Καθήσαμε στο δεξί bucket του Ford Escort RS του Ken Block

Σχετικά άρθρα

andreas_bakkerud_interview_32

Πριν ασχοληθώ με την απολαυστική συνοδήγηση στο Ford Escort RS του Ken Block, την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε, εκτός από τον Αμερικάνο showman και τον Petter Solberg, και με τον Andreas Bakkerud, ο οποίος συμμετείχε στο Gymkhana GRiD με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

andreas_bakkerud_interview_11

Αν αναρωτιέσαι ποιος είναι αυτός, δεν σε παρεξηγώ. Βλέπεις, δυστυχώς στην Ελλάδα δεν είναι πολύ διαδεδομένο το παγκόσμιο πρωτάθλημα του Rallycross, εκεί όπου ο Bakkerud βρίσκεται στην 4η θέση στον πίνακα της βαθμολογίας, έναν αγώνα πριν την αυλαία, έχοντας δύο νίκες, δύο δεύτερες θέσεις και μια τρίτη, στους 11 από τους 12 αγώνες. Τρέχει με τα χρώματα της Hoonigan Racing Division, ομάδας του Ken Block, ως επίσημος οδηγός της, μετά από δύο χρονιές στην ημι-εργοστασιακή Olsbergs MSE.

andreas_bakkerud_interview_05

Αναφέροντας λίγα λόγια για την καριέρα του, ο 25-χρονος Νορβηγός ξεκίνησε σε ηλικία 8 χρονών να τρέχει με kart, όταν επτά χρόνια αργότερα μεταπήδησε στο rallycross. Εκεί, τερμάτισε στη δεύτερη θέση του νορβηγικού πρωταθλήματος το 2009 και την τρίτη στην κατηγορία Super1600 του ευρωπαϊκού την επόμενη χρονιά.

Ακολούθησαν δύο πρωτιές στην Super1600, για να τρέξει στη Supercar κατηγορία το 2013 με την Monster Energy και την LD Motorsport, τερματίζονται 4ος. Το 2014 και 2015 έτρεξε με την ομάδα της Ford, Olsbergs MSE, στο FIA World Rallycross κερδίζοντας συνολικά τρεις αγώνες, για να έρθει η επίσημη πρόταση από τον Ken Block, να τρέξει με την ομάδα του, ως προστατευόμενος του.

andreas_bakkerud_interview_02

Autoblog: Καλώς ήρθες στην Ελλάδα, πρώτη φορά εδώ;

A. Bakkerud: Ναι, και το απολαμβάνω. Πήγα στην Αθήνα χθες (σ.σ. Τετάρτη) το απόγευμα. Όλοι πιστεύετε ότι σαν οδηγός αγώνων ότι ταξιδεύουμε σε όλον τον κόσμο και βλέπουμε τόσα πολλά μέρη. Αυτό δεν συμβαίνει. Παίρνεις το αεροπλάνο, πηγαίνεις στο ξενοδοχείο, μετά στην πίστα, τρως πάρα πολύ χάλια φαγητό κατά την διαμονή. Σίγουρα διασκεδάζουμε πάρα πολύ και το αγαπώ, αλλά χθες είπα τα αφήνω όλα και θα πάω στην Αθήνα να δω την Ακρόπολη και όλα τα άλλα. Ήταν πολύ όμορφα. Ένιωσα την ατμόσφαιρα της πόλης, εκεί που είναι όλα τα εστιατόρια, πολύ μουσική στους δρόμους, χαμογελαστά πρόσωπα, πολλούς τουρίστες, παρόλο που δεν είναι τουριστική σεζόν, ούτε ο καλύτερος καιρός. Αυτά που φοράω σήμερα, τα φοράω και στη Νορβηγία. Μ’άρεσει και θα ήθελα να την ζήσω και το καλοκαίρι.

Autoblog:  Ας ξεκινήσουμε από το rallycross και την εκπληκτική χρονιά που έχεις. Για πες μας την οπτική σου.

