Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Δοκιμάζουμε την Porsche 718 Boxster

Test Drive: Δοκιμάζουμε την Porsche 718 Boxster

124
Test Drive: Δοκιμάζουμε την Porsche 718 Boxster

Εισαγωγή

5d3_8201-00-7

Είναι από αυτές τις μέρες στο «γραφείο» που δεν σε νοιάζει να κάνεις υπερωρίες, να κάτσεις μέχρι αργά το βράδυ για να απολαύσεις την νυχτερινή Αθήνα που ερημώνει απολαυστικά, αλλά και να βγάλεις την συγκεκριμένη strartrails φωτογραφία που βλέπεις.

Η τέταρτη επαφή μας με μοντέλο της Porsche, έγινε με την 718 Boxster, ένα μοντέλο που αναζωογονεί σώμα και πνεύμα, και κάνει μεγάλο «κακό» στην προσωπική μας ηρεμία, καθώς σε απογειώνει για δύο 24ώρα και 500 χλμ. Αλλά πρέπει να βρεις άμεσα το σθένος να επιστρέψεις στην καθημερινότητα.

Το κεντρομήχανο γερμανικό roadster ήταν μαζί με την Cayenne αυτά που έβγαλαν από τη δύσκολη θέση της εταιρία από το Zuffenhausen. Είναι δύσκολο να καταλάβεις την σημασία της Boxster, όχι μόνο για την Porsche αλλά και για την αγορά των sport μοντέλων, και πως αυτή σχηματίστηκε.

Βάζοντας στην άκρη το Mazda MX-5, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, αν ήθελες ένα σχετικά προσιτό sports αυτοκίνητο δεν είχες πολλές επιλογές, και μόνο ίσως η Lotus θα μπορούσε να ικανοποιήσει την ανάγκη κάθε petrolhead για μια ξεχωριστή εμπειρία. Κάπου εκεί, όμως, εμφανίστηκαν η BMW Z3, η Mercedes-Benz SLK και η Porsche Boxster.

test_drive_porsche_718_boxster_25

Αμέσως, όμως, η Boxster έδειξε ότι ήταν η πιο ολοκληρωμένη και σοβαρή πρόταση, με τις αντίστοιχες των BMW και Mercedes να πλησιάζουν πιο πολύ στα χαρακτηριστικά των gran tourers, κάτι που, έστω και με ρηξικέλευθο τρόπο, ακολούθησε και η Audi με το TT, το οποίο αρχικά δεν είχε πολλά να πει.

Δυστυχώς και λανθασμένα στην Ελλάδα, η Boxster στιγματίστηκε ως το απόλυτο αγαθό του νεοπλουτισμού στα χρόνια της εικονικής οικονομικής ευρωστίας της ελληνικής κοινωνίας, με πολλούς ιδιοκτήτες να αγνοούσαν τι πραγματικό “εργαλείο” είχαν στα χέρια τους.

Σήμερα, η Boxster πιο ώριμη από ποτέ και σύννομη με τις τελευταίες εξελίξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτελεί αναπόσπαστο και σημαντικότατο μέλος στη γκάμα της Porsche. Και πριν ένα χρόνο, έχοντας περάσει 20 χρόνια από το ντεμπούτο της πρώτη Boxster, η Porsche αναδιάρθρωσε το κεντρομήχανο roadster της και μας παρουσίασε την 718 Boxster.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Φρένα
  • Ροπή κινητήρα
  • PDK
  • Επιδόσεις
  • Πλαίσιο
  • Χώροι
  • Άνεση

Στα μείον

  • Χμμμ

Το αυτοκίνητο

5d3_7966

Ξεκινώντας από τις “επιφανειακές” αλλαγές, η προσθήκη του αριθμού 718 (επτά-δεκαοχτώ, όχι επτά-ένα-οχτώ ούτε επτακόσια δεκαοχτώ) στο όνομα του μοντέλου θα γίνει κατανοητή μόνο από τους ένθερμους υποστηρικτές και βαθύτατους γνώστες της ιστορίας της Porsche. Για τους υπόλοιπους θα παραμείνει η Boxster που έμαθαν.

