McLaren

Προκειμένου να περιορίσει το κόστος της ανάπτυξης των κινητήρων, η FIA επέβαλε το σύστημα των μαρκών, όπου κάθε κατασκευαστής έχει στη διάθεσή του 32 μάρκες ανάπτυξης εντός της σεζόν που μπορεί να χρησιμοποιήσει όπως αυτός θέλεις για τη βελτίωση του power unit. Σύμφωνα, όμως, με την πρόσφατη συμφωνία, το συγκεκριμένο σύστημα θα αποσυρθεί, συνεπώς θα είναι μια ανακούφιση για τους μηχανικούς.

Η Honda συνεχίζει να είναι πίσω από τη Mercedes και τη Ferrari, γι’ αυτό και θα ήθελε ελευθερία στην εξέλιξη, ώστε να μπορεί να βελτιώνει ελεύθερη το power unit της. Οι δηλώσεις των Ιαπώνων είναι αρκετά αισιόδοξες και υπερβολικές ήδη από την περσινή σεζόν, με τον Yusuke Hasegawa, επί κεφαλής της Honda F1, να λέει πως ο RA616H θα βρισκόταν τώρα στο ίδιο επίπεδο με τον Ferrari 059/5.

Είναι δύσκολο να το πω, αλλά, μιλώντας τεχνικά, τα σχέδιά μας -δεν μπορώ να πω το νούμερο- είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον κινητήρα της Ferrari. Αν και δεν το πετυχαίνουμε αυτό τώρα. Έτσι, αν δεν είχαμε αυτές τις μάρκες και προσθέταμε περισσότερα εξαρτήματα, θα μπορούσαμε να είμαστε στο ίδιο επίπεδο.

Τώρα, για να το καταφέρουμε αυτό, θα πρέπει να ξοδέψουμε περισσότερες από 40 ή 50 μάρκες. Γι’ αυτό και θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε ποια αναβάθμιση θα είναι πιο αποτελεσματική στη μείωση της διαφοράς.

Ο Ιάπωνας υποστηρίζει ότι οι μάρκες πονοκεφαλιάζουν τους μηχανικούς για τις αναβαθμίσεις που θα πρέπει να περάσουν, γι’ αυτό και, με ελευθερία στην εξέλιξη, τα νέα εξαρτήματα θα είχαν ήδη μπει στον RA616H.

Έχω πολλές επιλογές για αναβάθμιση, αλλά δεν είναι τόσο μεγάλες, έτσι δε θέλω να διαλέγω τέτοιες επιλογές. Αυτή τη στιγμή διστάζω να το κάνω αυτό με τη χρήση των μαρκών. Αυτός είναι ο λόγος. Χωρίς τις μάρκες, οι αναβαθμίσεις σίγουρα θα είχαν ενσωματωθεί στον κινητήρα.