golf-production

Το τοπίο παραμένει ακόμη “θολό”, με τις πληροφορίες για την διαμάχη της VW με τους προμηθευτές να έρχονται με το σταγονόμετρο. Η κατάσταση λοιπόν δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη, για το ποιος πραγματικά ευθύνεται για την άρνηση παράδοσης των πρώτων υλών από δύο προμηθευτές προς την VW. Η μεγάλη γερμανική φίρμα βρίσκεται σε “διαπραγματεύσεις” που διήρκεσαν μέχρι αργά το βράδυ της Παρασκευής και πρόκειται να συνεχιστούν από αύριο.

die-firma-cartrim-gmbh-in-plauen-der-50823794-vw-und-lieferanten-vertagen-verhandlungen-auf-montag-volkswagen-zulieferer-1937394_544_0

Οι δύο εταιρείες της Κάτω Σαξονίας, η CarTrim και η ES Automobilguss, κατηγορούν την VW ότι εκείνη “ακύρωσε” τα συμβόλαια χωρίς καμία εξήγηση ή αποζημίωση, αναγκάζοντάς τους να σταματήσουν τις παραδόσεις προς την αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης, ζητούν αποζημίωση, καθώς ενδέχεται να έχουν απώλειες εσόδων που θα ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Δημοσιεύματα του γερμανικού τύπου, τώρα, αναφέρουν πως στην ουσία οι δύο εταιρείες έκαναν καταγγελία της σύμβασής του με την VW, από την στιγμή που η τελευταία απαίτησε μείωση των τιμών (των υλικών που προμηθεύεται) και έχοντας και μια διαφωνία σε μια πληρωμή, παραβαίνοντας όρους του συμβολαίου. Κι εδώ να πούμε πως κάποιες “κακές γλώσσες” ήδη λένε, πως είναι οι πρώτες κινήσεις της μεγάλης φίρμας, προκειμένου να μειώσει τα κόστη για να ανταπεξέλθει στα υπέρογκα πρόστιμα και τις απώλειες στα έσοδα, από το σκάνδαλο του DieselGate.

Μάλιστα μια γερμανική εφημερίδα, Sueddeutsche Zeitung, έκανε λόγο πως οι δύο προμηθευτές ζητούν αποζημιώσεις ύψους 58 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς ωστόσο να αναφέρει την πηγή της πληροφορίας.

ES-Automobilguss-vw

Από την πλευρά της, η VW δηλώνει πως βρίσκεται ακόμη σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, ενώ πηγές προσκείμενες σε αυτή επιβεβαίωσαν δημοσιεύματα του Reuters, που κάνουν λόγο για την μείωση εργατοωρών σε περισσότερους από 10.000 εργαζομένους, στις εγκαταστάσεις του Wolfsburg, ενώ πρόκειται να μειώσει την παραγωγή σε δύο ακόμη εργοστάσια.

Παράλληλα με όλα αυτά, η ίδια η εταιρεία επιβεβαίωσε δημοσίευμα της Bild του Σαββάτου, που λέει ότι θα σταματήσει η παραγωγή του Golf, στις εγκαταστάσεις του Wolfsburg, από τις 4 μέχρι τις 7 Οκτώβρη και από τις 19 μέχρι τις 22 του Δεκέμβρη. Οι “παύσεις” αυτές, σύμφωνα με την θέση της VW, είναι μέρος μιας “προσαρμογής της τακτικής παραγωγής”, που έχει σχεδιαστεί για το επόμενο 3μηνο. Γίνονται λόγω του ότι υπήρξε υψηλότερη από την σχεδιασμένη παραγωγή στο τρίμηνο που διανύουμε χάρη… στους εργάτες της. Αρνήθηκε, ωστόσο, το σημείο που έλεγε ότι η παραγωγή των Golf θα είναι μικρότερη κατά 15.000, από τα αρχικά σχέδια για αυτό τον χρόνο, δηλώνοντας μέσω εκπροσώπου της, πως “η VW δεν παράγει λιγότερα από όσα σχεδιάσε”. Παρόλα αυτά, η εφημερίδα ισχυρίζεται πως οι πληροφορίες προέρχονται από πηγές προσκείμενες στην εταιρεία.

vw golf production plant factory

Μεγάλα θέματα προκύπτουν λοιπόν για την εταιρεία. Για να καταλάβει κανείς τη σημασία του εργοστασίου του Wolfsburg και του Zwickau, αρκεί να πούμε ότι πιθανό κλείσιμό του, θα οδηγούσε σε απώλεια 100 εκατομμυρίων ευρώ ανά εβδομάδα. Μάλιστα, με το πρόβλημα που έχει προκύψει με τους προμηθευτές, η φίρμα ήδη έχει προβλήματα στην παραγωγή του Golf και του Passat, τροποποιώντας τα ωράρια των εργαζομένων, προκειμένου να υπάρξει μια εναρμόνιση με τους τομείς που δεν θα μπορούν να εργάζονται, λόγω της έλλειψης συγκεκριμένων πρώτων υλών, και την μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία να είναι με την… πλάτη στον τοίχο σε διαπραγματεύσεις με αυτούς.