10+1 “ανατριχιαστικές” λεπτομέρειες για τη Bugatti Chiron

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=””Λέγε με… ” ]saudi_arabian_prince_bugatti_chiron_and_vision_gt_concept_02

…Bugatti Chiron”

Αυτό σημαίνει πως μιλάμε για 1500 ίππους, από έναν 8-λιτρο κινητήρα, 16 κυλίνδρων σε διάταξη W με 4-απλά turbos… Έτσι “απλά”. Πάμε όμως να δούμε 10+1 ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για αυτό το πραγματικό επίτευγμα της μηχανικής.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ούτε 2, ούτε 3…”]

bugatti chiron engine

…αλλά τέσσερα turbos!”

Ναι, θα μου πεις “τόσα είχε και η Veyron“, μόνο που αυτής της κυρίας είναι κατά 69% μεγαλύτερα. Όπως όμως ξέρουμε, όσο πιο μεγάλα είναι, τόσο μεγαλύτερη αδράνεια έχουν, άρα τι; Το turbo lag θα κάνει “πάρτι”; Όχι, οι μηχανικοί της Bugatti, σχεδίασαν ένα σύστημα που όχι μόνο δεν κάνει πάρτι, αλλά γίνεται εντελώς ανεπαίσθητο. Πρόκειται για ένα σύστημα δύο βαθμίδων. Τα πρώτα δύο τούρμπο αναλαμβάνουν στις 1.900 σ.α.λ. και μόνο όταν ο κινητήρας ανέβει στις 3.800 σ.α.λ. αναλαμβάνουν δράση και τα δύο επόμενα. Βάζουν κι αυτά έτσι το “λιθαράκι” τους για την θηριώδη ροπή των 163 kgf-m!

[/nextpage]

[nextpage title=”Ενεργητική…”]

2017-bugatti-chiron-spoiler

…αεροδυναμική

Η επίτευξη των υπερ-υψηλών ταχυτήτων δεν μπορεί να γίνει χωρίς την βοήθεια απαραίτητων αεροδυναμικών στοιχείων. Έτσι για παράδειγμα, η αεροτομή που γνωρίσαμε από το προηγούμενο μοντέλο, έχει εξελιχθεί ακόμη παραπάνω, έχοντας γίνει ελαφρύτερη και πιο αποδοτική. Παράλληλα έχει την δυνατότητα να κινείται μεταξύ τεσσάρων θέσεων, ανάλογα με την κίνηση του οχήματος και τις απαιτήσεις. Έτσι μπορεί να είναι από τέρμα μέσα, από ελάχιστα πάνω για την επίτευξη της τελικής στο Top-speed mode (περίμενε και θα δεις και γι αυτό), όπως επίσης θα είναι τέρμα πάνω στο Handling, όπως και στο Autobahn mode.

Πώς όμως δοκίμασαν την αποδοτικότητά της, εφόσον στην αεροσήραγγα η μέγιστη ταχύτητα είναι στα 300 χλμ/ω; Γι αυτό φρόντισε η “μαμά” VW, που πήρε το τέρας της βόλτα στην πίστα δοκιμών της φίρμας, την Ehra-Lessien και έκανε τις μετρήσεις που ήθελε σε ταχύτητες άνω των 400 χλμ/ω…

[/nextpage]

[nextpage title=”Παθητική…”]

chiron-aerodynamic

…αεροδυναμική

Όπως είναι λογικό, η Chiron έχει ανάγκη από μεγάλες ποσότητες αέρα και από την σωστή τους κατεύθυνση στα απαραίτητα σημεία. Πέρα όμως από αυτό, ο αέρας σε υψηλές ταχύτητες μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα λόγω των δινών που θα δημιουργούνται, κι έτσι έχουν γίνει οι κατάλληλες μετατροπές για την αποφυγή αυτού. Ολόκληρη η μετωπική επιφάνεια έχει σχεδιαστεί με βάση την ροή του αέρα, ειδικά στα σημεία μεγάλης πίεσης, όπως είναι η εμπρόσθια γρίλια και η περιοχή των τροχών. Μάλιστα στο τελευταίο έχει περιοριστεί όσο το δυνατόν η οπισθέλκουσα της περιοχής, προκειμένου να μην δημιουργούνται στροβιλισμοί του αέρα, εξαιτίας της περιστροφής των τροχών. Επίσης, οι 3 εισαγωγές αέρα σε κάθε πλευρά είναι εκεί για την ψύξη των φρένων. Κάτι άλλο που δεν παρατηρεί εύκολα κανείς, είναι το επίπεδο πάτωμα, ενώ δεν θα μπορούσε παρά να είναι ενεργός ο πίσω διαχύτης, αυξάνοντας την κάθετη δύναμη που ασκείται στα σημεία. Ένας ακόμη χαρακτηριστικός αριθμός, είναι πως για να κρατηθεί σε χαμηλές θερμοκρασίες ο κινητήρας υπό πλήρες φορτίο, απαιτεί 60.000 λίτρα αέρα το λεπτό. Αριθμός ίδιος με τον αέρα που αναπνέει ένας ενήλικας σε 5 μέρες!

