Βγάζω το καπέλο και αναγάγω σε εικονογραφημένο υπερήρωα οποιονδήποτε αναγκάζεται να πηγαίνει με το αυτοκίνητο καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας. Η ευκολία του μετρό και το μεσαιωνικό βασανιστήριο του παρκαρίσματος από το οποίο σε γλιτώνει, φτάνουν και περισσεύουν για να μην πλησιάζεις με τετράτροχο στην «εμπόλεμη ζώνη» πέριξ Συντάγματος, Ομόνοιας και Ακαδημίας.

Ένεκα ζέστης και δημοσιογραφικού καθήκοντος, βρέθηκα εχθές στην καρδιά της οδηγικής απαλλοτρίωσης με το νέο Seat Ibiza (αναλυτική δοκιμή οσονούπω). Συγγρού, Πανεπιστημίου, Βασιλίσσης Σοφίας και τέρμα στη Σκουφά. Είχα λησμονήσει –ουχί αποθυμήσει- την «ζούγκλα» του κέντρου, όπου οι 3 λωρίδες μετατρέπονται νταβατζιλίδικα σε 2 ή 1μιση (όταν υφίστανται και δεν πηγαίνει καθείς ολούθε του καπνίσει), η προτεραιότητα είναι κωδικοποιημένο λήμμα του Μπαμπινιώτη και ο μόνος τρόπος που δεν σε προσπερνάνε τα μηχανάκια είναι ξάπλα από κάτω, α λα Τομ Κρούζ στο «Mission Impossible».

Για κάποιον λόγο που εμπίπτει σε επεισόδιο X-Files, πάρκαρα κατευθείαν σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Ελλάδας. Η βόλτα στα στενά του Κολωνακίου αποκάλυψε ένα βαρβάτο γκελ των γρήγορων μικρών fashion icons (πολύ πρωτότυπο): 2 Fiat 500 Abarth 595, συνολικά γύρω στα 10 «500αράκια», μπόλικα Mini Cooper S και πέρα από αυτά, οι συνήθεις 7αρες, 1 Infiniti Q60, 5-6 Lexus RX350 και ένα Range Rover Sport με χαλασμένη αερανάρτηση, που είχε “ακουμπήσει” και οι τροχοί του είχαν μεγαλύτερο αρνητικό κάμπερ από τα αυτοκίνητα Τουρισμού των 70’s. Στην προθήκη της μπουρζουαζίας, μια Porsche 996. Η «αυγουλομάτα». Η λιγότερο αγαπημένη από τις 911 (δεν λέω «η πιο μισητή», κύριος).

Η συγκεκριμένη έφερε το κλασικό πακέτο customization του Έλληνα, ήτοι ζάντες από το κορυφαίο μοντέλο (Turbo εν προκειμένω) και ψαγμένη λεπτομέρεια από κάποια «αγωνιάρικη» έκδοση (αεροτομή GT3 δηλαδή). Αυτό που την έκανε να ξεχωρίζει, ωστόσο, ήταν το TSM. Aλλιώς «Τransparent Stupidity Mode», αλλιώς «Μόουντ (δεν μεταφράζουμε ποτέ το mode, α λα «αμορτισέρ») Διαφανούς Ηλιθιότητας». Όταν είναι ενεργοποιημένο, το TSM δίνει την ψευδαίσθηση στον οδηγό πως το αυτοκίνητο είναι διαφανές, με αποτέλεσμα να «ξύνει» STOP και κόκκινα φανάρια καθώς θεωρεί πως η φυσική παρουσία του αυτοκινήτου δεν επηρεάζει την διερχόμενη κίνηση.

