first_drive_ford_ka_12

To B-segment είναι εξαιρετικά σημαντικό για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς είναι το δεύτερο μεγαλύτερο -από πλευράς όγκου πωλήσεων- στην Ευρώπη, με 4,7 εκατ. μονάδες ετησίως, κατακτώντας το 33% της συνολικής πίτας, με την πρόβλεψη για το 2020% να λέει ότι θα αυξηθεί κατά 1%. Αντίστοιχα στην Ελλάδα, η συγκεκριμένη κατηγορία είναι αυτή με τις περισσότερες πωλήσεις, πιάνοντας το 37,3% της πίτας, με σχεδόν 28.000 αυτοκίνητα.

Η συγκεκριμένη κατηγορία έχει πλέον εξελιχθεί, με τις επιλογές που έχεις για ένα μοντέλο να έχουν αυξηθεί κατά 33% από το 2000. Σε αυτή εκτός από τα παραδοσιακά supermini μοντέλα, πλέον υπάρχουν τα B-πολυμορφικά, τα B-SUV/crossover, και τέλος τα φθηνά Β-μοντέλα μαζί με τα ακριβά Β-μοντέλα. Αυτά των τελευταίων δύο υποκατηγοριών καταλαμβάνουν το 13% και 15% της κατηγορίας αντίστοιχα, με το υπόλοιπο 72% να είναι τα ευρείας κυκλοφορίας.

Έχοντας αυτά στο μυαλό της, η Ford αλλάζει άρδην την γκάμα της. Προσθέτοντας σε αυτήν το νέο Ka+, αυτό “κάθεται” δίπλα στο δημοφιλές Fiesta, και αποτελεί μία ελκυστική εναλλακτική πρόταση για τους πελάτες που επιθυμούν να αποκτήσουν ένα στυλάτο, πλούσια εξοπλισμένο μικρό αυτοκίνητο πόλης σε προσιτή τιμή.

Έτσι, πλέον προσφέρει δύο προτάσεις στην ίδια κατηγορία, με το Ka+ να πιάνει τα χαμηλά οικονομικά στρώματα, και το Fiesta να τοποθετείται πιο πάνω. Πόσο μάλλον, όταν παρουσιαστεί σύντομα το νέο Fiesta, το οποίο θα έρθει στην Ελλάδα σε κάτι λιγότερο από ένα χρόνο, αυτό θα είναι διαθέσιμο και σε Vignale έκδοση και με τα δύο μοντέλα θα αυξήσουν στο μέγιστο το εύρος των αγοραστών.

Με αφορμή το λανσάρισμα του νέου Ka+, την προηγούμενη εβδομάδα η Ford Ελλάδος πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια του νέου Ka+ στο Μαρούσι, για να ακολουθήσει μια πολύ σύντομη οδηγική επαφή εντός Αττικής.

  • cfu

    θα μαθω και την τελευταια του λεπτομερια,θα γέμιση ο δρομος απο νοικιαρικα να μου το θυμηθείτε αυτο που λεω

    • Christos Dimou

      Με τιμή κάτω απο 8,000 στον υπολογισμό του value λογικό.

  • Petros K

    Το νέο Ka+ προσωπικά με αφήνει παντελώς αδιάφορο..Καταρχάς είναι ένα μοντέλο που έχει παρουσιαστεί το 2014 στην Βραζιλία και στην Ινδία (με τον ανάλογο άσχημο για μένα σχεδιασμό) και στην Ευρώπη έρχεται σαν καινούριο, παίζει πλέον στην ίδια κατηγορία με το Fiesta από θέμα διαστάσεων, η τιμή είναι μόλις 500 ευρώ μικρότερη από την αντίστοιχη απλή έκδοση του Fiesta, το εσωτερικό είναι σαν να βλέπω Fiesta του ’12 και τα 270 λίτρα του χώρου αποσκευών μου φαίνονται λίγα σε σχέση πάντα με το μέγεθος του αυτοκινήτου (όταν οι τριάδες VW και Toyota που είναι σημαντικά μικρότερα σε διαστάσεις έχουν 250 λίτρα!).. Το μόνο συν που μπορώ να δώσω είναι η άνεση που νιώθουν οι επιβάτες, συνολικά όμως δεν βρίσκω το λόγο να προτιμήσει κάποιος αυτό έναντι του Fiesta με τον 1.0 ατμοσφαιρικό των 80 ίππων..

    • SomeGreek

      Αν μπεις μέσα στα δύο αυτοκίνητα θα τον δεις. Πέρασα από αντιπροσωπία της ford σήμερα.

