Στην Ελλάδα η δεύτερη ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη

Σχετικά άρθρα

Έλα και λίγο θέλουμε να γίνουμε πρωταθλητές! Εκεί στη κυβέρνηση, βάλτε λίγους ακόμη φόρους να πάρουμε το “χρυσό” από τους Ολλανδούς. Βλέπεις μετά την επιβολή των πρόσθετων φόρων από τις αρχές του έτους, η Ελλάδα έχει τη δεύτερη ακριβότερη βενζίνη μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., ενώ η τιμή του πετρελαίου κίνησης έχει αυξηθεί κατά 33% και του θέρμανσης κατά 42%. Οι τιμές από τον περασμένο Ιανουάριο έχουν αυξηθεί κατά 17% στις βενζίνες. Μέχρι πρότινος η Ελλάδα ήταν στην τρίτη θέση της λίστας του Oil Bulletin (Ευρωπαϊκή Επιτροπή), αλλά πλέον ανέβηκε στη δεύτερη θέση. Παγκοσμίως, η Ελλάδα κατέχει την έκτη ακριβότερη βενζίνη.

Όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία στην Ελλάδα η τιμή της βενζίνης βρίσκεται στα 1,548 ευρώ έναντι 1,565 ευρώ στην Ολλανδία και 1,547 ευρώ στην Ιταλία. Σημειώνεται ότι σε επίπεδο ευρωζώνης, ο μέσος όρος τιμής της βενζίνης είναι 1,419 ευρώ. Την ίδια ώρα στις αγορές πληθαίνουν οι εκτιμήσεις ότι η πολιτική που θα ακολουθήσει ο Donald Trump μπορεί να οδηγήσει ανοδικά τις τιμές του πετρελαίου επιβεβαιώνοντας αυτούς που έλεγαν ότι η κυβέρνηση επέλεξε να προχωρήσει σε αύξηση του ΕΦΚ στη χειρότερη δυνατή στιγμή.

Οι έλεγχοι της Διεύθυνσης Μετρολογίας του υπουργείου Οικονομίας τον περασμένο Ιούνιο έδειξαν ότι ένα στα τρία πρατήρια στην Αττική κλέβουν στην αντλία. Η παραβατικότητα στην αντλία πιστοποιήθηκε από δύο ακόμη έρευνες του ΕΜΠ. Η πρώτη στην Αττική έδειξε ότι το 14,5% των πρατηρίων παραδίδει ελλειμματικές ποσότητες καυσίμων και η δεύτερη σε Θεσσαλονίκη, Μαγνησία και Αχαΐα, ότι το 10,83% των πρατηρίων κλέβει στην αντλία μέχρι και το 10% της ποσότητας που πληρώνει ο καταναλωτής. Στην πραγματικότητα, το ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο και μπορεί να φτάνει μέχρι και το 30% των συνολικών πωλήσεων στην αγορά. Όπως δηλώνει ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Ρομπέρτο Καραχάννας:

Ο καταναλωτής είναι λογικό να ψάχνει να βρει την πιο φθηνή τιμή. Πρατήρια που κλέβουν στην αντλία έχουν τη δυνατότητα να επιδοτούν τις τιμές, να τις κρατάνε δηλαδή χαμηλά, με αποτέλεσμα να διακινούν μεγάλες ποσότητες καυσίμων. Το ποσοστό μπορεί να φτάνει και στο 30%. Ένα μέσο πρατήριο πουλάει περίπου 900.000 λίτρα καυσίμου ετησίως, ενώ αυτά με πειραγμένες αντλίες –λόγω χαμηλών τιμών– πουλάνε 5 εκατ. λίτρα.

Ως προς την έξαρση του λαθρεμπορίου, ο κ. Καραχάννας τονίζει:

Είναι εύλογο από τη στιγμή που η πολιτεία εν απουσία ελέγχων δημιούργησε και το κίνητρο για λαθρεμπόριο αυξάνοντας τους φόρους,

ενώ επισημαίνει την εντυπωσιακή απουσία ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές όπως και το γεγονός ότι δεν λειτουργεί το σύστημα εισροών-εκροών, που κόστισε σε εταιρείες και πρατηριούχους πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Οι εκτιμήσεις για ενίσχυση του λαθρεμπορίου πιστοποιούνται σε μεγάλο βαθμό από τη σημαντική μείωση του περιθωρίου κέρδους (εταιρείας, μεταφορέα και πρατηρίου) στο ντίζελ κίνησης όπως και στο πετρέλαιο θέρμανσης σε διάστημα ενός έτους. Από τις 22/1/2016 μέχρι και τις 20/1/17 το περιθώριο αυτό μειώθηκε από 15% σε 9% (-20%) στο ντίζελ κίνησης και στο θέρμανσης από 14% σε 8% (-16%). “Όταν με περιθώρια 15% κλείνουν πρατήρια και εταιρείες ο μόνος τρόπος να επιβιώνεις με 9% και 8% είναι το λαθρεμπόριο”, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Κλειστή μέχρι την 1η Μαΐου η σήραγγα “Μαλακάσι Α” της Εγνατίας Οδού

Η σήραγγα στην Κατάρα, "Μαλακάσι Α", παρόλο που δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στατικότητας, θα παραμείνει κλειστή μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη, 1η Μαΐου, προκειμένου να...