[/nextpage]

[nextpage title=”Carbon παντού” ]

05-bugatti-chiron-quail-1-1

Τα ανθρακονήματα πέρα από την συμβολή τους στην διαμόρφωση της υψηλής τιμής του οχήματος, έχουν παίξει και σημαντικό ρόλο στην ακαμψία του οχήματος, που είναι σε κατηγορία αγωνιστικού LMP1, με έναν αριθμό αναφοράς 50.000 N-m ανά μονάδα στρεπτικής ακαμψίας, ή πιο απλά 3 φορές περισσότερη ακαμψία από ένα κλασσικό αυτοκίνητο. Αποδεικτικό της υπερβολικής χρήσης ανθρακονήματος στην Chiron, είναι πως αν μπουν όλες οι ίνες σε σειρά από άκρη σε άκρη, δημιουργούν 9 φορές την απόσταση Γης-Σελήνης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ο μαγικός… ” ]

bugatti-chiron-2017-1280-2

…κόσμος των κατόχων της

Έχουμε μιλήσει λίγο παλιότερα γι αυτό το θέμα. Κατά μέσο όρο ένας κάτοχος Bugatti έχει στην ιδιοκτησία του 1,7 jets και 1.4 γιοτ, πέρα από τις δεκάδες άλλα supercars που έχει στα γκαράζ του. Επομένως, χαίρονται τα αποκτήματα τους από λίγο το καθένα.. Έτσι, κατά μέσο όρο η κάθε Bugatti κάνει γύρω στις 2.500 χλμ τον χρόνο. Τα περισσότερα χλμ που έχει ιδιόκτητη Bugatti είναι 40.000 που έχει μια Veyron, ενώ το “test car” της φίρμας έχει σχεδόν 90.000χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Η Bugatti…” ]

mirrorless

…θέλει κάτι ακόμη

Όπως το να μην υπάρχουν φυσικές χειρολαβές στις πόρτες, ή την αντικατάσταση των κανονικών καθρεπτών με ψηφιακούς, αλλά τους σταμάτησαν οι διάφοροι κανονισμοί. Βέβαια, για τους καθρέπτες o διευθυντής σχεδίου, Achim Anscheidt παραδέχεται, πως όταν είχαν δοκιμάσει κάτι τέτοιο πάνω στο concept XL1 της VW και ήταν σε βροχερό δρόμο, τα αποτελέσματα από τον καθρέπτη δεν ήταν αυτά που έπρεπε και υπήρχε θέμα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τα LED ημέρας…” ]

bugatti-chiron-2016-geneva-motor-show_100548216_m

…δεν είναι σαν αυτά που ήξερες μέχρι τώρα

Αυτή η εμβληματική 8-αδα (χμμ πάλι ένα πολλαπλάσιο του 2) από τα LED δεν είναι καθόλου τυχαία. Είναι στημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε δίνουν την εικόνα πως η Chiron είναι πολύ πιο πλατιά από τη Veyron, ενώ στην πραγματικότητα είναι μόλις μερικά χιλιοστά.

Bugatti Chiron

Αλλά πέρα από αισθητικό ρόλο που έχουν, υπάρχει και κάτι πρακτικό. Είναι μια ενεργητική εισαγωγή αέρα και έτσι σίγουρα αποτελούν ένα πραγματικό έργο τέχνης. Τα οπίσθια τώρα, έχουν κι αυτά την σημαντικότητα τους, εφόσον πρόκειται για το μεγαλύτερο ενιαίο LED στην βιομηχανία, με το μήκος του να φτάνει τα 1.6 μέτρα, που αποτελείται από 82 ενωμένα φώτα LED.