A. Bakkerud:  Όντως, το μεγαλύτερο όνειρο μου έγινε πραγματικότητα όταν υπέγραψα το συμβόλαιο μου με την Hoonigan Racing Division, την ομάδα του Ken Block. Είναι η πρώτη μου χρονιά που είμαι 100% επαγγελματίας οδηγός, ταξιδεύω σε όλον τον κόσμο και βλέπω τα αεροδρόμια…αλλά να συναγωνίζομαι σε πολύ υψηλό επίπεδο, με οδηγούς όπως ο Sebastian Loeb, Petter Solberg, Mattias Ekstrom, Ken Block, και άλλους. Είναι κάτι σπουδαίο για μένα. Το να δουλεύω με την Ford, την M-Sport, είναι πολύ ωραίο. Ήμουν πέρσι με την Olsbergs MSE, η οποία υποστηρίζεται από την Ford, αλλά είχα μεγάλη εμπλοκή με την εταιρία εξαιτίας του πατέρα μου που οδηγούσε αυτοκίνητα της, και όταν με πήρε τηλέφωνο ο Ken, ένιωσα ότι αυτή είναι η ευκαιρία για να ανέβω επίπεδο.


Autoblog:
Θες να μας πεις τι άλλαξε από την στιγμή που πήρες την πρώτη σου φετινή νίκη στην πίστα της χώρας σου και έπειτα έχεις πολύ καλά αποτελέσματα;

A. Bakkerud: Ξέρεις, σε αυτή τη πίστα τρέχω τα τελευταία έξι χρόνια, μου ταιριάζει πολύ, όπως ταιριάζει και στο Focus πολύ καλά. Ο Ken είχε κάποια προβλήματα επειδή έτρεχε με το Fiesta για έξι χρόνια σε rallies, rallycross, στα Gymkhana videos, τα πάντα με αυτό το αυτοκίνητο. Είναι το τρίτο του χέρι. Το Focus είναι εντελώς διαφορετικό, μου ταιριάζει πολύ καλά, εξοικειώθηκα σχετικά γρήγορα, και η πίστα στη Νορβηγία μου ταιριάζει.

andreas_bakkerud_interview_26

Autoblog: Το Rallycross συνεχώς εξελίσσεται, πιστεύεις ότι θα γίνει πιο δημοφιλές από το WRC;

A. Bakkerud: Φυσικά και μεγαλώνει. Είναι τόσο καλό για τους οπαδούς και τους θεατές, μπορούν να δουν όλα τα δοκιμαστικά και τους αγώνες. Είναι το τέλειο format. Είναι στο χέρι της IMG (σ.σ. International Management Group, της εταιρίας που διαχειρίζεται τον θεσμό) να το κάνει όσο μεγαλύτερο μπορεί. Όπως επίσης, και στους οδηγούς και ομάδες να έχουν χαρακτήρα.

andreas_bakkerud_interview_31

Autoblog:  Τα πλάνα σου για το μέλλον; Βρίσκεις το rallycross σαν ένα βήμα για κάτι άλλο, όπως WRC, αγώνες πίστας;

A. Bakkerud: Νίκες, νίκες, νίκες! Όσο περισσότερες μπορώ. Δε βλέπω τον εαυτό μου σε άλλο άθλημα, απλά ελπίζω να προστεθούν περισσότεροι αγώνες στο πρωτάθλημα. Το επίπεδο είναι πολύ υψηλό, δεν υπάρχουν αυτοκίνητα στον κόσμο που μπορούν να συναγωνιστούν τα τετρακίνητα αγωνιστικά του Rallycross, των 600 ίππων και 900 Nm ροπής. Το να πάω σε οποιοδήποτε άλλο αγωνιστικό θα είναι ένα βήμα κάτω για μένα. Όπως λέει και η Monster Energy για τα rallycross, “Unleash the Beast”.

