Όταν τα καλά αυτόματα κιβώτια ήταν σπάνια, ήταν και πανάκριβα και ποθητά και όλοι θέλαν να αλλάζουν σχέση μετάδοσης “όπως στην Formula 1”. Τώρα που έχουν γίνει είδος λαϊκής κατανάλωσης βλέπουμε πως τα χειροκίνητα φετιχοποιούνται. Υπάρχει όμως και μια ολοένα αυξανόμενη μερίδα ανθρώπων που θέλει να απλοποιήσει την ζωή του. Έτσι επιλέγει να μην έχει smartphone, ή να έχει απλό ποδήλατο με μόνο μια σχέση μετάδοσης και γενικότερα να χαίρεται την χρήση και όχι την κατοχή. Στην μηχανοκίνηση αυτό εκφράζεται αρκετά στις μοτοσυκλέτες που υπάρχει στροφή προς τις ρετρό και η μόδα δεν είναι ο μόνος λόγος. Ο κόσμος θέλει την εμπλοκή στις δραστηριότητές του.

Όλος αυτός ο πρόλογος λοιπόν για να πω πως σε αυτό το μήκος κύματος κινήθηκαν οι δηλώσεις του Frank Walliser, επικεφαλής του τμήματος GT, της Porsche. Οι επιτυχίες των GT4, 911R και GT3 Touring δείχνουν πως ο κόσμος θέλει την απλότητα και την εμπλοκή στην οδήγηση. Η Touring μάλιστα δεν θα βγει σε περιορισμένα κομμάτια όπως η 911R που πολλοί την επέλεξαν απλώς και μόνο επειδή ήταν instant classic, δηλαδή σαν επενδυτική ευκαιρία.

Επίσης ο κόσμος προτιμά τα ατμοσφαιρικά μοτέρ. Η ξυραφένια απόκριση και ο ήχος των πολλών κυλίνδρων μετράνε περισσότερο από τις απόλυτες επιδόσεις. Έτσι η νέα GT4 κατά πάσα πιθανότητα θα έχει ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο μοτέρ και σύμφωνα με τον κύριο Walliser δεν προτίθενται να φτιάξουν τετρακύλινδρα επιδόσεων. Κλείνοντας, έβαλε τέλος στην παραφιλολογία για κάποια Macan, Cayenne ή Panamera με το λογότυπο GT, που όπως φαίνεται θα διαφυλαχθεί μόνο για τα απολύτως οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα. Ελπίζω και οι Ιταλοί να ακολουθήσουν παρόμοια φιλοσοφία και να δούμε τα χτένια να επιστρέφουν!

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    “Ο κόσμος θέλει την εμπλοκή στις δραστηριότητές του”
    “…ο κόσμος θέλει την απλότητα και την εμπλοκή στην οδήγηση”

    Είμαι σίγουρος ότι κανένας δεν θέλει εμπλοκές στις δραστηριότητές του.
    Συμμετοχή ίσως…

    Λίγο καλύτερα ελληνικά ρε παιδιά, τουλάχιστον να αποφεύγετε τα νοηματικά λάθη.
    (Χωρίς διάθεση ειρωνίας)