Η Ford ανακοίνωσε πως το αυξανόμενο κόστος στα μέταλλα έχει επηρεάσει τα κέρδη της, παρότι και όταν οι ανταγωνιστές της εταιρείας λένε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι υπό έλεγχο.

Οι τιμές του αλουμινίου αυξήθηκαν 20% τον 2017 και σχεδόν 11% από τις 11 Δεκεμβρίου 2017. Οι τιμές του χάλυβα αυξήθηκαν λίγο περισσότερο από 9% το 2017, με την Ford να χρησιμοποιεί περισσότερο αλουμίνιο στα οχήματα της από τους αντιπάλους της. Το αλουμίνιο είναι ελαφρύτερο αλλά πολύ πιο ακριβό από το χάλυβα, κλείνοντας στα 2.229 δολάρια/τόνος την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018. Τα συμβόλαια χάλυβα των ΗΠΑ έκλεισαν στα 677 δολάρια ανά τόνο.

Η κυβέρνηση Trump εξετάζει αν θα επιβάλει δασμούς στον εισαγόμενο χάλυβα και στο αλουμίνιο, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών. Η Ford ανακοίνωσε απογοητευτική εκτίμηση κερδών για το 2017 και το 2018 την περασμένη εβδομάδα, λέγοντας ότι το υψηλότερο κόστος για το χάλυβα, το αλουμίνιο και τα άλλα μέταλλα, καθώς και η αστάθεια των νομισμάτων, θα μπορούσε να κοστίσει την εταιρεία 1,6 δισ. δολάρια το 2018.

Ο οικονομικός διευθυντής της Ford, Bob Shanks, είπε στους αναλυτές σε συνέδριο στο Ντιτρόιτ την περασμένη εβδομάδα, ότι ενώ η εταιρεία επωφελήθηκε από τις χαμηλές τιμές των βασικών εμπορευμάτων το 2016, η αύξηση των τιμών του χάλυβα αποτέλεσε πλέον την κύρια αιτία του υψηλότερου κόστους, ακολουθούμενη από το αλουμίνιο.

Ο Shanks δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μερικές φορές βασίζεται σε ξένα νομίσματα ως ” δίχτυ ασφαλείας” για ορισμένα προϊόντα, αλλά αυτά δεν πηγαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Εκπρόσωπος της Ford πρόσθεσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί επίσης ένα μείγμα συμβάσεων, αντισταθμιστικών μέσων και δεικτών αγοράς.

Οι αναλυτές της βιομηχανίας επισημαίνουν την άνοδο των τιμών του αλουμινίου, έναντι του χάλυβα, ως εύλογη αιτία για τα προβλήματα της Ford, ειδικά επειδή χρησιμοποιεί πολύ περισσότερο από το ακριβό μέταλλο από ό, τι άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Άλλοι σημαντικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων λένε ότι το αυξανόμενο κόστος των βασικών προϊόντων δεν είναι μεγάλο πρόβλημα. Την περασμένη εβδομάδα ο CEO της Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, επανέλαβε την εκτίμησή του για τα κέρδη το 2018 και ανέφερε διάφορα θέματα, αλλά δεν ανέφερε τις τιμές των μετάλλων. Η General Motors έδωσε μια προοπτική κέρδους την περασμένη εβδομάδα και δεν ανέφερε το θέμα. “Θεωρούμε ότι οι μεταβολές στο κόστος των πρώτων υλών είναι κάτι που είναι διαχειρίσιμο”, ανέφερε ένας εκπρόσωπος της GM.

Ένας εκπρόσωπος της Volkswagen δήλωσε ότι ενώ η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία περίμενε υψηλότερες τιμές στις πρώτες ύλες το 2017, έκοψε άλλα κόστη, για να αντισταθμίσει τις αυξήσεις των τιμών.

Τα έσοδα και τα κέρδη της Ford Motor βρέθηκαν σε αντίθετες κατευθύνσεις το 2017, καθώς οι υψηλότερες τιμές των “φανταχτερών” φορτηγών απέτυχαν να μεταφραστούν σε μεγαλύτερα κέρδη για την εταιρεία.

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Dearborn του Michigan, άλλαξε τα σχέδιά της να μειώσει το κόστος στις βασικές δραστηριότητές της, καθώς αυξάνει τις επενδύσεις στις μελλοντικές τεχνολογίες όπως τα ηλεκτρικά, αυτο-οδηγούμενα οχήματα.

“Το 2017 σημειώσαμε τεράστια πρόοδο στο να θεμελιώσουμε τη βάση της στρατηγικής μας – έξυπνα οχήματα για έναν έξυπνο κόσμο”, δήλωσε διευθυντής της Ford James Hackett. “Το 2018, εστιάζουμε έντονα στη βελτίωση της επιχειρησιακής ικανότητας της επιχείρησής μας για την επίτευξη ισχυρών αποτελεσμάτων, ενώ παράλληλα συνεχίζουμε να οικοδομούμε το όραμά μας για το μέλλον”.

Η Ford ανακοίνωσε κέρδη 7,3 δισ. δολάρια για το έτος, μειωμένα κατά 23% από το 2016, με την εταιρεία να αποδίδει στις υψηλότερες τιμές των εμπορευμάτων τα χαμηλότερα αποτελέσματα. Η Ford ανακοίνωσε ότι αναμένει να συνεχιστούν και το 2018 αυτές οι πιέσεις. Τα έσοδα αυξήθηκαν 3% για το έτος, στα 145,7 δισ. δολάρια. Η μέση τιμή πώλησης για τα οχήματά της αυξήθηκε κατά 1.300 δολάρια το 2017, κάτι που δείχνει ότι οι καταναλωτές δεν πτοήθηκαν από τιμές των της σειράς F που πλησίαζαν τα 50.000 δολάρια.

Ως αποτέλεσμα, η βασική δραστηριότητα της Ford στη Βόρεια Αμερική ήταν περισσότερο από κερδοφόρα, ωστόσο, τα κέρδη συρρικνώθηκαν συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Ford έχασε χρήματα από τη Νότια Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, αν και λιγότερα συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ τα κέρδη μειώθηκαν στην Ευρώπη και την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.