45898598

Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε ότι η απόδοση ενός κινητήρα μετά από κάποια χιλιόμετρα μπορεί να εμφανίσει μία πτώση, αλλά το πόσο μεγάλη η μικρή θα είναι αυτή εξαρτάται από τη σωστή χρήση του αυτοκινήτου, τα τακτικά σέρβις και την ποιότητα κατασκευής του.

Ο Josh Clymer ο οποίος έχει στην κατοχή του από το 2005 ένα βενζινοκίνητο Acura TSX 2.400 cm3 θέλοντας να γιορτάσει τα 500.000 μίλια που διένυσε, αποφάσισε να μετρήσει τη συμπίεση στους κυλίνδρους και να το πάει για δυναμομέτρηση, για να δει έτσι από πρώτο χέρι πόση ιπποδύναμη έχει χάσει ο κινητήρας του. Ο Clymer έχει διανύσει με το αυτοκίνητο του περίπου 813.000 χλμ και δηλώνει πως είναι λάτρης των Honda και πως ήθελε να διανύσει με το αυτοκίνητο του απόσταση ίση με το να πας από τη Γη στη Σελήνη και πίσω.

Η μέτρηση της συμπίεσης βοηθάει στο να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκεται ο κινητήρας και συγκεκριμένα οι βαλβίδες, οι έδρες των βαλβίδων και τα ελατήρια των εμβόλων. Ένας κινητήρας για να δουλεύει σωστά πρέπει η συμπίεση στους κυλίνδρους να είναι πάνω από 100 psi ανά κύλινδρο και σημαντικό είναι να μην υπάρχει διαφορά στην πίεση μεταξύ των κυλίνδρων πάνω από 10%.Τα αποτελέσματα από το τεστ πάνω στον κινητήρα της Honda ήταν τα εξής: 175 psi στον πρώτο και το δεύτερο κύλινδρο, 180 psi στον τρίτο και τον τέταρτο κύλινδρο. Τα στοιχεία αυτά σύμφωνα και με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή είναι πολύ καλά, καθώς η  Honda λέει πως η πίεση δεν πρέπει να είναι κάτω από 135 psi και η διαφορά πίεσης από κύλινδρο σε κύλινδρο πάνω από 29 psi.

kdbuiq7ajhgrlqvciz16

Όσο για τις μετρήσεις, που έγιναν στο δυναμόμετρο του Motor Mayhem στο Meridian του Idaho, τα νούμερα και εκεί είναι καλά καθώς το Honda έγραψε 160 άλογα και 170 Nm ροπής. Το Acura TSX φοράει έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα  2.400cm3 και έχει μέγιστη απόδοση 200 ίππων στις 6.800 σ.α.λ και 217 Nm ροπή στις 4.500 σ.α.λ όλα αυτά βέβαια όταν ήταν καινούριο. Κανένα καινούργιο Acura όμως δε θα έβγαζε αυτά τα νούμερα στο δυναμόμετρο καθώς ας μη ξεχνάμε πως οι μετρήσεις που κάνουν τα εργοστάσια μετράνε την ιπποδύναμη του κινητήρα πάνω στο στρόφαλο και όχι στον τροχό. Οι μετρήσεις στο τροχό είναι σαφώς μικρότερες καθώς υπάρχουν απώλειες από το σύστημα μετάδοσης και τους τροχούς. Σύμφωνα με το Forum του TSX Club σε μετρήσεις που έχουν γίνει πάνω στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα που έφεραν όμως μικρές βελτιώσεις, όπως βελτιωμένο σύστημα εισαγωγής και εξάτμιση, τα νούμερα που έδωσαν ήταν μεταξύ 160 και 220 ίππων στον τροχό.  Έτσι η διαφορά στην ιπποδύναμη του Honda μετά από 813.000Km δεν είναι μεγάλη σε σχέση με το καινούργιο και οι φθορές του κινητήρα είναι μικρές.

j7j1ztomq93ihnfhdl1w

Ο κύριος Josh Clymer θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος με το Acura του και απ’ ότι φαίνεται θα διανύσει αρκετά ακόμα χιλιόμετρα πέρα από το πάνε έλα Γης -Σελήνης, καθώς ο κινητήρας της Honda δείχνει να είναι σε εξαιρετική κατάσταση για τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει. Παρακάτω έχουμε δυνατότητα να δούμε το βίντεο με το τεστ δυναμομέτρησης  που ο κ. Clymer ανέβασε στο προσωπικό του Blog.