Στην παραγωγή ολοκαίνουργιο σασί του αυθεντικού Mini

Σχετικά άρθρα

H Ford είχε ανακοινώσει το 2011 ότι θα ξεκινούσε να παράγει ξανά το σασί της Mustang Cabrio του 1965, σε συνεργασία με την Dynacorn, το οποίο είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας χάλυβα και με συγκολλήσεις που εφαρμόζονται στα τελευταία μοντέλα της Ford της εταιρίας, και το πωλούσε με κόστος $15.995.

Σήμερα, κάτι αντίστοιχο κάνει και η British Motor Heritage (BMH), καθώς ανακοίνωσε πως ξεκινάει να διαθέτει το ολοκαίνουριο σώμα του αυθεντικού Mini MK1. Τα πρώτα 15 σώματα θα παραχθούν τον Απρίλιο, με τις παραδόσεις να γίνονται τον Μάιο και Ιούνιο, με τιμή να ορίζεται στα £9.950 (€11.750), αφού πρώτα δώσεις 25% προκαταβολή.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

The values of MK1 Minis continue to rocket, increasingly justifying the cost of the part or total restorations that will be required for most examples sooner or later. British Motor Heritage (BMH) has long since been at the forefront of supplying individual panels for all marks of classic Minis, and complete bodyshells for models from 1976 onwards. What’s been missing until now is the Holy Grail, a full replacement shell for the MK1, but the wait is now over!

Mini enthusiasts were given a glimpse of what was to come on BMH’s stand at the NEC Classic Motor Show last November, and the response was universally positive. The first production batch of 15 bodies will therefore commence in April, with deliveries occurring through May and June. The launch price is £9,950 inc. VAT and the company is accepting orders accompanied by a 25 percent deposit.

The early body is markedly different from its later counterparts. The major variances include:

  • Smaller: door aperture with different step profiles; sliding window doors with external hinges; rear window; rear side windows; rear light mountings
  • Different: ‘A’ panels and hinge reinforcements; cant rails; floors; sills; front and rear parcel shelves; switch panel; boot panel, bonnet and inner valences; front valance and number plate mounting

Since creating the prototype body, BMH has commissioned additional tooling to refine the finish and improve the build quality. The company is indebted to M-Machine for allowing it to use their MK 1 floors and sills, as the cost of retooling these items would have made the project unviable. BMH has also used the later front bulkhead crossmember assembly as retooling for this non-visual part would have been prohibitive, and opted not to form the rotodip hole in the rear seat squab; recognising that a significant element of demand for the new shells will almost certainly be for historic motorsport.

All enquiries regarding the new MK1 Mini shells should be made by email to [email protected] or by phone to +44 (0)1993 707200.

-Ends-

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...