[/nextpage]

[nextpage title=”Δοκιμαστικές…” ]

Bugatti-Chiron-Line-Up-2

…πτήσεις

Όπως εξηγεί ο Christophe Piochon, επικεφαλής παραγωγής της Chiron, έπρεπε να δοκιμάσουν περισσότερο τον διάδοχο της Veyron, λόγω της αρκετά παραπάνω δύναμης και ροπής. Έτσι πέρα από τα προκαθορισμένα από εποχής Veyron, 60 χλμ δοκιμής σε δρόμους, μπήκαν άλλα 350 χλμ, που περιλαμβάνουν επίσης κάποιες ορεινές διαδρομές γύρω από το Molsheim. Επιπρόσθετα αυξήθηκαν οι δοκιμές επιτάχυνσης και φρένων σε έναν διάδρομο απογείωσης στο αεροδρόμιο του Colmar. Η τελευταία φάση περιλάμβανε την επιστροφή στη βάση, με ταχύτητες των 120 χλμ/ω από τον αυτοκινητόδρομο για να πέσουν οι θερμοκρασίες

Το μέγεθος μετράει…: Η Bugatti έχει 30 μοντέλα “προ-παραγωγής”, τα οποία έχουν διανύσει μέχρι στιγμής 4.800.000 χλμ και έχουν κάψει 1.000 κομμάτια λάστιχα..! Παράλληλα εκτελούν και χρέη “εκθεσιακών” για τους ενδιαφερόμενους πελάτες.

[/nextpage]

[nextpage title=”το μέγεθος…” ]

chiron-tyres

…μετράει και για τα λάστιχα

Για να πατήσει με αξιοπρέπεια στον δρόμο κάθεται πάνω σε τεράστια ελαστικά, διαστάσεων 285/30 R20 για μπροστά και 355/25 R21 για πίσω. Η διαφορά αυτή στη διάσταση ζάντας μπρος-πίσω υπάρχει και για πρακτικούς σκοπούς πρόσφυσης κυρίως, αλλά και για να παρέχεται καλύτερη οπτική γωνία για τον οδηγό, σύμφωνα με τον υπεύθυνο σχεδίασης. Μέσα στις τεράστιες ζάντες εδράζονται, τα 8-πίστονα για μπροστά και 6-πίστονα για πίσω, φρένα του τέρατος, που αναλαμβάνουν το βαρύ φορτίο, να ανακόψουν τις ταχύτητες των 400 χλμ/ω

[/nextpage]

[nextpage title=”…για τα πάντα” ]

chiron-body

Ο υπεύθυνος σχεδίασης μας λέει, πως είχαν δύσκολο έργο, καθώς έπρεπε να ικανοποιήσουν τις τεράστιες αεροδυναμικές και ψυκτικές ανάγκες του οχήματος, για να συμβαδίζουν με την δύναμή του. Έτσι πήραν την απόφαση για ένα +25% σε όλα. Το νούμερο αυτό, όπως καταλαβαίνεις μέτρησε σε όλα, ακόμα και στην ιπποδύναμη, που αυξήθηκε από τους 1.200, στους 1.500 ίππους.!

Έτσι έφτιαξαν ένα πραγματικό τέρας με ένα άκρως επιθετικό look, δίνοντάς του παράλληλα κορυφαία επίπεδα σε κομψότητα και πολυτέλεια. Όλο το σύνολο λοιπόν, σε προϊδεάζει ότι αυτό το όχημα είναι ικανό να πετύχει ταχύτητες τις τάξης των 460 χλμ/ω, με μια ωμή και απόλυτη δύναμη… Αυτά, ούτε έπρεπε αλλά ούτε και μπορούν να κρυφτούν, σε ένα αμάξι που θα μείνει για πολλά πολλά χρόνια στην αυτοκινητιστική ιστορία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Όλα για…” ]

bugatti-chiron-interior-17

…για την τελική ταχύτητα”

Ήρθαμε στο ζουμί του θέματος. Είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι γνώρισαν κάποτε τον προκάτοχό του σαν το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής. Όσο και όσοι και να έσπασαν ή πλησίασαν το ρεκόρ, όλοι είμασταν σίγουροι πως η Bugatti… καραδοκεί για να θέσει και πάλι τον πήχη ψηλά. Και το έκανε, αλλά δε τον έθεσε απλά ψηλά, αλλά τον έστειλε “στο Θεό”. Έτσι με το ειδικό κλειδί που βάζει το αμάξι σε Top Speed Mode, ο τυχερός οδηγός-πιλότος της Bugatti Chiron θα δει το κοντέρ να δείχνει σχεδόν 460 χλμ/ώρα!

Αυτό βέβαια δεν θα είναι για όλους τους κατόχους, αλλά για εκείνους που θα πληρώσουν για αυτό το “προαιρετικό” στοιχείο. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν λεπτομέρειες κόστους κλπ, αλλά είναι κάτι για να απορεί κανείς. Οι υπόλοιποι τώρα, θα πρέπει να “συμβιβαστούν” με την τελική των 420 χλμ/ώρα… Α, και μη ξεχάσω. Η εταιρεία λέει πως θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε ειδικά μέρη του κόσμου. Οκ, μας έπεισαν!

Διάβασε επίσης:

[/nextpage]

Πηγήautoblog.com

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...