Οι αγώνες αυτοκινήτων υπάρχουν από όταν φτιάχτηκαν τα πρώτα αυτοκίνητα στα τέλη του 19ου αιώνα. Στις αρχές του 20ου ήταν ήδη φανερό πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα κυριαρχούσαν στην αυτοκίνηση, ειδικά αυτός του Otto, ο βενζινοκινητήρας δηλαδή. Ο καλύτερος τρόπος για να διαφημίσεις, μια νέα εφεύρεση όπως τα αυτοκίνητα, ήταν οι αγώνες. Ένα συγκριτικό σε πραγματικές συνθήκες. Τότε και συγκεκριμένα το 1904, ήταν που γεννήθηκε στο Παρίσι της Belle Époque η παγκόσμια ομοσπονδία αυτοκινήτου, η FIA (Fédération Internationale de l’Automobile). Μέχρι το τέλος του 2ου παγκοσμίου πολέμου είχε άλλη ονομασία και λεγόταν Διεθνής Σύλλογος Αναγνωρισμένων Αυτοκινητιστικών Λεσχών (Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus). Έκτοτε πολύ νερό κύλισε στον μύλο της αυτοκίνησης. Το αυτοκίνητο έγινε από είδος πολυτελείας, είδος μαζικής κατανάλωσης, φετίχ, κειμήλιο, μέχρι και έργα τέχνης έχουν χαρακτηριστεί μερικά αυτοκίνητα. Παρά την δραματική εξέλιξη του μέσου στον αιώνα που πέρασε, η δίψα για αγώνες και η χαρά της οδήγησης παραμένει ακόμα άσβεστη.


Αν και υπάρχουν τόσα μουσεία, για το αυτοκίνητο και την ιστορία των αγώνων που επηρέασαν ολόκληρες κοινωνίες, μέχρι τώρα η FIA δεν είχε Hall of Fame. Αν και οι petrolheads ονομάζουμε “ναούς” τις απανταχού πίστες, το Hall of Fame έχει τον ρόλο του να συνδέσει το παρελθόν με το παρόν, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι, κατά την γνωστή φράση.

Αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει σύντομα καθώς ο Jean Todt ανακοίνωσε πως ως το τέλος του έτους θα δημιουργηθούν δύο Halls of Fame, ένα στο Παρίσι και ένα στην Γενεύη. Δυστυχώς όταν λέει ως το τέλος του έτους, εννοεί προς το τέλος του έτους, τον Δεκέμβρη. Οι προετοιμασίες διήρκεσαν 3 έτη και είμαι βέβαιος πως θα είναι από τα μέρη που θα θέλει ο καθένας να επισκεφθεί, αντίστοιχου βεληνεκούς με το μουσείο του Λούβρου. Έστω κι αν δεν είναι μεγάλος φαν των αγώνων, η ιστορία συναρπάζει αρκετά τους ανθρώπους, ειδικά στην Ευρώπη, πόσο μάλλον όταν το απόσταγμα της το βιώνουμε καθημερινά όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο.

Μέχρι το τέλος του έτους λοιπόν, οι θρύλοι της αυτοκίνησης θα τοποθετηθούν στο βάθρο της αιωνιότητας και θα θυμίζουν σε όλους μας από που ξεκίνησαν όλα.

  • LJ

    Αναρρωτιεμαι απο που πηραν την ιδεα…

  • LJ
  • Nerazzuro21

    Έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Κάλλιο αργά παρά ποτέ.

  • γαμωτο….πρεπει να ξαναπαω παρισι τωρα !!!
    πραγματικα πηγα στο Λουβρο και μιας τιθεται αυτη η συγκριση….δεν με συγκινησε τιποτα…αν εξαιρεσουμε τη νικη της σαμοθρακης….
    οπως βεβαια μπορει να παει καποιος που οι αγωνες του ειναι αδιαφοροι…οποτε να τον αφησει παγερα αδιαφορο !!!

    τα μουσεια λοιπον ειναι αναλογα τα γουστα…και αυτο πιστευω ειναι ενα μουσειο που ο καθε πετροχλεντ θα το εκτιμσει !!!!

    • LJ

      Να σε ρωτησω, την Mona Lisa την προσεξες? Εγω αμα δεν μου το ελεγαν θα την ειχα προσπερασει. Τοσο μικρος πινακας ειναι!

      Κατα τα αλλα 1000% μαζι σου για την Νίκη της Σαμοθράκης!!!