Ενόσω περίμενα, παρατήρησα πως το STOP στην ανηφορική κάθετη της Σκουφά (όνομα δεν κοίταξα) το σέβονταν όλοι. Μπορεί κάποιοι να μην σταματούσαν τελείως, όμως υπήρχε ορατότητα για ασφαλή διέλευση. Ο χειριστής (δεν ξαναξεφτιλίζω τον όρο «οδηγός») της 911, προφανώς αισθάνθηκε roadmaster ελέω του θυρεού της Βάδης-Βυρτεμβέργης στο πορτμπαγκάζ και πέρασε «αέρα». Από Σκουφά μεριά ερχόταν ένα μηχανάκι, ευτυχώς με λίγα χιλιόμετρα. Ο αναβάτης (με κράνος-μπρασελέ στο αριστερό χέρι, να τα λέμε όλα) «έπεσε» στα φρένα και κλάσματα αργότερα, έπεσε φαρδύς-πλατύς στο έδαφος. Η πόρτα της 996 άνοιξε και φανέρωσε τον λούμπεν γιάπη ιδιοκτήτη της (φόραγε ζώνη όμως, κύριος), με γυαλί Ray Ban/βιτρίνα Ερμού και ύφος διορισμένου κομματόσκυλου. Η πρώτη αντίδραση ήταν να κοιτάξει το φτερό, μην τυχόν απέκτησε κάνα βαθούλωμα το Πορσικό. Η δεύτερη ήταν ένα πομπώδες, μα συνάμα λακωνικό «που πας, ρε φίλε;».

Μέσα σε 4 λέξεις και 1 ερωτηματικό, συμπυκνωμένη η «μαγεία» της γκιαούρικης παιδείας και του κοινωνικού αναλφαβητισμού. Ο ντελιβεράς, έχοντας περισσότερο στον νου του την παραγγελία απάντησε «εσύ έχεις στοπ, ρε άνθρωπε», για να λάβει την απόκριση «ε, πρόσεχε κι εσύ λίγο». Καθόλη τη διάρκεια της σύντομης στιχομυθίας, ο ένοχος δεν κατέβηκε από το αυτοκίνητο. Τα κυβικά του μηχανόβιου μάλλον έπεφταν πολλά και ενδεχόμενος τσαμπουκάς θα τον μετέτρεπε σε αρκουδιάρη. Συγκράτησα τις πινακίδες του, αλλά ήταν πιο μάταιο κι από την άμυνα του Ολυμπιακού στο ματς με την Σπόρτινγκ. Το παλικάρι με το μηχανάκι συνέχισε στο μεροκάματο, το premium δίποδο πιθανόν πήγε για λάτε μακιάτο και εξιστόρηση του συμβάντος στους ομοίους του, ενώ εγώ έμεινα να χάσκω στο σημείο.

Δεν τσουβαλιάζω, ούτε στοχοποιώ μπράντες. Ουρακοτάγκοι συναντώνται πίσω από το τιμόνι κάθε μάρκας. Ένα βαρύ όνομα, ωστόσο, έχει την τάση να τους εξελίσσει σε Νεάντερταλ. Πράγμα που τους καθιστά και πιο επικίνδυνους, καθώς από την άγνοια περνάμε στην αδιαφορία. Τον αγνώμονα μπορείς να τον εκπαιδεύσεις. Τον «στόκο», επιστημονικά απίθανο.

Ηθικό δίδαγμα δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει. Μια απλή διαπίστωση, σε συνδυασμό με την ανάγκη για ανάπτυξη αυτογνωσίας. Τα σήματα δεν σε κάνουν μάγκα. Είτε τα «φοράς», είτε τα παραβιάζεις.

  • Christos F4

    Η φάση είναι δύο κατακέφαλα στη μάπα και όλα λύθηκαν

    • και αν τελικα πεσεις σε τυπο που ξερει να ριχνει πιο καλα κατακεφαλα απο σενα ???
      και κερατας..και δαρμενος…… :-/
      εκτος βεβαια αν εισαι απο αυτους…πο πουλανε τρελιτσα αφου κοψουν στα γρηγορα αν τους περνει !!! :-D

  • ντικ

    μεγάλος κάφρος ! κάνει την παράβαση και ρωτάει “που πας, ρε φίλε” ; άντε γεια και εσύ και η Πόρσε…(ναι, προφανώς, η ηλιθιότητα, δεν έχει να κάνει με το τι αμάξι οδηγείς, απλά αυτοί, με τα ακριβά, νομίζουν ότι οι δρόμοι τους ανήκουν)

