ix35-fuel-cell_1a

Στην Ελλάδα η κίνηση με υδρογόνο ακούγεται σαν κάτι μακρινό και εξωπραγματικό. Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό στο άκουσμα της λέξης υδρογόνο, είναι κάποια από τις “πατέντες” που κυκλοφορούν κατά καιρούς και υπόσχονται μειωμένη κατανάλωση καυσίμου ή ακόμα κίνηση με καύσιμο το νερό. Διάφοροι “εφευρέτες” υποστηρίζουν ότι καίγοντας υδρογόνο μαζί με το καύσιμο σε έναν βενζινοκινητήρα, προσφέρει οικονομία καυσίμου. Στην πραγματικότητα όμως, οι πρωτοπόροι στην υδρογονοκίνηση οραματίζονται μια τεχνολογία που καμία σχέση δε θα έχει με τους θερμικούς κινητήρες αλλά θα συνδυάζει ηλεκτροκίνηση με ταυτόχρονη παραγωγή του ηλεκτρισμού πάνω στο αυτοκίνητο. Η τεχνολογία παραγωγής ηλεκτρισμού από υδρογόνο, ονομάζεται κυψέλη καυσίμου (Fuel Cell) και παρουσιάζει αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα συμβατικά ηλεκτρικά οχήματα, όπως ελάχιστος χρόνος ανεφοδιασμού και μεγαλύτερη αυτονομία.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι χώρες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή υπέρ αυτής της τεχνολογίας περιλαμβάνουν την Ιαπωνία, τη Νορβηγία, τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ. Ο Νορβηγός πρεσβευτής στη Σεούλ, Jan Grevstad, ανέφερε ότι οι δύο χώρες πρέπει να συνεργαστούν στενότερα για να εξαπλωθεί ταχύτερα η καινοτόμος τεχνολογία της υδρογονοκίνησης. Ο πρέσβης συμμετείχε στο Συμβούλιο Οικονομικής Συνεργασίας Κορέας – Νορβηγίας υπό την αιγίδα του συνδέσμου Κορεατών βιομηχάνων, δήλωσε:

Ένας τομέας που πρέπει να αναπτυχθεί στην ενεργειακή συνεργασία μεταξύ Νορβηγίας και Ν. Κορέας, είναι ο τομέας των μεταφορών. Η τεχνολογία κινητήρων που διαθέτει η Ν. Κορέα σε συνδυασμό με τη Νορβηγική τεχνολογία παραγωγής υδρογόνου και τις κατάλληλες υποδομές αποτελούν τον τέλειο συνδυασμό για τη δημιουργία αυτοκινήτων που θα κινούνται με υδρογόνο.

Πρόσθεσε ακόμα ότι οι δύο χώρες θα μπορούσαν επίσης να εργαστούν από κοινού για την ηλιακή, αιολική και άλλες μορφές ενέργειας, αλλά δεν ανέφερε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το τι εννοούσε με αυτό.

Τα πρώτα αυτοκίνητα υδρογόνου της Toyota μόλις παραδόθηκαν στη Νορβηγία (Mirai FCV), όμως αυτοκίνητα υδρογόνου κυκλοφόρησαν στους δρόμους πριν αρκετά χρόνια. Το 2009 για παράδειγμα, στο πλαίσιο του 24ου συνεδρίου ηλεκτρικών οχημάτων (EVS24), μερικά αυτοκίνητα υδρογόνου ταξίδεψαν από το Όσλο στην πόλη Στάβανγκερ, διανύοντας 550 χιλιόμετρα. Την ίδια χρονιά, παραδόθηκαν από τη Mazda 30 υδρογονοκίνητα RX-8 RE οχήματα.

Η Νοτιοκορεατική εταιρεία Hyundai, παραχωρεί με μίσθωση (leasing) την υδρογονοκίνητη έκδοση ix35 σε φιλικές προς το υδρογόνο περιοχές και πιστεύει ότι τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα θα έχουν ένα λαμπρό μέλλον. Στις φιλικές προς το υδρογόνο ευρωπαϊκές χώρες συγκαταλέγονται οι περισσότερες βόρειες χώρες, όπου υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού αυτοκινήτων υδρογόνου. Η συγκεκριμένη έκδοση του ix35 (Tucson στην Ευρώπη) συμμετέχει σε πρόγραμμα κοινόχρηστων αυτοκινήτων (ενοικίαση για μικρό χρονικό διάστημα, συνήθως μερικές ώρες) στη Γερμανία. Η Hyundai μέχρι στιγμής έχει πουλήσει 26 Tucson ix35 Fuell Cell στη Νορβηγία από τα συνολικά περίπου 500 που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο.