Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Πρώτη δοκιμή με το νέο VW Tiguan

Test Drive: Πρώτη δοκιμή με το νέο VW Tiguan

1
Test Drive: Πρώτη δοκιμή με το νέο VW Tiguan

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

NAU_7697

Το περασμένο διήμερο η εισαγωγική εταιρία της Volkswagen, πραγματοποίησε την πανελλήνια παρουσίαση του νέου Tiguan, στην ευρύτερη περιοχή της Μάνης, στη Λακωνία. Στα 730 χλμ. που κάναμε με το ασημί αυτοκίνητο που βλέπεις στις φωτογραφίες, το οποίο είχε μόλις 11 χλμ. όταν το παραλάβαμε στην Αθήνα, τα σχεδόν 500 ήταν στον αυτοκινητόδρομο, συμπεριλαμβανομένου του νέου τμήματος Λεύκτρου-Σπάρτης, και τα υπόλοιπα σε επαρχιακό δίκτυο, για να φτάσουμε στα κάστρα του Μυστρά και από εκεί στο Οίτιλο, όπου ήταν η διανυκτέρευση. Σήμερα κάναμε μια αρκετά σφιχτή, με μέτριο -προς κακό- χώμα, για να φτάσουμε σε ένα καταφύγιο στο κεντρικό ανατολικό Ταΰγετο, στη θέση Αη-Λιας Γόλας του Δήμου Φάριδος, στα περίπου 1.000 μέτρα υψόμετρο.

Με την παρουσίαση του πρώτου Tiguan, το 2007, η Volkswagen κατάφερε μια εξαιρετική εμπορική πορεία, καθώς το επέλεξαν 2,8 εκατομμύρια αγοραστές σε 170 χώρες ανά την υφήλιο, εκ των οποίων οι 9.985 στην Ελλάδα, κάτι που καθιστά το Tiguan μεταξύ των βασικών προϊοντικών μοντέλων της Volkswagen, δίπλα στα Golf, Passat και Polo.

NAU_7725

H Volkswagen θέλοντας να εκμεταλλευτεί τη παγκόσμια τάση του αγοραστικού κοινού προς τα SUV, έχει αρχίσει να επεκτείνει συστηματικά τη γκάμα των SUV της σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας από το νέο Tiguan. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, θα προσφέρει τουλάχιστον ένα SUV σε κάθε κατηγορία. Ξέρουμε ότι θα βγει στον δρόμο μια αντίστοιχη πρόταση για την supermini κατηγορία, που πιθανότατα θα ονομαστεί Taigun, ενώ πρόσφατα στη Γενεύη είδαμε το T-Cross Breeze, ένα ανοιχτό SUV. Μια άλλη σαφή ένδειξη της αποφασιστικότητας της Volkswagen, είναι ότι εξέλιξε το Tiguan με δύο μεταξόνια, προκειμένου να ικανοποιήσει την επιθυμία για επτά καθίσματα και περισσότερο χώρο για τα πόδια, σε συγκεκριμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα. Το μεσαίας κατηγορίας SUV που έχει ανακοινωθεί για αυτές τις αγορές βρίσκεται, επίσης, προ των πυλών, ενώ τέλος, το νέο Touareg θα κάνει το ντεμπούτο του την επόμενη χρονιά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

NAU_9291

Η Volkswagen παρουσίασε την δεύτερη γενιά του Tiguan, λίγες ώρες πριν ανοίξει η έκθεση της Φρανκφούρτης τις πύλες της για το κοινό, τον περασμένο Σεπτέμβριο, αποσπώντας το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο περίπτερο της.

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας, που έκανε ντεμπούτο στο Passat, δημιουργεί ένα ευδιάκριτο, ανεξάρτητο σχεδιαστικό προφίλ, με τη χρήση της MQB πλατφόρμας να επιτρέπει πιο εύπεπτες και διακριτικές αναλογίες, ξεχωρίζοντας εντυπωσιακά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι γραμμές και το concept των φωτιστικών σωμάτων, ενισχύουν τη δυναμική εμφάνιση, με το προφίλ του νέου Tiguan να διακρίνεται από τις έντονες γραμμές, που αποπνέουν ισχύ, αυτοπεποίθηση και κυριαρχία.