      Το κάθισμα του μικρού με βόλεψε καλύτερα. Το τιμόνι ήρθε πιο σωστά στα χέρια μου ή τα πεντάλ ή και τα δύο. Δυστυχώς οι πλαϊνοί καθρέπτες είναι απογοητευτικά μικροί σε σχέση με τους κανονικούς του fiesta.
      Πίσω θέσεις όμως το χάος. Στο fiesta έβρισκαν τα πόδια μου. Βγήκα αμέσως. Στο μικρό είχα και 10 πόντους από το μπροστινό κάθισμα. Πολύ μικρότερος χώρος αποσκευών (μου φάνηκε μεγαλύτερη η διαφορά από 20 λίτρα), αλλά τί να το κάνεις αν είναι να βρίσκουν τα γόνατα;

  • Μου θυμίζει λίγο το Pikanto. Τώρα λανσάρεται στην Ευρώπη ή στην Ελλάδα. Στην Ευρώπη δεν νομίζω να πουλήσει. Εδώ λόγω κρίσης και χαμηλής τιμής, καλά θα τα πάει.
    Είχε και η VW κάτι παρόμοιο προ κρίσης, αλλά δεν πούλησε. (Fox)

    • to FOX ηταν την περιοδο που αγοραζαμε καγιεν…….σιγα μην κυκλοφορουσαμε με ”αλεπουδιτσες” !!!! τις αλεπουδες μονο τις φορουσανε τοτε !!!! :-P

    • xtra

      ..ειναι και το χρωμα…

  • NSchinas

    Παίζει στα χωράφια του fiesta, και χάνει τον εκπρόσωπο στην Α segment, όπου 500 και twingo έχουν μεγάλες πωλήσεις

  • xtra

    επρεπε να κοοστιζει τουλαχιστον -2000 απο το βασικο φιεστα , για να εχει λογο υπαρξης

  • sijune50

    Μονο που εχει ρυπους 114cO2 ειναι τραγικο.

  • thodoris91

    Για ανταγωνιστής των micra k13 και spacestar που είναι αντιστοιχης λογικής δεν είναι άσχημο, αλλα δε νομιζω να το προτιμούσα

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ως Ford Ka+ ωραίο είναι, και σαν μικρότερο Fiesta. Κανονικά είναι ίδιο το ινδικό Tata Tiago.
    Είναι πάντως ολοκληρωμένο για την κατηγορία του.

    http://media.ind.sh/data/auto/image/9/59749/ee8bb9e22c0131e731d487d39086455b_555X416_1.jpg

  • Anestis Genk

    Τιμή και εξοπλισμός είναι πολύ καλά, αλλά γιατί να μην πας σε Fiesta;

    • SomeGreek

      Γιατί στο fiesta βρίσκουν τα γόνατά σου στο κάθισμα του οδηγού, ενώ σε αυτό έχεις και 10 πόντους άπλα..

  • Alex

    Wrees oi fotografies tou arthrou!

  • Κώστας

    kαλα τι νοημα εχει τωρα αυτη η κινηση της ford?
    μας παρουσιασε ενα αμαξι (που παραγεται στην ινδια…) που υποτιθεται ειναι κατηγορια Α ενω στην ουσια ειναι Β?
    και η τιμη ειναι σχεδον ιδια με αυτη ενος base Fiesta?
    WTF?

    • Christos Dimou

      Αφήνει χώρο για το νέο Fiesta που θα είναι 10 εκατοστά πιο μεγάλο απο το σημερινό όπως και το νέο Focus που και αυτό θα μεγαλώσει. Μέχρι να φτάσουμε τα 4,90 του Mondeo έχει χώρο.

  • giorgos

    Επειδή με ενδιαφέρει το μοντέλο,θέλω να ρωτήσω γιατί δεν υπάρχει test drive για το Οpel Κarl…δεν είναι διαθέσιμο απ’τις αντιπροσωπείες ακόμη?…το ποστάρω εδώ γιατί ανήκουν στις ίδιες κατηγορίες…(;)

  • A.V.

    βαρετο και αδιαφορο σχεδιαστικα

  • Christos Dimou

    Πάμε τα θετικά πρώτα.

    1. Αξιοπρεπές σε χώρους, χωρίς να χαθεί η πρακτικοτητα.
    2. Οχι σκληρή ανάρτηση. Οτι πρέπει για τα Ελληνικά δεδομένα.

    Αρνητικά.