  • Nikolas Karampelas

    και μετά λέμε γιατί πάμε κατά διαόλου, να γιατί. και δεν είναι μόνο οι πορσικοί αλλά μεγάλο ποσοστό ηλιθίων που έχουν πάρει αμάξι και νομίζουν ότι κάτι έγιναν τώρα…

    Αυτή η συμπεριφορά από το δρόμο μέχρι κάθε άλλη λεπτομέρεια της καθημερινότητα εξασφαλίζει ότι μια ζωή βαλκανική μπανανία θα είμαστε. Περαστικά μας…

  • Gd

    Πολύ εύστοχο άρθρο και αφορμή για προβληματισμό όλων μας. Η κοινωνική “αμορφωσιά” δεν έχει brand name, όπως πολύ εύστοχα αναφέρει ο αρθρογράφος, αλλά είναι τρόπος ζωής. Ας αλλάξουμε λοιπόν. ΟΛΟΙ!

  • Labros Labrou

    Μάλιστα. Λίγο άστοχος ο τίτλος αλλά κατά τα άλλα, καλώς.

  • ionized

    μια παρομοια ιστορια αλλα με οδηγο τουαρεγκ να σφαζει το κοκκινο και μενα με μηχανη να παλευω να την κρατησω απο το αποτομο φρεναρισμα και να ακουμπαω ισα ισα τον μπροστινο τροχο του οπου και σταματησα και τελικα επεσα γλυκα κατω..το πρωτο πραγμα που μου ειπε ηταν αν του εκανα ζημια να την πληρωσω και μετα να πηγαινω με τα ποδια γιατι ειμαι αχρηστος να οδηγησω οτιδηποτε με τον αναλογο στολισμο φυσικα..αφου ειδε οτι δεν επαθε τιποτα το αμαξι (οχι εγω)μπηκε μεσα και εφυγε βολιδα..μεχρι να σηκωθω ειχε εξαφανιστει!

    • OxidEEE

      Ρε φίλε….δε ξέρω. Χωρίς λόγια.

  • George Liverpool

    Το παν ειναι να συγκρατηθεις σε τετοιες καταστασεις,ομως αν πανε να σε τραυματισουν κι ενω εχουν αδικο σου ζητανε και τα ρεστα μετα,ευκολο να το λες δυσκολο να το κανεις.Παρ’ ολα αυτα,θα δικαιολογησω εμμεσα τον αναβατη,γιατι delivery ολη μερα στη ζεστη με κρανος, δεν παλευεται καθολου.Το γνωριζω απο φιλο.Αφου δεν εγινε τιποτα πιο σοβαρο,παλι καλα.Δεν ειναι παντα ετσι ομως…

  • charris

    Τα λεφτα σου δινουν τις ευκαιρειες και σου ανοιγουν δρομους για μορφωση….
    Η αποκτηση της δεν αποτελει αναλογικο συνδεσμο με τα χρηματα ποσο μαλλον η παιδεια που ερχεται απο τον ορο οικογενεια….

  • Renesis1

    Ένα αμόρφωτο γίδι, είτε οδηγεί Tata Estate, είτε Ferrari 250 GTO, παραμένει ένα αμόρφωτο γίδι που πάει να σκοτώσει και ζητάει και τα ρέστα..

  • sotirisb

    Πορσε με 20.000 ευρω και ξαφνικα ο βατραχος μεταμορφωνεται σε πριγκιπα. Φιλοι μου, μακρια και αγαπημενοι απο αυτο το ποταπο ειδος που αυξανει και πληθανει στις μερες μας. Περαν του τουπε, τους αναγνωριζετε απο την αγαπημενη τους φραση: Ξερεις ποιος ειμαι εγω?