Οι οπαδοί της ιστορίας και της Porsche ειδικότερα, θα θυμούνται την 718 της δεκαετίας του ’50. Ήταν το μοντέλο που αντικατάστησε την θρυλική 550 Spyder και όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρία, “το αποκορύφωμα του επίπεδου, τετρακύλινδρου κινητήρα”. Ήταν το μοντέλο που κέρδισε τον Targa Florio το 1959 και το 1960 και το μοντέλο που ως 718 RSK, βγήκε πρώτο στην κατηγορία του στις 24 Ώρες του Le Mans το 1958. Κουβαλάει ιστορία το όνομα 718 για την Porsche.

test_drive_porsche_718_boxster_44 test_drive_porsche_718_boxster_43

Έτσι, 20 χρόνια μετά το ντεμπούτο της πρώτης Boxster, η Porsche αναδιάρθρωσε το κεντρομήχανο roadster της και μας παρουσίασε το αυτοκίνητο τον περασμένο Μάρτιο, στην έκθεση της Γενεύης.

Οι αλλαγές είναι μικρές και επικεντρωμένες ώστε να φρεσκάρουν την εικόνα της Boxster. Έτσι, η 718 Boxster έχει διατηρήσει την χαρακτηριστική της εμφάνιση, με το εμπρός μέρος να είναι πιο “αρρενωπό” χάρη στους μεγαλύτερους αεραγωγούς και τη νέα, πιο “γλυπτή φόρμα”, ενώ κοιτάζοντας το μοντέλο στα “μάτια”, παρατηρεί κανείς τα νέα, bi-xenon φωτιστικά σώματα ενεργητικής κατεύθυνσης, με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας. Φυσικά προαιρετικά διαθέσιμα είναι τα πλήρως LED φωτιστικά σώματα.

test_drive_porsche_718_boxster_08

Στα πλαϊνά, ξεχωρίζουν οι μεγαλύτεροι αεραγωγοί, ενώ το πίσω μέρος έχει πλατύτερη όψη, εν μέρει χάρη στην διακοσμητική λωρίδα ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα που τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου. Τέλος, τα ανασχεδιασμένα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν 3D LED τεχνολογία, ενώ ανασχεδιασμένες είναι και οι προαιρετικές ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών, τύπου Carrera S, με ελαστικά διαστάσεων 235/35 εμπρός και 265/35 πίσω.

test_drive_porsche_718_boxster_13

Στο πίσω μέρος η κυριότερη διαφορά είναι η μαύρη “λεπίδα” που ενώνει οπτικά τα φωτιστικά σώματα, και η οποία φιλοξενεί με μεγάλα γράμματα, ολογράφως το όνομα της εταιρίας. Ακριβώς από πάνω υπάρχει η διακριτική, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, λεπτή αεροτομή, που τονίζει την ενιαία γραμμή με τα φωτιστικά σώματα όταν βρίσκεται σε κατάσταση “ύπνου”. Αυτή ανασηκώνεται στα 120 χλμ/ώρα για να δημιουργήσει την απαραίτητη αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη, ενώ υπάρχει επίσης η επιλογή να την ανεβάσεις “χειροκίνητα” με το ειδικό κουμπάκι στη κονσόλα.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω δείχνει ότι το σχεδιαστικό τμήμα της Porsche δημιούργησε ένα άκρως αεροδυναμικό και σφηνοειδές σχήμα με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.31 Cd.

test_drive_porsche_718_boxster_03

Το άσπρο χρώμα, μπορεί να μην είναι το πιο κολακευτικό, αλλά αποτελεί ένα από τα βασικά της Porsche, καθώς πολλά μοντέλα της, και ιδιαίτερα τις hardcore εκδόσεις, τα έχει “προμοτάρει” με αυτό. Σε προκαλεί, να χαζέψεις όλες τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του αυτοκινήτου, και δεν ήταν λίγες οι φορές που έπιασα τον εαυτό μου να ακουμπάει τη Boxster για να νιώσω τις καμπύλες της. Το αυτοκίνητο διαθέτει “μαγνήτη” καθώς απ’όπου και αν πέρασα οι περαστικοί, ανεξαρτήτου ηλικίας και φύλου έριχναν παραπάνω από ένα βλέμμα. Ειδικά, με ανοιχτή την οροφή, θέλοντας-και-μη, είσαι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

test_drive_porsche_718_boxster_41

Το design της καθορίζεται από ακριβείς γραμμές και αυστηρά σχηματισμένες αιχμές, ενώ ιδιαίτερα χαρακτηριστικές είναι οι δυναμικές εσοχές στις πόρτες, οι οποίες διοχετεύουν αέρα απευθείας στην εισαγωγή του κινητήρα, μέσω πλαϊνών εισαγωγών.

Οπτικά μπορεί να σου φαίνεται ένα μικρό αυτοκίνητο, αλλά ο σχεδιασμός του κρύβει αρκετά καλό τον όγκο του. Το μήκος του φτάνει τα 4.379 χλστ., το πλάτος του τα 1.801 χλστ., το ύψος του τα 1.281 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.475 χλστ.. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι σε σύγκριση με το πρώτο μοντέλο (986) οι διαφορές μετρούνται σε ελάχιστα χιλιοστά.

Εσωτερικό

test_drive_porsche_718_boxster_54

Περνώντας στην καμπίνα, οι αλλαγές εντοπίζονται στο νέο, μικρότερο τιμόνι διαμέτρου 360 χλστ., το οποίο προς μεγάλη έκπληξη και ικανοποίηση δεν διαθέτει κανέναν διακόπτη για το ηχοσύστημα ή το cruise control, και όντας πολύ όμορφο οπτικά και στην αφή, σε προδιαθέτει για “άγριες” καταστάσεις. Οι αλλαγές συνεχίζονται στους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς, στις νέες δερμάτινες επενδύσεις, καθώς και στο νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Κατά βάση, η Porsche άφησε πρακτικά απαράλλαχτη τη καμπίνα, αλλά μόνο να την κατηγορήσεις δεν μπορείς.

test_drive_porsche_718_boxster_56

Μετά από έναν εύκολο ελιγμό, κάθεσαι και συνειδητοποιείς άμεσα πόσο χαμηλά βρίσκονται τα σφριγηλά σου οπίσθια, ενώ αυτομάτως αισθάνεσαι σαν το σπίτι σου. Κουμπώνεις μέσα στο κάθισμα, και ανεπαίσθητα μπαίνεις σε mood επιθετικής οδήγησης. Επεξεργάζοντας τον περίγυρο σου βλέπεις ότι τα πάντα επικεντρώνονται σε ένα στόχο, το πάντρεμα σπορ αισθητικής με την άνεση και την πολυτέλεια. Ο σπορ χαρακτήρας της 718 Boxster, εκτός από τα bucket καθίσματα, ενισχύεται περαιτέρω και από το κλασικό πλέον ταχύμετρο-ρολόι στη κορυφή της κονσόλας, του προαιρετικού Sport Chrono πακέτου, που σε προκαλεί να βάλεις το αυτοκίνητο στη πίστα και να κατεβάζεις χρόνους.

test_drive_porsche_718_boxster_51

Το υπερυψωμένο τούνελ, αποτελεί συνέχεια της κεντρική κονσόλας, δημιουργεί μια πιο “σφικτή” αίσθηση και νιώθεις ακόμα πιο δεμένος στο κάθισμα. Παράλληλα, οι περισσότεροι διακόπτες βρίσκονται στη προέκταση του χεριού, με αποκορύφωμα το λεβιέ του PDK, που προσφέρεται για γρήγορες και σπορ αλλαγές. Το “μαγικό” κουμπάκι για το ξεδίπλωμα της οροφής βρίσκεται εκεί ανάμεσα, με την διαδικασία ανοίγματος/κλεισίματος να ολοκληρώνεται σε κάτι ελάχιστα λιγότερο από 10 δευτ., και με ταχύτητα μέχρι 50 χλμ/ώρα.

output_wh3em9

Όλοι οι υπόλοιποι διακόπτες είναι άριστα και εργονομικά τοποθετημένοι, αν και αυτοί του συστήματος κλιματισμού είναι λίγο πιο δύσκολα προσβάσιμοι. Φυσικά, το σήμα κατατεθέν είναι η θέση του διακόπτη εκκίνησης της μηχανής που βρίσκεται παραδοσιακά αριστερά από το τιμόνι, ενώ τα paddles του PDK βρίσκονται τοποθετημένα πάνω στο τιμόνι, σε σωστή απόσταση, και κυρίως είναι αλουμινένια.

test_drive_porsche_718_boxster_48

Από την άλλη, τα υλικά έχουν επιλεγεί προσεκτικά ώστε να εξασφαλιστεί η εξαιρετική και κομψή ενσωμάτωση στο εσωτερικό διάκοσμο. Το αποτέλεσμα είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού, με τη απτή ποιότητα να δείχνει πόσο έχουν επιστήσει τη προσοχή τους οι ιθύνοντες της Porsche και σε αυτόν τον τομέα. Οι αλουμινένιες λεπτομέρειες στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα, αλλά και οι δερμάτινες επενδύσεις σε επιλεγμένα σημεία, όπως στη στεφάνη του τιμονιού, στο λεβιέ ταχυτήτων, στις πόρτες και στα υποβραχιόνια δικαιολογούν το όνομα της γερμανικής φίρμας.

test_drive_porsche_718_boxster_75

Το μεγαλύτερο προσόν όμως του αυτοκινήτου είναι η ευκολία που προσφέρει σε καθημερινή χρήση. Χωρίς ίχνος υπερβολής μπορεί κάλλιστα να καλύψει όλες τις ανάγκες δύο ατόμων, τόσο εξαιτίας της άνετης και ομαλής οδηγικής εμπειρίας, όσο και από θέμα πρακτικότητας. Ο λόγος είναι η ύπαρξη δύο αποθηκευτικών χώρων, άλλο ένα θετικό στην τοποθέτηση του κινητήρα στη μέση.

test_drive_porsche_718_boxster_82 test_drive_porsche_718_boxster_81

Έτσι, ο εμπρός χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 150 λίτρα και είναι επενδυμένος με μαύρη μοκέτα, ενώ στο πίσω τμήμα μπορεί να χωρέσει επιπλέον 125 λίτρα. Έτσι, τα διαθέσιμα συνολικά 275 λίτρα μπορούν να δεχτούν τις αποσκευές για μεγάλο ταξίδι.

Κινητήρας

test_drive_porsche_718_boxster_38

Φαντάσου να αγοράζεις συστηματικά ένα κυπελλάκι παγωτού με τις τρεις απόλυτες γεύσεις της αρεσκείας σου, και ξαφνικά να σε περιορίζουν να αγοράζεις πλέον μόνο δύο γεύσεις, αλλά να σου επιτρέπουν την προσθήκη σιρόπι σοκολάτας (ή όποιο άλλο).

Μιλώντας με αυτή την παραβολή, η Porsche -μετά την 911- μπήκε στον “κόσμο” του downsizing και με την 718, μειώνοντας τα κυβικά από τα 2,7-λίτρα της εξακύλινδρης “απλής” ατμοσφαιρικής pre-facelift έκδοσης, στα 2-λίτρα, νούμερο που ψυχολογικά ηχεί πολύ καλύτερα στα αυτιά του Έλληνα υποψήφιου αγοραστή.

