safety_recall

Η Εθνική Αρχή Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (National Highway Traffic Safety Administration), πρότεινε την ειδοποίηση ανάκλησης μέσω email ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου. Οι προτεινόμενοι κανόνες αν και δεν έχουν επισημοποιηθεί ακόμα, έχουν στόχο να αυξήσουν την προσέλευση των ανακληθέντων οχημάτων στις αντιπροσωπίες για τις απαραίτητες επισκευές και μετατροπές και μάλιστα να την κάνουν και πιο έγκαιρη.

Οι παρόντες κανονισμοί που ορίζουν πως οι κατασκευαστές πρέπει να στέλνουν την ειδοποίηση ανάκλησης με συστημένη επιστολή, τώρα θα συμπληρωθούν και με κάποιο ή κάποια ηλεκτρονικά μέσα. Δεν θα είναι απαραίτητα μόνο email δηλαδή, αλλά μπορεί να είναι sms, μήνυμα στα social media ή ακόμη και μήνυμα στο infotrainment του αυτοκινήτου.

Αυτές οι αλλαγές έρχονται στο απόηχο ανακλήσεων για σημαντικά προβλήματα όπως οι διακόπτες ανάφλεξης της General Motors και οι αερόσακοι της Takata, όπου η αμέλεια και η καθυστέρηση μπορούν να αποβούν μοιραίες. Όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο, μόνο το 55% με 75% των ιδιοκτητών ανταποκρίνεται στην ανάκληση, αναλόγως του προβλήματος πάντα. Η NHTSA βεβαίως θέλει να πλησιάσει την ανταπόκριση στο 100%, καθώς τα πράγματα περιπλέκονται άσχημα αν λάβουμε υπόψιν και τα μεταχειρισμένα που ίσως έπρεπε να ανακληθούν και αμελήθηκαν. Το μέγεθος του προβλήματος είναι τεράστιο αφού κατά την προηγούμενη πενταετία τα ανακληθέντα οχημάτα έφτασαν τον αριθμό ρεκόρ των 169 εκατομμυρίων.

Η NHTSA προέβη σε αυτή την πρόταση βλέποντας πως η εφαρμογή της από την Tesla χαίρει μεγάλης ανταπόκρισης. Οι ιδιοκτήτες των Tesla, ενημερώνονται μέσω email 2 εβδομάδες πριν αποσταλούν οι επιστολές και το 30% αυτών είχε σπεύσει στην αντιπροσωπεία πριν προλάβει να φτάσει η επιστολή στο γραμματοκιβώτιό τους.

Τέλος επισημάνθηκε το προφανές, πως κάθε προσπάθεια, ειδικά αυτή που είναι και σχετικά ανέξοδη, για την έγκαιρη επιδιόρθωση των οχημάτων αυξάνει τα επίπεδα ασφαλείας του γενικού πληθυσμού μειώνοντας το ρίσκο των ατυχημάτων.