mw-ez495_musk_t_20161104122347_zh

Τον τελευταίο καιρό, κατά την προεκλογική περίοδο στις ΗΠΑ αλλά και μετά την εκλογή του Donald Trump στη θέση του προέδρου, έχουμε δει μια παρέλαση δημοσιευμάτων σχετικά με τις απόψεις του Trump για την αυτοκινητοβιομηχανία και την επιρροή των “προϊόντων” της στο περιβάλλον. Αυτό που θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε, είναι πως ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ δεν δείχνει να έχει και τόσο αυξημένες περιβαλλοντικές ανησυχίες, με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί κάποια αναταραχή στο χώρο, κυρίως στις εταιρίες που “πουλάνε” ένα πιο πράσινο προφίλ.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκει φυσικά και η Tesla, με τον Elon Musk να έχει δεχθεί κατά καιρούς επιθέσεις από Ρεπουμπλικανούς που ισχυρίζονται πως χρηματοδοτείται από λεφτά των φορολογουμένων, ενώ και ο ίδιος δεν είναι και ο μεγαλύτερος φαν του Trump.

Πριν λίγο καιρό, ο δημοσιογράφος των New York Times, Ross Sorkin, πρότεινε στον Trump, μέσω της στήλης του στην εφημερίδα, να συμπεριλάβει τον Musk στην επιτροπή συμβούλων που θα ιδρύσει με σκοπό την αναζωογόνηση της αμερικανικής οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Η απάντηση του Musk στον Sorkin ήρθε μέσω e-mail:

Θα χαιρόμουν πολύ να μιλήσω με τον Trump.

Πρόσφατα, ο συνιδρυτής και CEO της Tesla είχε δηλώσει πως η αφαίρεση των κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ωφελήσει τελικά την εταιρία του. Αυτά τα κίνητρα όμως δεν υπάρχουν για να διευκολύνουν την Tesla, αλλά για να επιταχύνουν την μετάβαση σε φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.

Παρόμοια στάση “επαναπροσέγγισης” του Donald Trump κρατάει και η Ford, την οποία ο επερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ κατηγόρησε ουκ ολίγες φορές για την μεταφορά της παραγωγής της στο Μεξικό. Στην προσπάθεια της EPA να κάνει τα όρια ρύπων ακόμα πιο αυστηρά, η Ford συντάσσεται καθαρά με τον Trump, ο οποίος είναι αντίθετος σε αυτή την κίνηση.

Το 2008 υπήρχαν 12 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην αμερικανική αγορά, τα οποία είχαν μερίδιο 2,5%. Το 2016 έχουμε 55 μοντέλα με μερίδιο 2,8%. Δηλαδή, τελικά θα υπάρχει πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς να υπάρχουν ουσιαστικά πελάτες

δήλωσε ο CEO της Ford, Mark Fields.

Η Ford στρέφεται λοιπόν στον Trump για να επαναφέρει το ζήτημα προς συζήτηση, μιας και θεωρεί πως η EPA έχει προβεί σε λανθασμένους χειρισμούς που βλάπτουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

  • SAMURAI-66

    Στον χωρο της αυτκινητοβιομηχανιας προσπαθει.
    Γεγονος ειναι ομως οτι τα πρωτα καλα νεα ηρθαν απο τον τομεα των επικοινωνιων για τον νεο αμερικανο προεδρο στον χωρο των επενδυσεων και συγκεκριμενα απο τον ιαπωνα μεγαλο-μεγιστανα των ιντερνετικων μεσων της softbank μασαγιοσι σον που εκανε γνωστο οτι θα δημιουργησει 50 χιλ. θεσεις εγρασιας διαθετοντας το πραγματικα μυθωδες ποσο των 50 δισ. δολλαριων στης ΗΠΑ!!
    Αυτο ειναι επενδυση και μαλιστα απιστευτα μεγαλη.
    Που εισαι ελλαδα να επωφεληθεις απο τα δισ. που κανουν βολτα στον πλανητη μας αραγε?
    Παντα θα εισαι απων υποθετω!!
    …….http://www.japantimes.co.jp/news/2016/12/07/business/corporate-business/son-meets-trump-plans-50-billion-u-s-investment-50000-jobs/#.WEm0M_CLTIX

  • LJ

    “Το 2016 έχουμε 55 μοντέλα με μερίδιο 2,8%. Δηλαδή, τελικά θα υπάρχει πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς να υπάρχουν ουσιαστικά πελάτες”. Σημερα δεν τα ελεγα αυτα στο αρθρο με τις μπαταριες του Bolt?

  • περαστικός

    Αν δεν θέλει ο Trump έλα να μιλήσεις με τον Τσίπρα με σκοπό την αναζωογόνηση της Ελληνικής οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας..στην Βουλγαρία…