Έτσι, εκτός από την αναβίωση ενός θρυλικού ονόματος, η αγωνιστική 718 της δεκαετίας του 1960 έχει ομοιότητες με την 718 Boxster του παρόντος και τεχνικά, καθώς πλέον η τελευταία εξοπλίζεται με υπερτροφοδοτούμενο επίπεδο τετρακύλινδρο κινητήρα.

test_drive_porsche_718_boxster_84

Ειδικότερα, κάπου κρυμμένος ανάμεσα στη καμπίνα και τον πίσω χώρο αποσκευών, υπάρχει ο 1.988 κ.εκ. flat τετρακύλινδρος κινητήρας που αποδίδει 300 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και 380 Nm ροπή, διαθέσιμη από τις 1.950 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Μπορεί σαν ψυχρά νούμερα πλέον να μην θαμπώνουν το μυαλό σου, αλλά σε συνδυασμό με το κρατημένο χαμηλά βάρος (η Porsche ανακοινώνει ότι με το PDK ζυγίζει 1.365 κιλά με την δική μας μέτρηση να δείχνει 1.390 κιλά) και το αδιανόητο σύστημα launch control, είδαμε εκπληκτικά νούμερα από το VBox Sport μας.

Πιο συγκεκριμένα, η Porsche ανακοινώνει ότι με το Sport Chrono πακέτο επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,7 δευτ., αλλά εμείς καταφέραμε να δούμε χρόνο ακριβώς 4,4 δευτ., ενώ για τα 0-150 χλμ/ώρα χρειάστηκε 9,01 δευτ. Ομοίως, όμως, και οι εν κινήσει επιταχύνσεις είναι εντυπωσιακά καλές, όπως θα δεις στον αντίστοιχο πίνακα, που εύκολα συγκρίνονται με αυτές του BMW i8.

Η επιλογή της Porsche για μικρότερο σε -κυβισμό και κυλινδρισμό- κινητήρα έγινε ξεκάθαρα εξαιτίας της -ανούσιας- νομοθεσίας/διαρκής πίεση για μείωση των εκπομπών ρύπων.

Ο ολοκαίνουριος κινητήρας διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης VarioCam της Porsche, μαζί με ρυθμιζόμενο χρονισμό εκκεντροφόρου και βύθισμα βαλβίδων και στην εξαγωγή. Το turbo δουλεύει με πίεση στο 1,4 bar, η οποία όμως πέφτει στα 1,2 bar όταν ξεπερνάει τις 6.000 σ.α.λ.

test_drive_porsche_718_boxster_40

Η Porsche έχει δώσει μεγάλη σημασία στη ροή του αέρα και την εισαγωγή του κινητήρα, ώστε αυτός να ρέει ομαλά και επομένως αποτελεσματικά. Ο κύριος λόγος για τη μείωση των στροβιλισμών στις εισαγωγές είναι ότι πλέον στις οπές ένθεν και ένθεν του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο είσοδοι αέρος.

Ακόμα διαθέτει άμεσο ψεκασμό, σύστημα ανάκτησης του ηλεκτρικού συστήματος, start/stop, του οποίου η λειτουργία δεν είναι πιο ομαλή από την Cayman που είχαμε δοκιμάσει. Έτσι, για την Porsche 718 Boxster με το PDK που δοκιμάσαμε, η εταιρία δηλώνει ότι η μέση κατανάλωση της ανέρχεται στα 7,4 λίτρα/100 χλμ. Στη πραγματικότητα με φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης, μπορείς να κινηθείς με 9-10 λίτρα/100 χλμ. Φυσικά, όταν μπαίνεις σε επιθετικούς ρυθμούς μπορείς να δεις νούμερα της τάξεως των 15-16 λίτρων/100 χλμ, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για τον υποψήφιο αγοραστή. Στα σχεδόν 500 χλμ. που κάναμε κατά την δοκιμή μας, όταν επιστρέψαμε το αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας, το trip computer έδειχνε 12,7 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 158 γρ/χλμ, που αναλογούν σε €292,3 τέλη κυκλοφορίας.