  • Giannisk

    Προς Κο αρθρογράφο. Είμαι 35 ετών και ζω Θεσσαλονίκη, μία πόλη σαφώς μικρότερη από την Αθήνα και σαφώς πιο φτωχή, χωρίς περιοχές τύπου Κολωνάκι. Το φαινόμενο που αναφέρεις είναι καθημερινό εδώ πάνω και μου κάνει εντύπωση που σου προκαλεί έκπληξη. Η αέναη καφρίλα του νεοέλληνα. Αυτού που θα παρκάρει το αυτοκίνητο του διπλό στην Τσιμισκή γιατί κάπου θέλει να πεταχτεί να ψωνίσει, αυτού που θα βάλει το μηχανάκι στο πεζοδρόμιο επειδή θεωρεί ότι δεν ενοχλεί, Αυτού που θα περάσει το κόκκινο με το παπί, αφού «δεν τον βλέπει» κανένας, αυτού πηγαίνοντας Χαλκιδική θα πιάσει 200 χλμ/ώρα γιατί πάει στο Club και κάνει μόστρα στην γκόμενα και γενικότερα του «ΕΛΑ ΜΩΡΕ, ΣΙΓΆ». Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν οδηγάει πάντα Porcshe, οδηγεί και seicento ή matiz, δεν πίνει μόνο λάτε μακιάτο, πίνει και ελληνικό. Τον ξέρετε όλοι σας. Είναι ο Νεοέλληνας των τελευταίων 30 ετών.

  • διαβασα ενα αρθρο 5 λεπτα και ολα αυτα..γιατι??? γιατι καποιος απλα δεν προσεξε μια ταμπελα ???? και απο πανω πουλησε τρελα ???? WELLCOME TO REALITY !!!!

    εδω σε μενα χρονια τωρα….σε στενο κοντα στο πατρικο μου….πολλες φορες…αν και πλεον το ”επιδιωκω”…οπως διερχομαι την οδο μονης κατευθυνσης……ερχοντε απο δεξια μου διαφοροι γκαζωτοι!!! και οταν τους ρωταω…που πα ρε καραμητρο…μου λενε….φιλε προτεραιοτητα εχω…ειμαι απο δεξια!!!! και οταν τους λεω ναι ρε ΤΡΑΧΑΝΑ…προτεραιοτητα απο δεξια εχεις….αλλα και ΣΤΟΠ εχεις……τοτε πανε να πουνε κατι….και εγω απλα σαν κυριος αφου εχω κουμπωσει πρωτη φευγω και αναφωνω…κοψε κατι γιδια που βγαινουν εξω και οδηγαν !!! :-D

  • DimitrisBXL

    Ακόμα ένα ανούσιο click bait… όλα αυτά επειδή ο κάγκουρας οδηγούσε 911. Αν είχε ας πούμε Skoda Octavia RS ή κάτι ακόμα πιο ταπεινό, θα το προσπερνούσε το συμβάν ο αρθρογράφος.
    Ότι να ‘ναι, χωρίς να δικαιολογώ την ηλιθιότητα του συμβάν.

    • παντα αυτος που κανει τη διαφορα γινετε πιο αντιληπτος !!!!
      πχ μια βολτα να κανεις τωρα εξω…θα δεις πολλα αυτοκινητα που κλεινουν ραμπες αναπηρων……αν ομως εγω στο FB βγαλω φωτο μια LAMBO/FERRARI η οποια τυγχανει να ειναι καποιου γνωστου και βαλλω εναν ωραιο τιτλο….θα πεσει το ιντερνετ που λενε !!!!

    • DimitrisBXL

      Ναι βρε μάνα μου, το ίδιο λέμε.

    • το ξερω !!! :-D

  • Nikos Schinas

    Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί , και δυστυχώς δεν είναι μόνο ο νεοέλληνας , παθών με παππού αυτοκινητιστή …. έκανε όπισθεν σε διασταύρωση και εγώ βγήκα με πράσινο.

  • Anestis Genk

    Αν δεν σε κάναν μάγκα τα σήματα δεν θα υπήρχαν τα face controls, ούτε θα πωλούσαν τόσο πολύ σήματα και ειδικές εκδόσεις.
    Σε κάνουν και σε παρακάνουν τα σήματα μάγκα, έτσι είναι η κενωνία μας δυστυχώς ή ευτυχώς.