NAU_7949

Το σχέδιο είναι του Klaus Bischoff και της σχεδιαστικής του ομάδας, με το Tiguan να διέπεται από τη βασική αρχή: το λιγότερο είναι περισσότερο. Οι αναλογίες του βασικού μοντέλου με κίνηση στους εμπρός τροχούς, δημιουργούν μία ισχυρή εικόνα στο δρόμο, με μείωση του ύψους κατά 57 χλστ. φτάνοντας τα 1.646 χλστ. και με αύξηση στο πλάτος κατά 30 χλστ. στα 1.839 χλστ., σε σχέση με το πρώτης γενιάς μοντέλο. Ακόμα, το μήκος του αγγίζει τα 4.486 χλστ., το οποίο είναι, επίσης, κατά 60 χλστ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ το μεταξόνιο, εξαιτίας της νέας πλατφόρμας, έχει κερδίσει 77 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 2.681 χλστ..

NAU_7754

Εμπρός, η φαρδιά, οριζόντια γρίλια, συναντά τα LED φωτιστικά σώματα (στάνταρ στην έκδοση Exclusive της δοκιμής) στα άκρα της μάσκας. Στο προφίλ του αυτοκινήτου, η μεσαία γραμμή και οι έντονα χαρακτηριστικές ακμές, όπως επίσης και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών χαρίζουν έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στις ακμές, ενώ παράλληλα, η χαρακτηριστική μεσαία γραμμή του Tiguan, βοηθά στον καθορισμό ενός πίσω τμήματος, με καθαρές ακμές και οριζόντια ευθυγραμμισμένες επιφάνειες.

NAU_8140

Η αεροδυναμική στο νέο Tiguan έχει, επίσης, βελτιστοποιηθεί. Διαθέτει συντελεστή Cd που περιορίζεται στο 0,32 και κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι κατά 13% καλύτερος από το συντελεστή προκατόχου του, που έφτανε το 0,37. Αυτό επετεύχθη χάρη σε μια σειρά μέτρων – από την αεροδυναμική διαμόρφωση του αμαξώματος, μέχρι τη βελτιστοποίηση του πατώματος. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το βάρος του νέου Tiguan έχει μειωθεί έως και κατά 53 κιλά, καθώς μόνο στο αμάξωμα, το βάρος που εξοικονομήθηκε φτάνει τα 12 κιλά, παρά το μακρύτερο μεταξόνιο και το αυξημένο μήκος του οχήματος.

NAU_7986

Έτσι, το βάρος της βασικής έκδοσης με τον 1.400άρη κινητήρα βενζίνης απόδοσης 125 ίππων και κίνηση στους εμπρός τροχούς είναι 1.490 κιλά, με την αντίστοιχη τετρακίνητη και τα 150 άλογα στα 1.570 κιλά, με τα νούμερα αυτά να περιλαμβάνουν οδηγό 75 κιλών και πλήρωμα του ρεζερβουάρ κατά 90%. Με τον 2-λιτρο πετρελαιοκινητήρα, το βάρος ξεκινάει από τα 1.568 κιλά και φτάνει τα 1.723 με τα 190 άλογα, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο.

NAU_7847

Συνολικά, οι μηχανικοί της Volkswagen κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μικρό αριστούργημα, στην περίπτωση του αμαξώματος του νέου Tiguan. Για παράδειγμα, εφαρμόστηκαν μια σειρά από μέτρα όπως τα “tailored blanks” – η βελτιστοποιημένη δηλαδή διαμόρφωση του πάχους χαλύβδινων ελασμάτων. Επιπροσθέτως, η βελτιστοποίηση των πίσω εγκάρσιων δοκών μεταξύ των θόλων των τροχών, κάνει το αμάξωμα πολύ πιο άκαμπτο στην κρίσιμη ζώνη μεταξύ των κολώνας Α και C, παρά τη σημαντική αύξηση του μήκους κατά 77 χλστ. H πίσω πόρτα έχει επίσης μεγαλώσει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Παρ ‘όλα αυτά, η στρεπτική ακαμψία στο νέο Tiguan με 28.000 Nm/μοίρα, χωρίς την πανοραμική οροφή και με 25.000 Nm/μοίρα με την πανοραμική οροφή, με τις δοκιμές ασφαλείας από το EuroNCAP να μην έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα.