Τιμή-Εξοπλισμός

test_drive_porsche_718_boxster_49

Με το νέο φορολογικό καθεστώς που ισχύει στη χώρα μας από την 1η Ιουνίου, οι τιμές της 718 Boxster σε συνδυασμό με τον 2-λιτρο κινητήρα έπεσαν λίγο, και πλέον η βασική έκδοση ξεκινάει από τα €70.700.

test_drive_porsche_718_boxster_66

Το αυτοκίνητο της δοκιμής, όμως, διέθετε επιπλέον εξοπλισμό αξίας €29.801, εκτοξεύοντας την τελική τιμή στα €100.501, κάτι που όπως θα δεις είναι σχεδόν απαραίτητα, και θα περίμενες να ήταν στον βασικό εξοπλισμό.

test_drive_porsche_718_boxster_69

Πιο συγκεκριμένα διέθετε το ρεζερβουάρ 64 λίτρων (€188), πίσω μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (€2.054), αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων PDK (€4.433), θερμαινόμενα καθίσματα (€654), 20 ιντσών ζάντες (€3.920), τροχοί βαμμένοι σε χρώμα μαύρο (€1.848), cruise control (€503), ενεργητική ανάρτηση PASM (€2.240), συναγερμός (€765), roll-over bar βαμμένη στο χρώμα του αυτοκινήτου (€793), κλιματισμός 2 ζωνών (€1.194), πακέτο καπνιστή (€83), φώτα Bi-Xenon (€1.363), πακέτο εσωτερικού φωτισμού LED (€466), σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος εμπρός/πίσω (€1.382), σύστημα πλοήγησης (€2.427), κονσόλα υποδοχής τηλεφώνου (Apple CarPlay, Porsche Car Connect, WiFi, Google Earth & Google Street View, iPhone Apps) (€2.221) και πακέτο Sport Chrono (€3.267).

Οδηγώντας

test_drive_porsche_718_boxster_02

Φτάνοντας στην εμπειρία του να έχεις στα χέρια σου μια Porsche. Προφανώς το ζουμί της υπόθεσης είναι ο κινητήρας, και κατά πόσο είναι επιτυχημένη η νέα εποχή για την γερμανική εταιρία. Αναπόφευκτα νιώθω να με ρωτάς αν υπάρχει ομοιότητα με τον boxer του Impreza. Η απάντηση είναι κάθετη και κατηγορηματική: δεν έχουν καμία σχέση, τόσο από πλευράς ήχου, όσο και από λειτουργίας.

Ξεκινώντας από την ηχητική λειτουργία του, σίγουρα ο ήχος του κινητήρα ούτε καν πλησιάζει τον “κραυγαλέο” εκείνον της ατμοσφαιρικής Cayman, αλλά αυτός υπερκαλύπτεται από τον ήχο της εξάτμισης, παρότι το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν διέθετε την sport εξάτμιση. Δεν έχει την μπάσα και την χαρακτηριστική χροιά του Subaru, αλλά είναι αρκετά δυνατός με μεταλλική υφή, ώστε “να γυρίσει κεφάλια” απ’όπου και αν περάσεις. Εξάλλου μη ξεχνάς ότι ο χαρακτήρας της απλής Boxster είναι και τουριστικός, εκτός από το να οδηγάς με την ταυτότητα στο στόμα, γι’αυτό ίσως υστερεί σε ένταση.

test_drive_porsche_718_boxster_46

Σε καθημερινές συνθήκες δεν θα καταλάβεις σχεδόν ποτέ την υστέρηση του κινητήρα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., με τον λόγο να είναι η εξαιρετική συνεργασία του κινητήρα με το PDK κιβώτιο. Από εκεί και πάνω, όμως, το μεγάλο turbo προσφέρει μια πλούσια και ομαλή καμπύλη, στροφάροντας ευχάριστα μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. Εξαιτίας του turbo έχει εξαλειφθεί το σκαλοπάτι στην απόδοση που είχε ο ατμοσφαιρικός, ο οποίος ξυπνούσε από τις 4.000 σ.α.λ..