  • MitsosDaBest

    Επειδή έχω μεγαλώσει στην επαρχία και ζω στην Αθήνα 5 χρόνια, σας λέω με απόλυτη βεβαιότητα, πως στην επαρχία συμβαίνουν τα ίδια και χειρότερα και μάλιστα με φθηνά αυτοκίνητα… Πολλές φορές έχω γλιτώσει ατυχήματα, επειδή έκοβα ταχύτητα σε διασταυρώσεις, ενώ ήξερα πως έχω προτεραιότητα. Απλά περίμενα να δω ποιος μ@λ@κ@ς θα την παραβιάσει.

    Π.χ. περνάει η 60χρονη μαντάμ με το Opel Astra το STOP, πλακώνω εγώ τα φρένα και αφού για λίγα εκατοστά δεν τρακάραμε, μου φωνάζει η άλλη “Που πας ρε”!!! Να μην πω καλύτερα για τους παππούδες με τ’ αγροτικά…

  • Mika

    Απλες καθημερινες ιστοριες τρελλας…Καθε μερα βλεπουμε τουλαχιστον 10 τετοια σκηνικα….

  • Dimitris

    Μου συνέβει δυο φορές με κύριες ….η μια είχε ματιζ και η άλλη οδηγούσε επαγγελματικό πουντο…..την δεύτερη φορά με έκανε ρεζίλι σε κεντρικό δρόμο βρίζοντας με, σεβάστηκα τα δυο της παιδιά που ήταν τσουβαλιασμενα σε ένα μπροστινό κάθισμα

  • thymios tsilimparis

    Αφηγηματικός, παραστατικός, εξαιρετικός κύριος Ντότσικας!

  • Hexagon

    χρειάζεται αρκετή εμπειρία, δεξιοτεχνία αλλά και πολύ τύχη, για να μπορείς να οδηγείς καθημερινά στο κέντρο για καιρό χωρίς να ‘γίνει’ κάτι, και δεν εννοώ απαραίτητα σοβαρό ατύχημα. Ακριβώς όπως αναφέρει και το άρθρο, δεν υπάρχου λωρίδες, προτεραιότητες, σηματοδότες και σήμανση, φλας κτλ., σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει και πολύ λογική… Αν σου τύχει παρόμοιο περιστατικό θα πρέπει να προσπαθήσεις να συγκρατήσεις θερμοκρασίες, πιέσεις, τεστοστερόνη και θυμό γιατί δεν θέλει και πολύ τα πράγματα να γίνουν άσχημα. Εδώ βλέπεις οτι όλος ο κόσμος οδηγεί με νεύρα, ετοιμοπόλεμος, με το ένα χέρι στην κόρνα και με την πενταδάκτυλη έτοιμη προς εκτόξευση ανά πάσα στιγμή. Πολλές φορές έπεσα στην παγίδα χωρίς να φταίω, βρίστηκα, κατέβηκα, άλλες πλακώθηκα (βοηθάει και η σωματοδομή πανάθεμά τη), χάλασα τη μέρα μου, άνοιξα τα χείλη μου, στράβωσα τη μύτη μου. Οχι δεν κάνω πλάκα και δεν υπερβάλλω, είμαι πολύ ήρεμος και προσεκτικός αλλά μπορούσα να γίνω ο χειρότερος θερμοκέφαλος όταν ένιωθα οτι χάνω το δίκιο μου. Μέχρι που ένα βράδυ στη Βάρης Κορωπίου, με ‘αυτόματο πιλότο’ ελέω κούρασης από τη δουλειά, φορτωμένος με βαλίτσες και σκύλο στο πορτ παγκάζ, πετάχτηκε ο τύπος από ζαχαροπλαστείο στον κεντρικό χωρίς να κοιτάξει τίποτα, πάτησα ελαφρά κόρνα και ενστικτωδώς τον απέφυγα περνώντας για 1-2 δευετ. στο κενό αντίθετο ρεύμα. Με πέτυχε λίγο αργότερα στο φανάρι της βάρκιζας στρίβοντας αριστερά προς λαγονήσι. Ξεκίνησε χοντρό καυγά και εγώ πάνω στη ντάγκλα μου και την κούραση του εξήγησα οτι βγήκε σε κεντρικό χωρίς να κοιτάξει πουθενά, μου απάντησε με το αποστομωτικό “ρε φίλε και εγώ πότε θα βγώ; να περιμένεις…κατέβα τώρα να σου ξηγήσω το όνειρο…” Το φανάρι άναψε και εγώ δεν κατέβηκα, αποφάσισα να προχωρήσω στο δρόμο μου, του έριξα ένα τελευταίο καντήλι και συνέχισα με 70χαω για το σπίτι. Αυτός από πίσω, με ακολούθησε μέχρι που έστριψα αριστερά λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω… Ευτυχώς δεν ήταν πρωί και ευτυχώς που είχα δύσκολη μέρα και αποφάσισα να τον προσπεράσω. Ο τύπος ήταν 1.95 120 κιλά μυς ενώ είχε κάνει χρόνια φυλακή, πολεμικές τέχνες και πάντα κουβαλούσε μιας και είχε νυχτερινό μαγαζί….θα με είχε σκοτώσει κύριοι…