NAU_7769

Τέλος, το Tiguan στις δικίνητες εκδόσεις έχει 180 χλστ. απόσταση από το έδαφος, με τις τετρακίνητες να αυξάνεται κατά 20 χλστ. Αυτές συνδυάζονται με τα on-road και off-road πακέτα, που αλλάζουν τους προφυλακτήρες του αυτοκινήτου, και κατ’επέκταση των γωνιών προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας, με αυτές του δεύτερου να είναι 25,6, 24,7 και 20 μοιρών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

NAU_8235

Κλείνοντας την πόρτα, η σχεδιαστική γλώσσα για τα  SUV της εταιρίας, χρησιμοποιείται με συνέπεια και στο εσωτερικό. Η κεντρική κονσόλα είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό, χωρίς όμως να διαταράσσει την αισθητική του εσωτερικού. Στο φαρδύτερο κεντρικό τούνελ, τυπικό για SUV, υπάρχει ο νέος περιστροφικός διακόπτης ελέγχου του συστήματος 4MOTION Active Control.

NAU_8160

Η σχεδίαση του είναι τυπική και παρόμοια με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, με τη οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 8 ιντσών να είναι στο σωστό ύψος και να προσφέρει πολλαπλές ρυθμίσεις και τρόποι συνδεσιμότητας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μέσω μιας οθόνης 12,3 ιντσών, που η VW την ονομάζει Active Info Display, γνωστή από το Passat, και είναι ένα καινούριο στοιχείο για την compact κατηγορία SUV, η οποία διαθέτει έξι διαφορετικές απεικονίσεις.

NAU_8236

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας, με τις άσπρες επιφάνειες που βλέπεις στην παραπάνω φωτογραφία να είναι μαλακής υφής, και τα υπόλοιπα ανοιχτόχρωμα να είναι παντού σκληρά, κάτι το οποίο προσωπικά με ξένισε.

H πλοήγηση υποβοηθείται επιπλέον από την προαιρετική αναδυόμενη μονάδα head-up display (σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ) που είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και έχει υφή χάραξης με λέιζερ. Άλλες, χρήσιμες πληροφορίες για τον οδηγό, όπως η ταχύτητα, το ισχύον όριο ταχύτητας, οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης και των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού προβάλλονται απευθείας στην μονάδα και έτσι βρίσκονται πάντοτε στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

NAU_8335 NAU_8341

Το νέο Tiguan διαθέτει ένα εσωτερικό κατά 26 χλστ. μεγαλύτερο σε μήκος από πριν, είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Στο πίσω κάθισμα, τρεις επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τα 29 χλστ. περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους, ενώ παρά το μικρότερο συνολικό ύψος, η σχεδίαση του οχήματος προσφέρει περισσότερο «αέρα» για το κεφάλι, και το ύψος του καθίσματος έχει αυξηθεί κατά 8 χλστ.

NAU_8246

Το συρόμενο πίσω κάθισμα βελτιστοποιήθηκε, ώστε να επιτρέπει τη μετακίνησή του, μπρος-πίσω κατά 180 χλστ., 20 χλστ. περισσότερο απ’ ότι στο προηγούμενο μοντέλο. Όταν το κάθισμα μετακινηθεί τέρμα εμπρός, το πορτμπαγκάζ προσφέρει 515 λίτρα για φόρτωση (με την ρεζέρβα), ενώ στην τέρμα πίσω θέση προσφέρει 420 λίτρα, κάτι που αντιστοιχεί σε αύξηση 50 λίτρων σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Όταν η πλάτη του πίσω καθίσματος πέσει, τα 1.555 λίτρα του χώρου φόρτωσης αρκούν για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων κάθε είδους, μεγαλύτερος κατά 145 λίτρα από πριν. Τέλος, υπάρχει η προαιρετικά μεγάλη πανοραμική οροφή 870 χλστ. x 1.364 χλστ..

