Στις 27 Σεπτεμβρίου του 2016 η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέθεσε στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών, δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στο οποίο παρουσιάζεται ένα σύστημα το οποίο καθιστά αεροδυναμικά ενεργό τον πίσω διαχύτη.
Συγκεκριμένα το σύστημα της Porsche διαθέτει ένα ενεργό πτερύγιο το οποίο είναι δυνατόν να αναπτυχθεί απευθείας κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, με την διαφορά όμως ότι το εν λόγω πτερύγιο δεν αποτελεί μέρος του διαχύτη αλλά του προφυλακτήρα, καθώς θα αναδιπλώνεται από αυτόν επιμηκύνοντας έτσι την ουρά του αυτοκινήτου. Όταν θα είναι ενεργός ο εκτεταμένος διαχύτης θα κατευθύνει τον διερχόμενο αέρα κατά μήκος ενός επιμήκους τμήματος της ουράς τροποποιώντας την αεροδυναμική του οχήματος, ενώ ανάλογα με τη διάταξη, η Porsche φαντάζεται ότι μπορεί να υπάρχουν πολλά πτερύγια κατά μήκος του πίσω μέρους του οχήματος τα οποία θα λειτουργούν ανεξάρτητα μεταξύ τους.
Όσον αφορά τις πρακτικές εφαρμογές που πιθανόν να έχει στο μέλλον μια τέτοια πατέντα, η Porsche προϊδεάζει αναφέροντας:
Η εφαρμογή που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οπίσθιου μέρους μπορεί να εφαρμοστεί, για παράδειγμα, σε οχήματα χωρίς σωλήνες εξαγωγής καυσαερίων, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ωστόσο η εφαρμογή σε σπορ μοντέλα όπως οι Boxster, Cayman, 911 GT3 και 911 GT3 RS δεν αποκλείεται εφόσον ο ενεργός διαχύτης πρόκειται να βελτιώσει μεταξύ άλλων και το γυρολόγιο των συγκεκριμένων μοντέλων.