  • Stavros

    ”Η πόρτα της 996 άνοιξε και φανέρωσε τον λούμπεν γιάπη ιδιοκτήτη της (φόραγε ζώνη όμως, κύριος), με γυαλί Ray Ban/βιτρίνα Ερμού και ύφος διορισμένου κομματόσκυλου Η πρώτη αντίδραση ήταν να κοιτάξει το φτερό, μην τυχόν απέκτησε κάνα βαθούλωμα το Πορσικό.”

    ”Καθόλη τη διάρκεια της σύντομης στιχομυθίας, ο ένοχος δεν κατέβηκε από το αυτοκίνητο. Τα κυβικά του μηχανόβιου μάλλον έπεφταν πολλά και ενδεχόμενος τσαμπουκάς θα τον μετέτρεπε σε αρκουδιάρη.”

    Δηλαδή δεν κατέβηκε αλλά το φτερό το κοίταξε. Ο αστυνόμος Σαϊνης ήτανε μάλλον και έκανε επέκταση λαιμού.

    Ζήλια, κόμπλεξ, πολύ φαντασία ή απλά ερασιτεχνισμός; Για αυτό άλλοι έχουν πόρσε και άλλοι παπάκια. Οι λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά.

    Παρουσιάστε κανένα αυτοκίνητο και αφήστε τη λογοτεχνία. Φιλικά.

    ΥΓ. 1. Όταν χαρακτηρίζετε και κατηγοριοποιείτε ανθρώπους λίγο προσοχή δε βλάπτει
    ΥΓ. 2 Το πρόβλημα μας δεν είναι τα ακριβά αυτοκίνητα, ποιος δε θα ήθελε άλλωστε ένα. αλλά η μη συμμόρφωση με τον ΚΟΚ από τα LADA μέχρι τις Bentley
    ΥΓ. 3 Έχω κινδυνέψει περισσότερο από οδηγούς και όχι χειριστές, ούτε δίποδα, με παλιά και κακοφτιαγμένα αυτοκίνητα πάρα από ακριβά supercars

    • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

      Το συγκεκριμένο site έχει, δυστυχώς, μια “ταξική” προσέγγιση στην παρανομία και στην παραβατικότητα του νεοέλληνα.
      Είχε γίνει τρελλό “πάρτυ” εδώ όταν έγινε το “θεαματικό” δυστύχημα με την πόρσε, ενώ για άλλα πολύνεκρα τροχαία δεν έγινε ούτε απλή αναφορά….

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Κε αρθογράφε, τσουβαλιάζεις και στοχοποιείς “μπράντες” (sic).