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

NAU_7976

Μηχανικά, φαίνεται ότι ο VW θέλει να είναι σίγουρη ότι όλα είναι εντάξει σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων, και γι’αυτό κατά το λανσάρισμα του μοντέλου θα είναι διαθέσιμο μόλις με δύο κινητήρες. Αυτό είναι ο μικρότερος αριθμός διαθέσιμων κινητήρων για αυτοκίνητο του γερμανικού κολοσσού για πάνω από δέκα χρόνια.

Έτσι, αρχικά το νέο Tiguan είναι διαθέσιμο με τον 1.400άρη TSI βενζινοκινητήρα, και τον 2-λιτρο TDI πετρελαιοκινητήρα, αλλά η εταιρία δέχεται ήδη παραγγελίες για τον 1.600άρη TDI πετρελαιοκινητήρα, απόδοσης 115 ίππων, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος λίγο αργότερα.

Πιο συγκεκριμένα, όλα τα σύνολα πληρούν τις προδιαγραφές Euro6, με τον 1.4 TSI να προσφέρεται με απόδοση 125 και 150 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 200 και 250 Nm, στις 1.400-4.000 σ.α.λ. και 1.500-3.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η ισχυρότερη ιπποδύναμη συνδυάζεται με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT,Active Cylinder Management), το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG έξι σχέσεων, καθώς και το σύστημα τετρακίνησης, αλλά όχι και τα δύο μαζί.

Η ασθενέστερη απόδοση επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,5 δευτ., και τελική ταχύτητα στα 190 χλμ/ώρα. Η μέση μικτή κατανάλωση του είναι 6 ή 6,1 λίτρα με ζάντες 17 ή 18-20 ιντσών αντίστοιχα, και οι εκπομπές ρύπων στα 137 ή 139 γρ/χλμ., ανάλογα τη διάμετρο τη ζάντας.

Η έκδοση με τα 150 άλογα επιταχύνει σε 9,2 δευτ., ανεξαρτήτου κιβωτίου (6-τάχυτο χειροκίνητο ή 6-τάχυτο αυτόματο) και συστήματος μετάδοσης, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα. Η μέση μικτή κατανάλωση του είναι 5,7 ή 5,8 λίτρα με ζάντες 17 ή 18-20 ιντσών αντίστοιχα για τη χειροκίνητη έκδοση, και οι εκπομπές ρύπων στα 130 ή 132 γρ/χλμ., ανάλογα τη διάμετρο τη ζάντας. Ακολούθως, η μέση μικτή κατανάλωση με το DGS6 είναι 6 ή 6,1 λίτρα με ζάντες 17 ή 18-20 ιντσών αντίστοιχα, και οι εκπομπές ρύπων στα 139 ή 140 γρ/χλμ., ανάλογα τη διάμετρο τη ζάντας. Τέλος, η μέση μικτή κατανάλωση για τη χειροκίνητη έκδοση με το 4MOTION σύστημα τετρακίνησης είναι 6,8 ή 6,9 λίτρα με ζάντες 17 ή 18-20 ιντσών αντίστοιχα, και οι εκπομπές ρύπων στα 153 ή 155 γρ/χλμ., ανάλογα τη διάμετρο τη ζάντας

NAU_8324

Από την άλλη, ο 2.0 TDI προσφέρεται με απόδοση 150, 190 και 240 ίππων, με την τελευταία να προσφέρεται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης και το 7-τάχυτο DSG, ο οποίος θα είναι και αυτός διαθέσιμος αργότερα.

