Τον Σεπτέμβριο του 2015, το Volkswagen Group παραδέχτηκε την χρήση “παράνομης συσκευής” η οποία μείωνε τις εκπομπές ρύπων κατά την διάρκεια των δοκιμών πιστοποίησης. Από τον 2008 μέχρι την στιγμή που ξέσπασε το σκάνδαλο πουλήθηκαν παγκοσμίως 11 εκατ. οχήματα με το συγκεκριμένο λογισμικό, εκ των οποίων τα 2,6 στην Γερμανία. Οι μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες στον δρόμο έδειξαν ότι από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων έβγαιναν πάνω από 4 φορές περισσότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).
Σύμφωνα με κοινή έρευνα (την οποία μπορείς να διαβάσεις αναλυτικά εδώ) των πανεπιστημίων του MIT, του Harvard και του Hasselt η μόλυνση των Euro 5 TDI κινητήρων, που προκλήθηκε από τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, θα οδηγήσει σε 1.200 πρόωρους θανάτους σε όλη την Ευρώπη. Από αυτούς, και με τις εκπομπές να “ταξιδεύουν” σε μια ακτίνα 25 με 28 χλμ., οι 500 αναμένεται να εμφανιστούν στην Γερμανία, οι 60 στην Πολωνία, οι 84 στην Γαλλία, οι 72 στην Τσεχία, και οι υπόλοιποι στην γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες.
Ίσως ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι η μελέτη υποστηρίζει ότι συνολικά 13.000 χρόνια ζωής έχουν χαθεί εξαιτίας της ρύπανσης μεταξύ 2008 και 2015, με τη μέση μείωση διάρκεια ζωής ανά πρόωρο θάνατο να είναι 11 έτη.