Autoblog: Είμαστε στον Μαραθώνα, όπου έχει συμβεί ιστορική μάχη, πιστεύεις ότι θα έχουμε το ίδιο και στην πίστα. Ήρθες εδώ για να διασκεδάσεις και για το show ή θα κυνηγήσεις την πρώτη θέση;

A. Bakkerud: Ήμουν παιδί που του άρεσαν όλα τα πολεμικά παιχνίδια, οι στρατοί, οι μάχες κλπ. αλλά παρόλα αυτά, δεν ήξερα για αυτό το μέρος. Για μένα, από τη στιγμή που βάζω το κράνος μου και υπάρχει το όνομα μου στη λίστα συμμετοχών, θέλω να κερδίζω. Θέλω να τα πάω καλά, θέλω ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά ταυτόχρονα είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω στο Gymkhana GRiD και πρώτη φορά που οδηγώ πισωκίνητο αυτοκίνητο σε πίστα σαν αυτή. Παρόλο που έχω τρέξει στο χώμα τέτοια αυτοκίνητα και εκεί απαιτούνται απαλές και μικρές κινήσεις με τα χέρια σου, εδώ πρέπει να βρεις την ισορροπία του αυτοκινήτου, να διατηρήσεις το momentum, να “κλωτσάς” τον συμπλέκτη, να τραβάς το χειρόφρενο κλπ., γενικά πολλές απότομες κινήσεις, το διασκεδάζω πολύ. Είναι μια εντελώς νέα εμπειρία, και προσπαθώ να εξελιχθώ σαν οδηγός μέσα από αυτό, και θα είμαι πολύ ευτυχισμένος όταν πετάξω για το σπίτι μου την Δευτέρα (σ.σ. πριν 3 μέρες) με μια καλή εμπειρία.

andreas_bakkerud_interview_23

Autoblog: Στην βόλτα που μας έκανες, είπες ότι προτιμάς τα τετρακίνητα αυτοκίνητα, από τα πισωκίνητα. Μπορείς να μας το εξηγήσεις;

A. Bakkerud: Είσαι πάντα ταχύτερος με τα τετρακίνητα, καθώς όταν στρίβεις σε μια στροφή και πατάς το γκάζι θα βάλει τη μούρη μέσα και θα επιταχύνει, με αυτό (Ford Escort RS) πρέπει να κρατάς τις πίσω ρόδες στην ευθεία με τις μπροστά, και θέλει δουλεία. Όμως, απολαμβάνω το Escort τόσο πολύ, το οποίο θα χαρακτήριζα το αγαπημένο μου στην γη. Είμαι τόσο ενθουσιασμένος που έχω την ευκαιρία να το οδηγήσω. Μπορεί στον υπόλοιπο κόσμο το Rallycross να μην έχει τόσο μεγάλη απήχηση, αλλά στη Σουηδία και την Νορβηγία ήταν κάτι πολύ μεγάλο τη δεκαετία του ’80 και ’90. Ο πατέρας μου ήταν οδηγός rallycross εκείνα τα χρόνια, και μεγάλωσα μέσα σε αυτό το άθλημα, καθώς μου έχουν πει ότι είδα τον πρώτο μου αγώνα όταν ήμουν τριών μηνών. Έπειτα πήγα σε πολλούς αγώνες, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα Escort Mk2 και είναι σαν να έχω μια φωτογραφία στο κεφάλι με το αυτοκίνητο να πηγαίνει με το πλάι σε μια παρατεταμένη στροφή μιας από της πιο γνωστές πίστες rallycross στη Νορβηγία. Φυσικά, αν μου δώσεις τα κλειδιά μιας Ferrari θα την οδηγώ κάθε μέρα, αλλά αν είχα την ευκαιρία θα αγόραζα ένα Mk2. Να πω την αλήθεια, αγόρασα ένα Escort Mk2 πριν μια εβδομάδα στη χώρα μου, ως project car. Σκοπεύω να του βάλω μεγαλύτερο κινητήρα, πίσω διαφορικό κλπ.