Σύμφωνα με την εταιρία, καταναλώνουν κατά μέσο όρο 24% λιγότερο καύσιμο από τους αντίστοιχους Euro5 του προηγούμενου μοντέλου και 10% λιγότερο από τους Euro6 του προηγούμενου Tiguan.

Ο 2-λιτρο TDI απόδοσης 150 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 340 Nm από 1.750 μέχρι 3.000 σ.α.λ., ο οποίος όταν συνδυάζεται με το χειροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο και στέλνει τη κίνηση στους εμπρός τροχούς, οι εκπομπές CO2 αγγίζουν τα 123 ή 125 γρ/χλμ. με ζάντες 17 ή 18-20 ιντσών αντίστοιχα, και η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,7 ή 4,8 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα. Επιταχύνει για 0-100 χλμ/ώρα σε 9,3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει 204 χλμ/ώρα.

NAU_8355

Ακολούθως, η ίδια απόδοση η μέση μικτή κατανάλωση με το DGS7 είναι 4,8 ή 4,9 λίτρα με ζάντες 17 ή 18-20 ιντσών αντίστοιχα, και οι εκπομπές ρύπων στα 127 ή 129 γρ/χλμ., ανάλογα τη διάμετρο τη ζάντας. Όταν συνδυάζεται με το 7-τάχυτο αυτόματο DSG κιβώτιο και στέλνει τη κίνηση σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος 4MOTION, οι εκπομπές CO2 αγγίζουν τα 147 ή 149 γρ/χλμ. και η μέση κατανάλωση τα 5.6 ή 5,7 λίτρα/100 χλμ., και χρειάζεται επίσης 9,3 δευτ. για το σπριντ, με την τελική να φτάνει τα 200 χλμ/ώρα, 2 χλμ/ώρα σε σχέση με τη δικίνητη έκδοση.

Τέλος, ο 2-λιτρος TDI με απόδοση 190 άλογα στις 3.500 σ.α.λ. και 400 Nm από τις 1.900 μέχρι 3.300 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με το DSG7 και στέλνει τη κίνηση σε όλους τους τροχούς, επιταχύνοντας για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 212 χλμ/ώρα. Η μέση μικτή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων στα 149 γρ./χλμ.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή/Εξ/σμός” ]

NAU_8327

H ελληνική αντιπροσωπεία της Volkswagen δέχεται ήδη παραγγελίες για το νέο Tiguan, το οποίο διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: το Active, το Advance και το Exclusive, με τις παρακάτω τιμές να ισχύουν μέχρι την τελευταία μέρα του Ιουλίου.

Το μοντέλο προσφέρεται με τους ακόλουθους κινητήρες και ξεκινά από τις 24.950 ευρώ με τον 1.4 TSI των 125 ίππων και από τα 27.500 ευρώ με τον 1.6 TDI των 115 ίππων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά και αυτόματα κιβώτιο, με το DSG να χρεώνεται από τα €1.300 έως τα €1.550 (ανάλογα των κυβισμό), με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion να κοστολογείται από €800 έως €1.000.

Κινητήρες Βενζίνης Τιμή
1.4 TSI 125PS BMT Active €27.300
1.4 TSI 125PS BMT Advance €28.200
1.4 TSI 150PS ACT BMT Advance €33.200
1.4 TSI 150PS ACT BMT Advance DSG6 €34.700
1.4 TSI 150PS ACT BMT Exclusive DSG6 €37.550
1.4 TSI 150PS ACT BMT Advance DSG6 4×4 €34.650
Κινητήρες Πετρελαίου Τιμή
1.6 TDI 115PS  Advance €28.300
2.0 TDI 150PS Advance €32.100
2.0 TDI 150PS Advance DSG7 €33.600
2.0 TDI 150PS Exclusive DSG7 €36.800
2.0 TDI 150PS Advance DSG7 4×4 €34.750
2.0 TDI 190PS Advance DSG7 4×4 €35.750

