hydrogen fukuoka

Η Fukuoka είναι μια ιαπωνική πόλη, μακριά από το Tokyo, στην νήσο Kyushu στην νοτιοανατολική Ιαπωνία. Η μακρινή αυτή ασιατική πόλη πρωτοτύπησε στο θέμα της υδρογονοκίνησης και ξεκίνησε την παραγωγή του ελαφρύτερου στοιχείου, από τα λύματά της. Μια επένδυση 12 εκατομμυρίων δολαρίων με την συμμετοχή ηχηρών ονομάτων όμως Toyota και Mitsubishi και την τεχνογνωσία του τοπικού πανεπιστημίου μετέτρεψε τον βιολογικό της καθαρισμό σε συλλέκτη μεθανίου και διοξειδίου του άνθρακα που τα χρησιμοποιεί για την παραγωγή υδρογόνου.

Το εργοστάσιο λειτουργεί μόνο σε 12ωρη βάση προς ώρας και καλύπτει τις ανάγκες για 65 οχήματα αλλά έχει δυνατότητες εξυπηρέτησες μέχρι και 600 υδρογονοκίνητων ημερησίως. Η διαδικασία παραγωγής υδρογόνου από την βιομάζα βασίζεται αποκλειστικά σε ανανεώσιμες πηγές, με σαφή οφέλη σε οικονομία αλλά κυρίως σε ποιότητα ζωής.

Η Ιαπωνία είναι πρωτοπόρα στο θέμα της υδρογονοκίνησης με δυο κατασκευαστές της να έχουν ήδη υδρογονοκίνητα μοντέλα παραγωγής και στην χώρα υπάρχουν 80 πρατήρια υδρογόνου. Συγκριτικά δεύτερη έρχεται η Γερμανία με 50 και τρίτη η Καλιφόρνια με 40. Βέβαια , όπως τόνισε ο Yoshikazu Tanaka, αρχιμηχανικός του Mirai project, η καινοτομία το πρατήριο υδρογόνου να τροφοδοτείται από τα αστικά λύματα μειώνει τα κόστη μεταφοράς κάνοντας έτσι κάθε περιοχή αυτόνομη.

Στην Ελλάδα, μια επίσης νησιωτική χώρα, όπου τα κόστη μεταφοράς ανεβάζουν πολύ τις τιμές των καυσίμων, αυτή θα ήταν μια πολύ χρήσιμη εφαρμογή για την παραγωγή ηλεκτρισμού αλλά και καυσίμων. Σε άλλες χώρες το βιοαέριο χρησιμοποιείται ως συμβατικό καύσιμο είτε για κίνηση, είτε για παραγωγή ηλεκτρισμού.