test_drive_porsche_718_boxster_61

Είναι αρκετά εθιστική η αίσθηση της επιτάχυνσης, και ειδικά όταν ρυθμίσεις τον περιστροφικό διακόπτη στο Sport+, νιώθεις ότι όλο το αυτοκίνητο είναι “ζωντανό”. Με απλά λόγια, αν έχεις τη δυνατότητα να αγοράσεις μια Boxster, πήγαινε αύριο το πρωί να υπογράψεις την επιταγή. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά άνετο και εύκολο στην οδήγηση, κάτι που εξασφαλίζουν οι compact διαστάσεις του και το μεγάλο μεταξόνιο του (το οποίο είναι κατά 25 χλστ μεγαλύτερο από της 911).

Έτσι, μαζί με τα φαρδιά μετατρόχια (1.515/1.540 χλστ εμπρός/πίσω) εκτός από καλύτερο πάτημα στο δρόμο, το αυτοκίνητο προσφέρει και μεγάλους χώρους για τους δύο επιβάτες, ακόμα και για μένα που το ανάστημα μου ξεπερνάει το 1.92 μ. Το πάτημα της είναι εξωπραγματικά σταθερό, με την πλευρική και διαμήκη σταθερότητα να σε γεμίζουν με πολλά κιλά αυτοπεποίθησης, ενώ το γρανιτένιο πλαίσιο σε ξεγελάει, όταν κινείσαι με γραμμές, ότι η δύναμη της βαρύτητας είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι είχες συνηθίσει. Εξαιτίας της ακαμψίας του πλαισίου, η ανάρτηση δε χρειάζεται να είναι τόσο σκληρή, και αυτό μεταφράζεται σε άνετες και χαλαρές διαδρομές κατά τη καθημερινή χρήση.

test_drive_porsche_718_boxster_33

Με το που πήρα το αυτοκίνητο στα χέρια μου, δεν απενεργοποίησα αμέσως το ESP, και με κρύα τα ελαστικά έβλεπα το λαμπάκι να δουλεύει υπερωρίες. Κάνοντας τα πρώτα χλμ. και νιώθοντας την συμπεριφορά του πλαισίου, το έβαλα στο off, και χρειάστηκε λίγο χρόνος για να συνηθίσω την ελαφρώς νευρική συμπεριφορά του.

Με το κάθισμα να είναι ακριβώς στο κέντρο του αμαξώματος, νιώθεις το τι κάνει το αυτοκίνητο όχι μόνο από το τιμόνι, αλλά κι από τα μαλακά σου μόρια. Έτσι, με το που καταλάβεις πότε και πως “σπάει” η πρόσφυση, τότε το ελέγχεις σαν να το οδηγείς χρόνια, χωρίς κανένα άγχος. Σε αυτό συμβάλει το εξαιρετικά ακριβές και γρήγορο τιμόνι και φυσικά το μπλοκέ διαφορικό που διέθετε το αυτοκίνητο, με την κατανομή μαζών ανάμεσα στους άξονες να είναι 45/55.

test_drive_porsche_718_boxster_01

Στην ευκολία του να γράφεις γωνίες με μεγαλοπρεπέστατα ανάποδα, συμβάλει και ο κινητήρας με την ροπή του. Το lag του είναι ανεπαίσθητο, με το turbo να φουσκώνει γραμμικά, αλλά κυρίως να έχει άμεση διακοπή της εντολής, όταν αφήνεις το γκάζι.

