1431812251603147152

Δε χρειάζεται να πω ότι όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά, καθώς η Audi έχει ήδη μηνυθεί από τον CARB (California Air Resources Board), τον οργανισμό καθαρού αέρα της Καλιφόρνια, να έχει αναπτύξει ένα νέο λογισμικό στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AL 551, το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, που έχει ως στόχο την τεχνητή μείωση των εκπομπών ρύπων.

Παρόλα αυτά, η “μαμά” VW απαντώντας στο άρθρο της Sueddeutsche Zeitung του Μονάχου, δήλωσε ότι η λειτουργικότητα του κιβωτίου μπορεί να “οδηγήσει σε εσφαλμένα και μη επαναλαμβανόμενα αποτελέσματα”, επιβεβαιώνοντας πρακτικά την “ενοχή” της.

Το λειτουργικό του συγκεκριμένου κιβωτίου μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μετάδοσης του οχήματος ώστε να ταιριάζουν στα διαφορετικά στυλ οδήγησης των πελατών της. Με χαλαρή οδήγηση αλλάζει τις ταχύτητες σε χαμηλές στροφές, ενώ η επιθετική οδήγηση σε πεντάλς και τιμόνι κάνει τη μετάδοση να ανταποκρίνεται περισσότερο και κρατάει τις σχέσεις περισσότερο.

audi-a8_gearbox-shifter

Η διαφορά, όμως, σε αυτή την περίπτωση είναι ότι τα κιβώτια της Audi ήταν ειδικά προγραμματισμένα να ανιχνεύουν τις συνθήκες δοκιμών εκπομπών. Έτσι, το λογισμικό που είναι σε θέση να ανιχνεύσει την θέση του τιμονιού, αν περιστρέφεται σε οποιαδήποτε κατεύθυνση για περισσότερο από 15 μοίρες ή όχι, καταλαβαίνει αν βρίσκεται στον δρόμο ή σε δοκιμές μέτρησης των εκπομπών μέσα σε κάποιο εργαστήριο.

Όταν το λογισμικό είναι ενεργοποιημένο, το αυτόματο κιβώτιο μπαίνει σε λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές, αλλάζοντας τις ταχύτητες σε όσο χαμηλότερες στροφές γίνεται με τεχνητό τρόπο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια, μειωμένες εκπομπές CO2. Το λογισμικό ενεργοποιείται μόνο όταν καταλαβαίνει πως δεν υπάρχει περιστροφή του τιμονιού, ενώ απενεργοποιείται σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, επιτρέποντας στο κιβώτιο ταχυτήτων να αλλάζει τις σχέσεις σε υψηλότερες στροφές του κινητήρα, κάτι που οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση και περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.