίο χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα, κάτι το οποίο είναι πιο αποδοτικό από τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά δυναμό.

BALENO-detail-07

Χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται μέσω της πέδησης, η λειτουργία της ηλεκτρογεννήτριας ISG, βελτιώνει την οικονομία καυσίμου υποστηρίζοντας μερικώς τον βενζινοκινητήρα, αναπληρώνοντας το επιπλέον καύσιμο που απαιτείται σε περιπτώσεις υψηλών καταναλώσεων ενέργειας, όπως η εκκίνηση από στάση και η επιτάχυνση. Επιπλέον, επιτρέπει την ομαλή και ήσυχη επανεκκίνηση του κινητήρα μετά από μια αυτόματη διακοπή, χάρη στη χρήση του ISG belt-drive κατά την εκκίνηση αντί για μια συμβατική μίζα.

Επιπρόσθετα, το SHVS χρησιμοποιεί μια συμπαγή, ταχείας φόρτισης μπαταρία ιόντων λιθίου, επιτρέποντας έτσι τη συχνή υποβοήθηση του κινητήρα. Το SHVS προσθέτει μόλις 6,2 κιλά στο συνολικό βάρος του οχήματος, με το σύστημα να αποσκοπεί στο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων του οχήματος με εκπομπές ρύπων CO2 της τάξης των 93 γρ/χλμ. και την μέση κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 3,7 λίτρα/100 χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

BALENO-driving-03

Το νέο Suzuki Baleno είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού και εννέα εξωτερικά χρώματα, ανάμεσά τους και το Premium Silver Metallic,το Ray Blue Pearl Metallic, που αλλάζει από πράσινη έως και κόκκινη απόχρωση, ανάλογα με τον περιβάλλοντα φωτισμό.

Ο 1.200άρης DualJet (GL, GL+, GLX), με την βασική του τιμή να ξεκινάει από €13.660, και να πέφτει στα €11.340 με τη προωθητική ενέργεια και το όφελος απόσυρσης, με την ακριβότερη να ξεκινάει από τα €15.910, και να πέφτει στα €13.480. Η τελευταία είναι και η μοναδική που προσφέρεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS, το οποίο αυξάνει τη τιμή κατά €500.

Από την άλλη, ο 1.000άρης BoosterJet διατίθεται με δύο επίπεδα εξοπλισμού (GL και GLX), και ξεκινάει από €15.080, τιμή που πέφτει στα €12.660 με τη προωθητική ενέργεια και το όφελος απόσυρσης, με την ακριβότερη να ξεκινάει από τα €17.780, και να πέφτει στα €15.312. Ο εξοπλισμός των αυτοκινήτων είναι υπέρ του δέοντος πλούσιος και μπορείς να τον βρεις αναλυτικά εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

IMG_3906

Όπως προείπα, η οδήγηση του αυτοκινήτου ήταν σχετικά σύντομη, αλλά η παραλιακή διαδρομή προσφέρει ποικιλία στροφών και ευθειών για να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου διαθέτει γόνατα MacPherson και ελικοειδή ελατήρια εμπρός, και έναν ημιάκαμπτο άξονα με ελικοειδή ελατήρια πίσω. Τα ελαστικά με μειωμένη τριβή κύλισης βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου χωρίς να θυσιάζουν τη σταθερότητα, την άνεση και την απόδοση πέδησης. Οι σιδερένιες ζάντες 15 ιντσών “ντύνονται” με ελαστικά 175/65 και οι αλουμινένιες 16 ιντσών με ελαστικά 185/55.

BALENO-driving-04

Χάρη στις ενδελεχείς ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια πολλαπλών δοκιμών στους δρόμους της Ευρώπης, το Baleno προσφέρει μια οδηγική εμπειρία αντάξια της συνεχούς αναζήτησης της Suzuki για την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη σβέλτη απόδοση και την εξευγενισμένη ποιότητα κύλισης.

Επιπλέον, αποσκοπώντας στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας, η Suzuki κατάφερε να μειώσει σημαντικά τον θόρυβο στην καμπίνα, και παράλληλα να βελτιώσει την ποιότητα, με τοποθέτηση εξαρτημάτων πάνω στην πλατφόρμα.

BALENO-driving-05

Η ρύθμιση των αμορτισέρ έχει ξεκάθαρο στόχο την πλήρη απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, και όχι να ζωγραφίσει χαμόγελα σε γρήγορη οδήγηση. Θα το χαρακτήριζα αρκετά μαλακό, καθώς παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές, αλλά επουδενί αυτό δεν επηρεάζει την ευστάθεια του αυτοκινήτου.

Απενεργοποιώντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, θα πρέπει να το πιέσεις αρκετά για να εμφανίσει υποστροφή, ενώ ακόμα και με άφημα του γκαζιού ή “τσιμπήματος” του φρένου μέσα στην στροφή το πίσω μέρος μένει εκνευριστικά ουδέτερο μη αφήνοντας σου περιθώρια για πιο “χαρούμενη” οδήγηση.

BALENO-driving-02

Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή, προσφέροντας πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά αισθάνεσαι ότι είσαι “σκαρφαλωμένος” και μέσα στο καθίσματα. Αυτό μαζί με την μέτρια πλευρική στήριξη, ενισχύει τις κλίσεις του σώματος. Μην περιμένεις πολλά από το τιμόνι, με την πληροφόρηση από τον δρόμο να την κρίνει μέτρια, αλλά η αίσθηση του είναι καλή. Όπως και να έχει, μετά από την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή θα ξέρουμε καλύτερα.

Αυτός που άφησε πολύ καλά δείγματα γραφής ήταν ο κινητήρας. Πραγματικά δυνατός και με μεγάλο εύρος λειτουργίας, αλλά παράλληλα εξαιρετικά ομαλός στην λειτουργία του, καθώς δεν εμφανίζει πουθενά σκαλοπάτι στην απόδοση του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

BALENO_second_release_driving

Το νέο Baleno έχει κόψει κάθε σύνδεση με το παρελθόν, και αποτελεί μια άκρως αξιοπρόσεκτη πρόταση. Οι κορυφαίοι χώροι του, η πολύ καλή λειτουργία του κινητήρα, αλλά κυρίως η εξαιρετικά προσιτή τιμή του, το κατατάσσουν πολύ ψηλά στις επιλογές των επιλογών για τη κατηγορία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]