Η ιαπωνική εταιρία ολοκλήρωσε την εξέλιξη του, αλλά τελικά δεν έτρεξε ποτέ, γι’αυτό είναι ευκαιρία να μάθεις κάποιες πληροφορίες για το ξεχασμένο “τέρας” της Toyota.

Όταν η τελευταία συνειδητοποίησε ότι η Celica δεν ήταν ανταγωνιστική εκτός της Αφρικής, έδωσε εντολή στην Toyota Team Europe (TTE), το 1984, να ξεκινήσει την εξέλιξη ενός νέου project, και αυτό δεν ήταν άλλο από την Toyota MR2 πρώτης γενιάς. Το 1985 εξελίχθηκε περαιτέρω, πήρε την κωδική ονομασία 222D και πληρούσε τους κανονισμούς για την κατηγορία Group S, που αναμενόταν για μια χρονιά να είναι παράλληλα με τα θρυλικά αγωνιστικά του Group B, και μετά να τα αντικαταστήσει, αλλά η FIA αποφάσισε να ακυρώσει και τα δύο για χάρη του Group A, οδηγώντας πολλά projects να καταλήξουν στον κάδο.

Ένα από αυτά ήταν της ιαπωνικής εταιρίας, με τα χαρακτηριστικά του να ήταν εξαιρετικά. Το σασί του ήταν σωληνωτό, και εντελώς καινούριο, με την Toyota να κατασκευάζει τρία πρωτότυπα, ένα με τον κινητήρα, απόδοσης 600 ίππων, τοποθετημένο εγκάρσια και την κίνηση στον πίσω άξονα, και τα άλλα δύο με τον κινητήρα στον διαμήκη, με το ένα εξ’αυτών πισωκίνητο, και το άλλο τετρακίνητο, κάνοντας χρήση ενός custom κιβωτίου της Xtrac.

Η ανάρτηση του διέθετε διπλά ψαλίδια εμπρός, και ανεξάρτητη πίσω, πέντε σημείων. Ο κινητήρας προερχόταν από την Celica ST165 GT-Four (4T-GTE), ένας 2-λιτρος turbo τετρακύλινδρος, με τους κανονισμούς να περιορίζουν την απόδοση του στους 300 ίππους.

Οι κανονισμοί του Group S απαιτούσαν να κατασκευαστούν μόλις 10 αυτοκίνητα δρόμου, για να πάρει έγκριση τύπου το αγωνιστικό, ενώ η Toyota έφτιαξε 11 αγωνιστικά. Σήμερα υπάρχουν μόλις δύο πρωτότυπα, με το μαύρο να βρίσκεται στα κεντρικά της Toyota Ευρώπης, στην Κολωνία, ενώ το άσπρο εκτίθεται στο Toyota Mega Web showroom στο Τόκιο.

  • Anestis Genk

    Κάποιος να κάνει reproduction τα τέρατα των 80s!

  • SAMURAI-66

    Ισως με την εισοδο του και διπλα στην θρυλικη celica να ειχαμε ακομα ενα μυθο να συζηταμε σημερα!

    • ισως να ηταν και αποτυχια !!!

  • gv

    δεν ηξερα οτι υπαρχει τετοιο πραγμα φοβερο!

  • Νικόλαος244turbo

    Ακόμα μια αποτυχία θα ήταν.Δίπλα στα ομολογκαρισμένα supercar των Porsche και Ferrari και απέναντι στα Sάτα Peugeot,Lancia,Audi και Ford που ήδη κέρδιζαν Ειδικές,δε θα είχε καμία τύχη.
    Με τόσο κοντό μεταξόνιο και αν έβγαινε μόνο πισωκίνητο,μόνο στα στροφιλίκια της Κορσικής θα ήταν ανταγωνιστικό.

    • Herc

      Οι προφητικες σου με ξεπερνουν.Ειναι καταπληκτικες.Οπως ηταν αποτυχια η μετεπειτα αγωνιστικη πορεια τις ΤΟΥΟΤΑ φανταζομαι.

    • Νικόλαος244turbo

      Μεγάλες επιτυχίες τα “rocket fuels” και τα “μαγικά induction” στο τούρμπο…

    • Herc

      Ενω το φτιαγμενο και ραμμενο στα μετρα τις LANCIA group A, ηταν ολος τυχαιο. Εξελισε απο πριν την Delta και τσουπ ειρθε τυχαια η καταργηση του group B και S.
      Οταν κερδιζουν οι Ιαπωνες ειναι με πουστια, ενω οταν κερδιζουν οι Ευρωπαιοι ειναι με το σπαθι τους.Εκει και εαν υπαρχει βρωμια, που ειναι ειναι ολα κομμενα και ραμμενα για αυτους σε 2 και 4 τροχους.

    • Νικόλαος244turbo

      Εσύ μίλησες για ΙαπωνίαVsWorld άρα φάνηκε ποιος έχει το κόμπλεξ.Ευχαριστώ που με έβγαλες από τον κόπο ;-)

    • Herc

      Δυστυχως, η ευτυχως ολοι φοβουνται ενανς Ιαπωνα. BTCC-WTCC-WRC-WEC-WSBK-MOTO GP -MXGP και οπου αλλου λαμβανει μερος.
      Θα την κερδισει λες η VOLVO την HONDA στο WTCC.

    • Νικόλαος244turbo

      Δε βλέπω WTCC και το Volvo είναι ένα μόνο από τα αμάξια μου-ενα εκ των οποίων γιαπωνεζικο.δεν το βλεπω οπαδικα ουτε φανατιζομαι με φίρμες

    • στο μοναδικο κομματι που την ΄΄φοβουνται” ειναι στο moto gp……..
      και οταν λες ΙΑΠΩΝΕΣ εννοεις ολες τις ομαδες σωστα…θελεις πχ στο WRC να δουμε ποσα πρωταθληματα εχουν οι ιαπωνες ολοι μαζι…και ποσα οι ευρωπαιοι ?? MONO TO C4 πιστευω σαν κοντραρει ανετα σε τιτλους…..

    • to GROUP B ποτε και γιατι καταργηθηκε ??????

    • mixalhs7

      Ακόμη και ν’αποτύγχαναν με το τρόπο που το θέτεις, οι εμπειρίες που θα μάζευαν θα ήταν υπερπολύτιμες.
      Μην ξεχνάς πως εκείνες τις εποχές οι αγώνες ήταν πρωτίστως πεδίο εκμάθησης για τους κατασκευαστες. Πόσο μάλλον για τους ”νεοφώτιστους” όπως ήταν τότε η ΤΟΥΟΤΑ!

    • Νικόλαος244turbo

      Δε διαφωνώ.
      Αλλά αν δεις τους υπόλοιπους ανταγωνιστές,για Gr.S θα ήταν πολύ λίγο.