Η Toyota και η Mazda στις αρχές του μηνός ανακοίνωσαν πως επεκτείνουν τη συνεργασία τους με τη δημιουργία ενός κοινού εταιρικού σχήματος, με στόχο την ανέγερση ενός νέου εργοστασίου στις ΗΠΑ. Η επένδυση των δύο εταιρειών αναμένεται να αγγίξει τα 1,6 δισ. δολάρια, με το εργοστάσιο να εκτιμάται ότι θα διαθέτει τη δυνατότητα παραγωγής έως 300.000 οχημάτων ετησίως.

Οι δύο εταιρίες δεν ανακοίνωσαν το μέρος που θα κατασκευαστεί το νέο εργοστάσιο και έτσι, οι αρχές τουλάχιστον 15 Πολιτειών των ΗΠΑ προσπαθούν να δελεάσουν τις δύο εταιρίες, προσφέροντας τους οικονομικά κίνητρα (φορολογικά κίνητρα και εργατικό δυναμικό χωρίς συνδικάτα), προκειμένου να κατασκευάσουν στα εδάφη τους το νέο εργοστάσιο το οποίο θα απασχολεί περίπου 4.000 άτομα, με τις Toyota και Mazda να ευελπιστούν ότι η λειτουργία της παραγωγικής μονάδας, η οποία θα εστιάζει σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, θα ξεκινήσει εντός του 2021. Στο νέο εργοστάσιο η Mazda θα κατασκευάζει SUV μοντέλα, ενώ η Toyota σεντάν , ανάμεσά τους και η νέα γενιά της Corolla.

Οι δύο εταιρίες συμφώνησαν επίσης να αναπτύξουν από κοινού ηλεκτρικά οχήματα, connected-car τεχνολογία, τεχνολογίες ασφαλείας, με την Toyota να εξαγοράζει το 5,05% των μετοχών της Mazda (31.928.500 κοινές μετοχές) αξίας 50 δισ. γιεν (382 εκατ. ευρώ). Η Mazda από τη μεριά της εξαγόρασε μετοχές της Toyota ίδιας αξίας, που αντιστοιχούν στο 0,25% του μετοχικού κεφαλαίου της Toyota.

  • SAMURAI-66

    Ενας συσχετισμος τον προτεραιοτητων που βαζουν σοβαρα κρατη-πολιτειες με τα δικα μας πιστευω στην ελλαδα στο πως προσελκυουν επενδυσεις δειχνει την διαφορα που αντιμετωπιζουμε το θεμα αναπτυξης με την δικη μας λαθεμενη νοοτροπια και δυστυχως περιορισμενη εως ανυπαρκτη σοβαροτητα με μεθοδικους στοχους στο μελλον μας που μας χαρακτηριζει.
    Εμεις διωξαμε την μεγαλη μοναδα της nissan που ειχε σκοπο να επενδυσει στην χωρα μας στελνοντας την στην βρετανια και κουνησαμε το μαντηλι στην toyota που βρηκε γονιμο εδαφος στην γειτονα τουρκια να κανει της δουλειες της.
    Αν και η θεση των αμερικανων να προσλαβουν οι ιαπωνες προσωπικο χωρις την καλυψη συνδικαλιστικης προστασιας που θα προστατεψει τα δικαιωματα των εργαζομενων δεν ειναι οτι καλυτερο και δειχνει την καταντια του ανθρωπου στον συγχρονο κοσμο που μπροστα στο χρημα γινεται πιονι του εκαστοτε συμφεροντος οχι μονο στης τριτοκοσμικες κοινωνιες αλλα και στην λεγομενη υπερδυναμη της δημοκρατιας και δικαιοσυνης που διδασκει δηθεν μαθηματα στους υπολοιπους στον πλανητη μονο που η ιδια βρισκεται σε χειροτερη κατασταση κοινωνικης αποσυνθεσης!!

    • Christos Dimou

      Θα ήταν αδύνατο να παραμείνει η NISSAN εδώ ακόμα και αν θέλαμε να παραμείνει. Το ΗΒ είχε παράδοση, εργοστάσια υποκατασκευαστών, Πανεπιστήμια, Πολυτεχνεία, Τεχνικές Σχολές που ζουν και αναπνέουν τα αέρια καύσης των ΚΕΚ.

      Στην Ελλάδα τη δεκαετία του 80 αυτό που έκανε η NISSAN ήταν να στέλνει σε ξύλινα κουτιά τα αυτοκίνητα έτοιμα για την τελική εδώ συναρμολόγηση. Η πραγματική προστιθέμενη αξία ήταν ελάχιστη.

      Ο λόγος ήταν ότι έτσι ο Θεοχαράκης είχε οχήματα με ένα made in Greece οπότε την εποχή των τεράστιων δασμών μπορούσε και πουλούσε στα 2,5 εκατομμύρια το 1300 Sunny όταν οι άλλοι ήταν στα 4 εκατομμύρια.