    • Αχαχαχαχα !!! Ναι !!! Την είχα για πίνακα διαστάσεων 2χ2 να το πω ….. Όχι για μέγεθος τύπου Α4 !!!!! Όπως είπα και στην αρχή … Επειδή δεν ειμαι του αθλήματος … Θα την ελεγα την μόνα Λίζα υπερεκτιμημένο !!! Όπως βέβαια και την Αφροδίτη της μήλου ……

  • Mika

    Ειμαι περιεργος να δω πως θα ειναι η εκτελεση…Αντιγραφα απο τα κυπελλα?? Καποια παλια αγωνιστικα? Κερινα ομοιωματα οδηγων αλα Madame Tussaud????
    :p

    • Anestis Genk

      Κι εγώ ελπίζω να μην έχει μόνο φωτογραφίες αλλά χορταστικά εκθέματα (τπτ διαλυμένα μονοθέσια με αίματα!!), τπτ διαδραστικά, τπτ ολογράμματα, να έχουν κάνει έγχρωμο το παλιό footage. Αν 3 χρόνια απλά έψαχναν φωτογραφίες που υπάρχουν και στο ιντερνετς, τότε μούφα.

  • anonymous_coward

    Χαίρομαι ιδιαιτέρως που ο συντάκτης του άρθρου έχει διαλέξει τον τεράστιο Τζιμ Κλάρκ για τη φώτο. Όποιος έχει ψάξει λίγο παραπάνω την ιστορία της F1 γνωρίζει πολύ καλά ότι ο Τζίμι υπήρξε ο μεγαλύτερος οδηγός που πέρασε ποτέ από το άθλημα, κάτι που είχαν παραδεχτεί όλοι ανεξαιρέτως οι συναθλητές του εκείνη την εποχή καθώς και ο ίδιος ο Senna μερικές δεκαετίες αργότερα.
    Kάποια ρεκόρ του είναι ακόμα (και φαντάζουν) άπιαστα! (μεγαλύτερη διαφορά Pole position σε σχέση με τον δεύτερο, μεγαλύτερη διαφορά τερματισμού 1ου-2ου, 0 τετακέ -που για την εποχή θεωρείται σπουδαίο κατόρθωμα-, κα). Αν δεν είχε τη μόνιμη αστοχία κινητήρα και δεν σκοτωνόταν άδικα (από κλατάρισμα ελαστικού) δύσκολα θα είχε αντίπαλο και στα υπόλοιπα ρεκόρ.

    • Anestis Genk

      Ο Clark μάλλον ήταν αυτό που λέμε φυσικό ταλέντο (θάρρος, αντίληψη και αστραπιαίες αντιδράσεις)
      όταν πλέον οι περισσότεροι οδηγοί είναι απλά τρελά προπονημένοι (από τα νήπια στους αγώνες) και με τον σωστό manager για να τους σπρώξει. Όποιος δει την ιστορία αρκετών πιλότων θα δει πως είτε πληρώναν και τρέχαν με τις πρωταθλήτριες ομάδες, είτε ανέβαιναν σκαλοπάτια όντας midfielders στις χαμηλότερες κατηγορίες.
      Ο Jim ξεκίνησε να τρέχει στα 20 περίπου με το προσωπικό του αυτοκίνητο. Σήμερα αν κάποιος ξεκινήσει με ένα σχεδόν δρομίσιο hot hatch στα 20 του για αναβάσεις, δεν νομίζω πως υπάρχει πιθανότητα να μπει ποτέ του σε F1 ή σε κάποια μορφή διεθνών αγώνων ως επαγγελματίας οδηγός.

      Προσωπικά δεν κοιτώ τα ρεκόρ αν και ξέρω πως ο JC έχει μερικά πολύ καλά. Με ενδιαφέρει πιο πολύ η γνώμη όσων τον γνώρισαν. O Gilles Villeneuve δεν έχει και πολλά από θέμα ρεκόρ όμως ο Enzo τον θεωρούσε τον μόνο που μπορούσε να συγκριθεί με τον Nuvolari.

  • Herc

    Αυτοι που τρεχουν αυτη την στιγμη στην F1, ΔΕΝ ειναι οι καλυτεροι οδηγοι που θα μπορουσαν να τρεχουν στην F1,αλλα οι καλυτεροι απο αυτους που εχουν δυνατοτητα να τρεξουν στην F1.Οπου με την λεξη δυνατοτητα βαζεις γνωριμιες-χρηματα-χορηγους, αντι ταλεντo-ικανοτητες-δεξιοτητες.Κατι που δεν συμβανει στις ΜΟΤΟ, καθως υπαρχουν αρκετα φυτωρια WSBK MOTO2 κ.α η στο WRC.