Η βασική έκδοση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων

  • Προβολείς ομίχλης εμπρός
  • Πίσω φώτα LED
  • Ζάντες Αλουμινίου 17″
  • 7 αερόσακοι / Multi-collision Brake / Pre-Crash / Ενεργό καπό
  • Front Assist με City Emergency Braking & Pedestrian protection
  • Lane Assist
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο με Auto Hold
  • Composition Color με οθόνη αφής 5” και σύνδεση Bluetooth

Η έκδοση Advance εμπλουτίζεται ακόμη περισσότερο με χαρακτηριστικά άνεσης & λειτουργικότητας. Μεταξύ άλλων διαθέτει:

  • Δερμάτινο πολυλειτουργικό  τιμόνι
  • Fatigue Detection / Cruise  Control / Light Assist / Park Pilot
  • Air Care Climatronic 3-ζωνών
  • Coming Home – Leaving Home / Αισθητήρα φωτός και βροχής
  • Αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη
  • Composition Color με οθόνη αφής 5”  8”
  • Car-Net App Connect

Η κορυφαία έκδοση Exclusive προσφέρει επιπλέον μοναδικές καινοτόμες τεχνολογίες, όπως:

  • Προβολείς LED με φώτα ημέρας LED
  • Πίσω φώτα LED με 3D εφέ
  • ACC – Adaptive Cruise Control
  • Active Info Display (Οθόνη TFT 12,3″)
  • Progressive Steering Wheel (από εβδ. Παραγωγής 22/2016)
  • Discover Media 8” με Car-Net Guide & Inform

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

NAU_8616

Παρότι η εταιρία προβλέπει ότι το 95% των πωλήσεων του Tiguan θα είναι με κάποιο πετρελαιοκίνητο κινητήρα, στη διάθεση μας είχαμε κατά κύριο λόγο το βενζινοκίνητο δικίνητο σύνολο των 1.4-λίτρων με τα 150 άλογα, και οδηγήσαμε το πετρελαιοκίνητο για πολύ λίγα χλμ.

Όπως προείπα, η δεύτερη γενιά του VW Tiguan είναι πρώτο όχημα ελευθέρου χρόνου της γερμανικής εταιρίας, που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, και όπως επιθυμεί με κάθε μοντέλο της η VW, έχει στόχο να θέσει νέα δεδομένα στους τομείς της σχεδίασης, της άνεσης και της χρηστικότητας.

NAU_8642

Επιτυγχάνοντας αυτά, καταφέρνει παράλληλα να παραμένει ένα εκτός δρόμου όχημα με ικανή απόσταση από το έδαφος για την πλειοψηφία των καταναλωτών. Εξαιτίας των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, η περιμετρική ορατότητα είναι εξαιρετική, όντας αρκετά εύκολο να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, η οποία είναι αρκετά ψηλή, που χαρίζει την απαραίτητη “αφ’υψηλού” αυτοπεποίθηση.

IMG_6217

Η κύρια “δουλειά” ενός SUV αυτού του τύπου, είναι να είναι άνετο, πρακτικό και εύκολο να ζήσεις με αυτό, ως αποτέλεσμα, αυτοκίνητα, όπως το Tiguan δεν είναι το πιο διασκεδαστικό ή ελκυστικό στην οδήγηση. Ξεκινώντας από τον ανοιχτό δρόμο, που έγιναν τα περισσότερα χλμ., το νέο Tiguan ήταν πολύ ξεκούραστο και άνετο, με την ευκολία με την οποία “καταπίνει” τα χλμ. να είναι αξιοσημείωτη. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται πάνω από τα 140 χλμ/ώρα, όπως και από τον κινητήρα, ενώ παρότι έπνεαν δυνατοί άνεμοι, η σταθερότητα του ήταν δεδομένη.

IMG_6224

Αν σου δέσουν τα μάτια και σε βάλουν στο νέο Tiguan και στο Golf, πολύ δύσκολα θα εντοπίσεις διαφορές στην συμπεριφορά της οδήγησης, παρότι το πρώτο έχει πιο ψηλό κέντρο βάρους. Η ποιότητα κύλισης, παρά τις 18άρες ζάντες, ήταν πολύ καλή, αν και ο θόρυβος από την άσφαλτο δεν φιλτραριζόταν όπως θα περίμενα. Οι λακκούβες και οι όποιες ανωμαλίες θα μπορούσαν να εξομαλύνονταν πιο ομαλά, αλλά το Tiguan δεν φτάνει ποτέ στο στάδιο, όπου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η οδήγηση άβολη.