Autoblog: Πως είναι να δουλεύεις με τον Ken Block;

A. Bakkerud: Με Ken…Αρχικά, όταν υπέγραψα γι’αυτόν, ήταν απλά το αφεντικό μου. Τώρα είναι λιγότερο αφεντικό και περισσότερο φίλος μου και το να ταξιδεύουμε σε μέρη που δεν έχω ξαναπάει, όπως το καλοκαίρι την λίμνη Paul στην Αμερική, ήταν πολύ όμορφα. Πήγαμε στο σπίτι του, στη πόλη Park City στη Utah, και τρώγαμε burgers και γενικά περνάμε καλά. Έχουμε την πιο διασκεδαστική δουλειά του κόσμου, και οδηγούμε τρελά αυτοκίνητα. Δεν παραπονιέμαι για τίποτα.

andreas_bakkerud_interview_03

Autoblog: Θα ήθελες να γίνεις μέρος των Gymkhana;

A. Bakkerud: Θα ήταν διασκεδαστικό, αλλά είναι στο χέρι του Ken. Εγώ θα κάνω ότι μπορώ για να προσφέρω θέαμα. Αλλά ο έλεγχος του αυτοκινήτου που έχει ο Ken είναι εξωφρενικός, δεν τον έχουν πολλοί οδηγοί στον κόσμο. Ο Petter είναι πολύ πολύ καλός οδηγός, αλλά νομίζω ότι ο Ken είναι ο νούμερο ένα στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Είναι τέχνη αυτό που κάνει με τα Gymkhana. Ξέρει που βρίσκεται κάθε χιλιοστό του αυτοκινήτου, δείτε στο τελευταίο video (Gymkhana NINE) αυτά που έκανε με το τρένο και τον τροχό σχεδόν στον αέρα στο λιμάνι.

Autoblog: Ήταν επιλογή σου να έρθεις για το Gymkhana GRiD;

A. Bakkerud: Μιλήσαμε με τον Ken και με τον χορηγό μας, την Monster Energy, γι’αυτό, και από τη στιγμή που ο Ken είχε το αυτοκίνητο του έτοιμο, το Escort, ήρθα.

andreas_bakkerud_interview_24

Μιλώντας τώρα για το εντυπωσιακό Ford Escort Mk2 RS, αυτό πατάει σε μια καρότσα του 1978. Προοριζόταν αρχικά να είναι ένα μικρό project για ασφάλτινα rally. Με αυτό ο Block έτρεξε στο ράλι Νέας Υόρκης το 2010, και στη συνέχεια το “παράτησε” για κάποια χρόνια στο γκαράζ του, ώσπου αποφάσισε να το φέρει πίσω στη ζωή, πριν περίπου ένα χρόνο, εντελώς ανακατασκευασμένο ώστε να γίνει το πρώτο Gymkhana-spec, Escort Mk2.

Η μηχανολογική δουλειά και η εξέλιξη του έχει γίνει από τη βρετανική Quick Motorsport. Είναι σημαντικά ελαφρωμένο και ενισχυμένο με πλήρες roll cage και έχει κατασκευαστεί ώστε να δεχτεί WRC πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση. Το καπό και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι από carbon, έχει ελαφρύτερο παρμπρίζ και πολυκαρβονικά τζάμια, ενώ φοράει bodykit Kei Miura/Rocket Bunny.

Ο κινητήρας του, ένας τετρακύλινδρος Millington Diamond, 2.500 κ.εκ., 16 βαλβίδων, στροφάρει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ., με την διαχείριση του να είναι υπεύθυνος ο εγκέφαλος της Cosworth, Pectel SQ6. Αποδίδει 340 άλογα και 333 Nm ροπή στις 7.305 σ.α.λ., με την κίνηση να μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω ενός σειριακού 6-τάχυτου κιβωτίου, με διπλόδισκο συμπλέκτη της AP Racing και πισω διαφορικό της Ford Motorsport 9″ WRC. Τέλος, φρενάρει με τετραπίστονες δαγκάνες της AP Racing, και δίσκους 315×28 χλστ. σε όλους τους τροχούς, με τις αναρτήσεις να είναι ρυθμιζόμενες τριών δρόμων της Reiger.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...