Enrique Scalabroni active windscreen sketch (1)

H Formula 1 προσπαθεί να βρει τρόπους να κάνει τα cockpit των μονοθεσίων ασφαλέστερα και εκτός από τις Halo και Aeroscreen προτάσεις, υπάρχει και μια ακόμη ιδέα, που ονομάζεται Active Windscreen.

Έχει αναπτυχθεί από τον Enrique Scalabroni, πρώην μηχανικό της Williams και της Ferrari και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον Bernie Ecclestone και στον Christian Horner της Red Bull κατά το Ιταλικό Grand Prix. Η πρόταση του Scalabroni αποτελεί ουσιαστικά για ένα ενεργό σύστημα που ενεργοποιείται μόνο όταν ένα μονοθέσιο εμπλακεί σε ατύχημα. Αποτελείται από δύο μέρη, ένα ενεργό παρμπρίζ και ένα πλαίσιο πάνω από το κεφάλι του οδηγού.

Enrique Scalabroni active windscreen sketch (2)

Το παρμπρίζ είναι κρυμμένο στο πάνω μέρος του σασί, μπροστά από τον οδηγό, είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής υλικό, δεν έχει καμπύλες και δεν εμποδίζει την ορατότητα του πιλότου. Το παρμπρίζ μπορεί να ανασηκωθεί και να εκτρέψει τα συντρίμμια, χάρη σε δύο ενεργοποιητές που τοποθετούνται πάνω στο μονοθέσιο. Επίσης το παρμπρίζ μπορεί να ανασηκωθεί και όταν το επιλέξει ο οδηγός, πατώντας το κατάλληλο κουμπί πάνω στο τιμόνι.

Enrique Scalabroni active windscreen sketch (3)

Ο Scalabroni συνεχίζει λέγοντας πως η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται στην αεροδιαστημική βιομηχανία και το παρμπρίζ μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσα σε μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ μπορεί να επιστρέψει στην αρχική του θέση, αν ο οδηγός που εμπλακεί σε ένα περιστατικό, διαπιστώσει πως δεν υπάρχει καμία ζημιά και μπορεί να συνεχίσει τον αγώνα.

Το πλαίσιο πάνω από το κεφάλι του οδηγού, έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει το κράνος από τα συντρίμμια που μπορεί να προέρχονται από οποιαδήποτε κατεύθυνση. Μπορεί να ανοίξει πολύ εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού, είτε από τον ίδιο τον οδηγό, είτε από τους κριτές.

Enrique Scalabroni active windscreen sketch (4)

Ο Scalabroni για να περάσει την ιδέα του στο επόμενο στάδιο ψάχνει χρηματοδότηση, γι’αυτό και προσέγγισε την FIA. Ο Charlie Whiting εξέφρασε τις ανησυχίες του σχετικά με την ιδέα ενός “ενεργού” συστήματος προστασίας του cockpit. Ο Horner βρήκε την πρόταση του ενδιαφέρον, αλλά δεν είναι πρόθυμος να επενδύσει χρήματα σε αυτό αν η FIA δεν απορρίξει το Aeroscreen.

  • georgekaras

    πολυ δυσκολο ο μασα ουτε που το δε οταν ερχονταν ,