Το κόστος και η οικολογία ήταν στο μυαλό της FIA όταν αποφάσιζε για τους turbo V6 κινητήρες που γνώρισε η Formula 1 το 2014. Όπως είδαμε τα προηγούμενα χρόνια, μόνο φθηνοί δεν είναι τα power units, αφού οι κατασκευαστές δαπάνησαν πολλά εκατομμύρια για να τους δώσουν σάρκα και οστά, γι’ αυτό και τα πωλούν σε αρκετά υψηλές τιμές στις πελατειακές ομάδες, ένα φαινόμενο που θέλουν να αλλάξουν οι διοικούντες το 2021.

Η Renault ήταν από αυτούς που ήθελε τη μετάβαση στους turbo V6 κινητήρες, αν και η πορεία έδειξε πως οι Γάλλοι δεν βγήκαν ωφελημένοι από αυτό. Ο σύμβουλος της ομάδας το Enstone, Alain Prost, θεωρεί ότι τα τωρινά power units δεν είναι ακριβά, χρησιμοποιώντας ως αντιπαράδειγμα τους κινητήρες πριν από 15 χρόνια.

Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής προτείνει την κατάργηση της MGU-H, εξηγώντας ότι έτσι οι κινητήρες θα γίνουν πιο απλοί και πιο φθηνοί για τους κατασκευαστές και τις πελατειακές ομάδες.

Οι κινητήρες μου κόστιζαν $28 εκατομμύρια το 2001 και $31 εκατομμύρια το 2002 αν μια ομάδα είχε επιβιώσει. Σήμερα, είναι μεταξύ των $15 και $17 εκατομμυρίων. Γι’ αυτό και οι κατασκευαστές έχουν μειώσει το κόστος, για πολύ πιο περίπλοκους κινητήρες. Θα το πάω ένα βήμα πιο μακριά. Ας κάνουμε πιο απλούς τους κινητήρες κι ας βγάλουμε εκτός την MGU-H, οπότε και θα μειωθεί το κόστος.

Αλλά, αν μιλάμε για ένα budget cap, τότε θα πρέπει να εισχωρήσουμε και σε άλλες περιοχές των τεχνικών κανονισμών, όπως για παράδειγμα η αεροδυναμική. Δεν είναι ξεκάθαρα τα πράγματα.