Η Kia σημείωσε τις καλύτερες πωλήσεις της στην ιστορία της στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 250.000 μονάδων. Πιο συγκεκριμένα, η κορεάτικη εταιρία τους πρώτους έξι μήνες πούλησε 251.472 μονάδες, μια αύξηση 9.5% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρσι. Παράλληλα αυξήθηκε το μερίδιο αγορά της στο 3%, σε σχέση με το 2.8% που είχε το πρώτο μισό του 2016.


Τα ηλεκτρικά ή υβριδικά (απλά ή plug-in) μοντέλα της σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων για την Kia στην Ευρώπη τις πρώτες 180 μέρες του 2017, καθώς αντιπροσώπευαν 18.804 πωλήσεις. Μια αύξηση πάνω από επτά φορές μεγαλύτερη, καθώς το ίδιο διάστημα του 2016 είχε παραδώσει 2.398 μονάδες. Και αυτό γιατί το Niro hybrid έχει πουλήσει 16.002 μονάδων, όντας το πέμπτο best-seller μοντέλο της KIA στην Ευρώπη, μετά τα Picanto, Rio, Sportage και cee’d.

Οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω μέχρι το τέλος της χρονιάς, καθώς πλέον κυκλοφορούν τα Niro Plug-in Hybrid και Optima Sportswagon Plug-in Hybrid. Αυτά διασφαλίζουν ότι η Kia παραμένει σε τροχιά να επιτύχει τον παγκόσμιο στόχο της για το 2020, που είναι να βελτιώσει την αποδοτικότητα της κατά 25%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2014.

To Niro PHEV είναι το πρώτο παγκοσμίως plug-in υβριδικό compact crossover, και διαθέτει το ίδιο υβριδικό σύστημα με το υβριδικό αυτοκίνητο της Hyundai, το Ioniq. Αυτό αποτελείται από έναν 1.600αρη τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 105 ίππων με 147 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 61 ίππων (44,5kW). Η μπαταρία είναι πολυμερών λιθίου και έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, καθώς από τα 1,56 kWh έχει αυξηθεί στα 8,9 kWh, όντας τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, χωρίς να επηρεάζεται ο χώρος των επιβατών, λόγω της μεγαλύτερης πυκνότητας των στοιχείων της.

Η συνολική απόδοση φτάνει τα 141 άλογα και 265 Nm, με τον κινητήρα να συνδυάζεται με ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, περνώντας τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,8 δευτ., όντας 0,7 δευτ. πιο γρήγορο από το απλό υβριδικό Niro. H εταιρία αναφέρει την μέση κατανάλωση ανέρχονται στα μόλις 1,3 λίτρα/100 χλμ, και οι εκπομπές ρύπων στα 29 γρ/χλμ., με την ηλεκτρική αυτονομία να ξεπερνά τα 55 χλμ.

Μερικά από τα συστήματα που η Kia εξοπλίζει το Niro PHEV είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το σύστημα eco driving assistant και το coasting guide control (CGC). H plug-in έκδοσης του Niro θα έχει μικρές εξωτερικές αλλαγές, ώστε να διαφοροποιείται από το απλό μοντέλο, καθώς αυτό διαθέτει σατέν χρωμιωμένη μάσκα, αρκετό χρώμιο με μπλε λεπτομέρειες, λεπτές “λεπίδες” στους προφυλακτήρες, νέες 16άρες ζάντες αλουμινίου, που μειώνουν την αντίσταση του αέρα, full-LED φωτιστικά σώματα, και σήματα Eco Plug-in.

Από την άλλη, το Optima SportWagon PHEV, διαθέτει ενεργή γρίλια, η οποία κλείνει αυτόματα κατά την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες ώστε να μειωθεί η αντίσταση του αέρα και κατ’επέκταση να μειωθεί η κατανάλωση, νέους προφυλακτήρες, διαχύτη, νέες ζάντες και LED φωτιστικά σώματα.

Συνδυάζει έναν 2.0-λιτρο GDI κινητήρα βενζίνης απόδοσης 156 ίππων με 189 Nm ροπής και ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων (50kW) και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 11.26 kWh, από τα 9,8 kWh που έχει το sedan Optima PHEV. Αυτή του προσφέρει έως και 62 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας και έως 965 χλμ συνολικής αυτονομίας, αλλά μειώνει ελάχιστα τον χώρο αποσκευών, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι μικρότερο κατά 15 λίτρα. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 440 λίτρα, που όταν πέσουν τα καθίσματα ανέρχεται στα 1.574 λίτρα.

Η συνδυαστική ιπποδύναμη του ανέρχεται στα 205 άλογα και 375 Nm, με το υβριδικό σύνολο να συνδυάζεται με έναν αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 9,6 δευτ., με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 192 χλμ/ώρα. Η μπαταρία του επαναφορτίζει σε λιγότερο από τρεις ώρες με Level 2 φορτιστή 240 volt, ενώ με Level 1 με 120 volt η μπαταρία φορτίζει πλήρως μετά από περίπου εννέα ώρες. H εταιρία αναφέρει την μέση κατανάλωση ανέρχονται στα μόλις 1,4 λίτρα/100 χλμ, και οι εκπομπές ρύπων στα 33 γρ/χλμ.

  • SAMURAI-66

    Πιστευω θα ξεπερασει και την αδελφη hyundai γιατι σχεδον ολα της τα μοντελα ειναι πιο ομορφα.