    1. Made in India. Όχι. Δεν δίνω 12,000€ για αμάξι απο την Ινδία με κολλημένη την πίσω ανάρτηση στο αμάξωμα.
    2. Κινητήρας που άρχισε να σχεδιάζεται πριν 25 χρόνια. Και χωρίς δυνατότητα επιλογής άλλου συνόλου.
    3. Πίσω ταμπουρα. Απόδοση που μεταβάλλεται όσον τα υλικά τριβής φθειρονται. Μη γραμμικοτητα στην απόδοση πεδησης σε συνάρτηση με την ασκουμενη πίεση. Με το ESP να πρέπει να κάνει συνέχεις διορθώσεις.
    4. Σασί σχεδιασμένο για αναδυομενες αγορές με ενισχύσεις για την Ευρώπη. Παθητική ασφαλεία στα όρια του αποδεκτου με ιδιαίτερη ευαισθησία στις μετωπικες μικρής επιφάνειας αλληλοκαλυψης.
    5. Χωρίς κάποιο βοηθήμα για αυτόματο φρεναρισμα στην πόλη. Το 2010 ίσως να ήταν αποδεκτό. Οχι τώρα.
    6. My Ford Sync 1ης γενιάς. I rest also my case on this.
    7. Μαλακή ανάρτηση + ημιακαμπτος = Νευρικοτητα στο όριο + Κακό οδοστρωμα = απότομες αναπηδησεις και μεταφορά του πίσω μέρους + νέος και άπειρος οδηγός = ατύχημα και ίσως δυστύχημα.
    8. Εκπομπές CO2 που δυνητικα σε αναγκαζουν σε υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας απο αυτά μίας 116 ή μίας A classe.

    Σε αναμονή του νέου Fiesta ή για το νέο Micra. Ka+ και τρίχες κατσαρες. Κρίμα……

    • DJ_D

      Το 3 και το 7 πιθανόν να ισχύουν για πολλά μικρά αμάξια, π.χ. Clio και C3. Μεγάλες σκοτώστρες και αυτά που έχουν ημιάκαμπτο, ταμπούρα και esp ;

    • giannis1304

      τα περισσότερα της κατηγορίας και ειδικά τα λεγόμενα best sellers έχουν ταμπούρα πίσω. Τσέκαρε και θα δεις.Ακόμη και στην πιο μεγάλη κατηγορία! Έτσι ήταν πάντα. Μόνο κάποια που δεν έχουν τις πωλήσεις που θα ήθελαν και θέλουν να καθιερωθούν προσθέτουν στον εξοπλισμό τους δισκόφρενα πίσω.
      Επίσης κανένα της κατηγορίας αυτής δεν έχει πολλαπλών συνδέσμων ανάρτηση. Κοστίζει και ανεβάζει το κόστος. Ποιος θα ήταν διατεθειμένος να πληρώσει πχ τουλάχιστον 1000 ευρώ παραπάνω για να διαθέτει το Κα του τέτοια ανάρτηση;

    • SomeGreek

      1. Η βίδα είναι καλύτερη από την συγκόλληση;
      2. Αυτό δεν προσθέτει στην αξιοπιστία του;
      4. Είναι το σασί του υπάρχοντος fiesta…
      5. Έχει αλλάξει κάτι στην πόλη από το 2010;
      Για τα υπόλοιπα, πραγματικά βεριέμαι…

    • Christos Dimou

      1. Ναι. Εκτος αν μετά απο κάποιο ατύχημα δεν σε πειράζει να πετάξεις ολόκληρο το όχημα γιατί θα είναι αδύνατο να το επισκευασεις.
      2. Όχι απαραίτητα. Οι ρυποι, η ισχύς και η καταναλωση όμως δεν είναι ησσονος σημασίας.
      4. Ας περιμένουμε λοιπόν τα αποτελέσματα του Euroncap.
      5. Τι κάνεις με ένα ηλεκτρονικό βοηθήμα που μειώνει τους θανατους εντός πόλης κατά 50% και στοιχιζει έλαχιστα;

  • theolvs

    εμετουλης

  • giannis1304

    απουσία κινητήρα diesel, όταν όλοι ρε FMH πουλάνε diesel σ’ αυτή τη ριμαδοχώρα και φυσικά στην Ευρώπη. Που είναι οι καθαροί τρικύλινδροι και τεχνολογικά προηγμένοι κινητήρες βενζίνης; Αυτόματο κιβώτιο σε λίγα κυβικά και Ford δεν συμβαδίζουν.
    Άντε και σου άρεσε και θες να πας να το δεις και να το οδηγήσεις! Που να το δεις; Έμεινε δίκτυο πωλήσεων και service ανά την Ελλάδα;
    άσε ρε φίλε… έχει κι αλλού πορτοκαλιές.

  • Basilis Fykaras

    ΕΙΜΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ FORD KA+ ULTIMATE ΚΑΙ NEO RENAULT CLIO 1.2 75 PS EXPRESSION.ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ.ΑΛΛΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΑΛΟ ΤΟ FORD KA+ ΧΡΩΜΑ ΜΕΤΑΛΙΚΟ ΚΑΙ ΖΑΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ.