Η Toyota ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της στοιχεία για την χρήση του 2016, με την εταιρία να βλέπει τα λειτουργικά της κέρδη να υποχωρούν για πρώτη φορά τα τελευταία 5 χρόνια, μιας και παρουσίασαν πτώση 20%.
Συγκεκριμένα η Toyota ανακοίνωσε ότι πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα το διάστημα Μάρτιος 2016-Μάρτιος 2017, αλλά το υψηλότερο κόστος και οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών έπληξαν τα αποτελέσματά της. Συγκεκριμένα, τα κέρδη των 1,83 τρισεκατομμυρίων γιεν (16,1 δισ. δολάρια) μειώθηκαν κατά 21% από την περίοδο 2016-17.
Επιπλέον, η Toyota προειδοποίησε ότι τα κέρδη του επόμενου έτους θα είναι ακόμη χαμηλότερα, λόγω της ενδυνάμωσης του ιαπωνικού νομίσματος. Η τοποθέτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζεται σε μια πρόβλεψη ότι η ισοτιμία του ιαπωνικού νομίσματος θα ενισχυθεί έναντι του δολαρίου των ΗΠΑ μέχρι το Μάρτιο του 2018, με το ένα δολάριο να αντιστοιχεί σε 105 γεν από τα 108 που ήταν στο προηγούμενο οικονομικό έτος. Σύμφωνα με την Toyota οι διακυμάνσεις στις ισοτιμίες στέρησαν 940 δισ. γεν από τα λειτουργικά κέρδη.
Η Toyota, που έχει χάσει την κορυφαία θέση στην αγορά των αυτοκινήτων, πούλησε 10,25 εκατομμύρια οχήματα κατά τη διάρκεια του έτους, από τα 10,19 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, τα έσοδα από τις πωλήσεις αυτές ήταν ελαφρώς χαμηλότερα (-3%) στα 27,6 τρισεκατομμύρια γιεν.
Παράλληλα, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει δυσκολίες στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της μειώθηκαν στη Βόρεια Αμερική, λόγω της ζήτησης για μεγαλύτερα αυτοκίνητα όπως τα SUV, τα οποία έχουν γίνει πιο προσιτά χάρη στις χαμηλότερες τιμές της βενζίνης. Σε Ευρώπη, Ιαπωνία, καθώς και στην υπόλοιπη Ασία υπήρξε αύξηση πωλήσεων, ενώ αντιθέτως, πτώση καταγράφηκε στην Κεντρική και στη Λατινική Αμερική, ενώ Αφρική και Μέση Ανατολή κατέγραψαν επίσης ασθενείς πωλήσεις.
Νωρίτερα φέτος, η Toyota είχε δηλώσει ότι θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Επίσης η εταιρεία έχει ξεκινήσει από το 2016 μία διαδικασία εσωτερικής αναδιάρθρωσης προκειμένου να καταστεί πιο ευέλικτη και να ενισχύσει τα κέρδη της, με τον Διευθύνων Σύμβουλο Akio Toyoda να τονίζει ότι μία τέτοια κίνηση ήταν επιβεβλημένη προκειμένου να επανέλθει η εταιρεία.