Μιλώντας για το PDK κιβώτιο, που συμπληρώνει το παζλ της οδηγικής ευχαρίστησης, οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται χωρίς ίχνος διακοπής στη ροή της ενέργειας. Έχοντας επιλεγμένα τα Sport και Sport+ προγράμματα οδήγησης, αλλάζει η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και οι αλλαγές του κιβωτίου πραγματοποιούνται σε σημαντικά μικρότερους χρόνους, παρέχοντας με αυτό το τρόπο καλύτερη και πιο βίαιη επιτάχυνση, ενώ κρατάνε και μια ταχύτητα κάτω, για να επιτεθείς στην επόμενη στροφή έχοντας τις κατάλληλες στροφές. Από τις 7 σχέσεις, οι πρώτες έξι είναι σφικτές και παρέχουν τις απόλυτες επιταχύνσεις, με την τελική ταχύτητα να επιτυγχάνεται με την 6η, καθώς η έβδομη λειτουργεί ως overdrive και ελαττώνει την κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο κρατώντας χαμηλά τις στροφές του κινητήρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι με ταχύτητα 130 χλμ/ώρα, ο κινητήρας λειτουργεί στις 2.100 σ.α.λ.

test_drive_porsche_718_boxster_06

Η ανάρτηση της 718 Boxster έχει κάποια μέρη της κορυφαίας Cayman GT4, με το ανανεωμένο μοντέλου να φοράει μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτικές και επαναρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Ο έλεγχος του βάρους είναι αψεγάδιαστος, με τις κλίσεις να είναι πολύ μικρές, ενώ στους κακούς μας δρόμους, η απόσβεση είναι αρκετά καλή, παρά τις τεράστιες ζάντες.

Η πρόσφυση της σε καλή άσφαλτο είναι άψογη, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να παίξεις με τη μεταφορά βάρους για να ανοίξεις την τροχιά του πίσω μέρους. Έτσι, στις ανοιχτές καμπές διαρκείας θα νιώσεις άνετα ακόμα και με 130+ χλμ/ώρα…αν όχι παραπάνω. Σε αυτό “φταίει” το Sport Chrono πακέτο, που περιλαμβάνει την ενεργή ανάρτηση PASM, το μηχανικό μπλοκέ, το σύστημα PTV (torque vectoring), και τις ενεργές βάσεις κινητήρα.

test_drive_porsche_718_boxster_22

Κλείνοντας, σε άλλο επίπεδο βρίσκονται τα φρένα του αυτοκινήτου, παρότι δεν φορά τα προαιρετικά κεραμικά. Έτσι, εμπρός διαθέτει τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους εμπρός διαμέτρου 330 χλστ. (πάχους 28 χλστ.) και πίσω 299 χλστ. (πάχους 20 χλστ.). Έχουν κορυφαία αίσθηση, με το τρομερό “δάγκωμα” στην αρχή, το οποίο γίνεται γραμμικό μετά, ενώ δεν έδειξαν κανένα σημάδι κόπωσης, ακινητοποιώντας το αμάξωμα από τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 33,11 μέτρα.

Συμπέρασμα

test_drive_porsche_718_boxster_15

Η νέα Porsche 718 Boxster εξακολουθεί να είναι απολαυστική και πραγματικά εύχομαι να σου μετέφερα όσο πιο ακριβέστατα μπορούσα το δέος της υπεροχής του αυτοκινήτου. Η turbo εποχή δεν αλλοίωσε καθόλου τον χαρακτήρα της και παρά τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του, η Boxster παραμένει το καλύτερο ανοιχτό sport αυτοκίνητο που μπορείς να αγοράσεις σε τιμή από €70.000.

Φωτογραφίες

Μετρήσεις

Porsche 718 Boxster Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 4,40 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 9,07 δευτ.
0-200 χλμ/ώρα 17,05 δευτ.
10-120 χλμ/ώρα 5,69 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 2,03 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 2,61 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 4,25 δευτ.
100-200 χλμ/ώρα 12,57 δευτ.
0-400 μέτρα 12,74 δευτ./177,7 χλμ/ώρα
Τελική ταχύτητα 275 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 33,11 μέτρα σε 2,58 δευτ.