NAU_9231

Σε αυτό συμβάλλουν και τα νέας γενιάς καθίσματα που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στο νέο Tiguan, που προσφέρουν εκπληκτική άνεση, ακόμα και σε “σκληρά” οδοστρώματα. Η δομή των εμπρός καθισμάτων, των οποίων το βάρος έχει μειωθεί σημαντικά, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από την Volkswagen στο νέο Tiguan. Εξοικονόμηση βάρους της τάξης του 20%, έχει επιτευχθεί χάρη στη νέα κατασκευαστική προσέγγιση που χρησιμοποιεί καινοτόμα υλικά και νέους μεθόδους παραγωγής. Επιπλέον, τα σύρματα είναι υφασμένα σε ένα δαιδαλώδες μοτίβο στην επιφάνεια των καθισμάτων και λειτουργούν ως ένα πολύ μαλακό ελατήριο, συμβάλλοντας στη βελτίωση της άνεσης, ιδιαίτερα σε ανώμαλες επιφάνειες.

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ πιο αναπαυτικά, χάρη σε αυτό το στάνταρ στοιχείο. Τα προαιρετικά ergoActive καθίσματα που έχουν κερδίσει την πιστοποίηση AGR (“Campaign for Healthier Backs”), είναι εφοδιασμένα με σύστημα ρύθμισης 14 διευθύνσεων (εκ των οποίων οι 4 ηλεκτρικές), λειτουργία μασάζ και προαιρετική θέρμανση. Τα πλαϊνά τμήματα προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη στους επιβάτες και το ειδικό αφρολέξ προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στην προσαρμογή του καθίσματος στο σώμα του επιβάτη.

NAU_8528

Στις στροφές, το γερμανικό SUV δεν έδειξε να ενοχλείται από τη μεταφορά βάρους, με την πρόσφυση των ελαστικών να είναι σε υψηλό επίπεδο. Σε κλειστά ορεινά κομμάτια, το βάρος του ίσως αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για γρήγορη οδήγηση, με τις ουδέτερες και προοδευτικές αντιδράσεις του αμαξώματος να μην φοβίζουν ακόμα και τον πιο αδαή. Το τιμόνι του κάνει τη δουλειά του με αξιοπρέπεια, έχοντας καλή αίσθηση, με την πληροφόρηση από το δρόμο να είναι η αναμενόμενη, χωρίς εκπλήξεις.

Σχολιάζοντας τον κινητήρα, τα επιπλέον κιλά σε σχέση με το Golf γίνονται εύκολα εμφανή, αλλά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν θα παραπονεθείς για έλλειψη δύναμης, κυρίως στην προσπέραση. Το kick-down, όμως, του αυτόματου κιβωτίου θα μπορούσε να είναι πιο άμεσο, στη normal λειτουργία του, καθώς θέλει διπλό βύθισμα στο πεντάλ για να κατεβάσει.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

NAU_7679

Ο ανταγωνισμός του Tiguan είναι εξαιρετικά σκληρός, καθώς έχει απέναντι του το Ford Kuga, το Skoda Yeti, το νέο Renault Kadjar, και το αδιαμφισβήτητα εξαιρετικό Nissan Qashqai, αν και κακά τα ψέμματα, ίσως κλέψει κάποιες πωλήσεις από τα BMW X1 και Audi Q3.

H τιμή του είναι σίγουρα υψηλή, όμως οι τεχνολογίες, για χρήση τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και έξω από αυτόν, η συνδεσιμότητα, οι εσωτερικοί χώροι κλπ. είναι δεδομένο ότι κάνουν το Tiguan “περισσότερο” SUV, και σίγουρα θα συνεχίσει να είναι το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο της VW, πίσω από το Golf και Polo.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]