AutonomusDrivingExplained_HERO

Τα αυτόνομα οχήματα είναι το μέλλον όπως φαίνεται και το ερώτημα είναι πόσο κοντά είναι αυτό το μέλλον. Εκτός από τους κανόνες που πρέπει να έχει η τεχνητή νοημοσύνη, που τους έχουμε συζητήσει πολλές φορές σε άρθρα και σχόλια, η συντήρησή τους πρέπει επίσης να μπει σε ένα αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο.

Πρόσφατα ή NADA (Εθνική Επιτροπή Αντιπροσωπειών Αυτοκινήτων των Η.Π.Α) έκανε έκκληση προς τους κατασκευαστές να υιοθετήσουν την φιλοσοφία της αεροπορικής βιομηχανίας στο θέμα των ελέγχων και της συντήρησης, με την λογική ότι αυτά τα συστήματα δεν πρέπει να χαλάσουν ποτέ (fail-safe systems). Ακόμη μάλιστα αν εσύ δεν ακολουθείς σωστά την συντήρηση, πρέπει να είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε η ευθύνη να πέφτει στους κατασκευαστές! Με την έννοια πως πρέπει να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας που να σε υποχρεώνουν να μην παρακάμπτεις την συντήρηση, ειδάλλως κάποιοι θα τα αφήσουν ασυντήρητα και θα την πληρώσουν αθώοι.

Σίγουρα πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ίσως η μόνη βαριά βιομηχανία όπου η συντήρηση επιβαρύνει τον πελάτη και έχουμε δει όλοι μας προς τα που πάει το πράγμα, όταν την ευθύνη την έχει ο ανειδίκευτος πελάτης. Βέβαια οι αντιπροσωπείες θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι, αν τα service γίνουν απολύτως υποχρεωτικά και κατά πάσα πιθανότητα ακριβότερα και γι’αυτό πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση, χωρίς να λέω βέβαια πως έχουν άδικο. Τα συστήματα αυτά είναι τόσο περίπλοκα που θα πρέπει να εκπαιδευτούν από την αρχή όλοι οι μηχανικοί και τα συνεργεία να αποκτήσουν εξίσου πολύπλοκα και ακριβά μηχανήματα ελέγχου, πράγμα που φαίνεται αρκετά δύσκολη διαδικασία, ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά το παράδειγμα της αεροπορικής βιομηχανίας έχει να διδάξει πάρα πολλά στον τομέα της αυτοκίνησης πάνω στο θέμα, εκεί άλλωστε έχουν αυτόματο πιλότο εδώ και δεκαετίες!