1Κατατακτήριες

Τη δεύτερη συνεχόμενη pole position και την 52η της καριέρα του κατέκτησε πριν από λίγο ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός είχε ουσιαστικά να αντιμετωπίσει μόνο τον Kimi Raikkonen, ο οποίος ήταν πολύ γρήγορος, όμως ο Seb τον κέρδισε στις λεπτομέρειες, χωρίς ο Φινλανδός να έχει το τελευταίο sector που θα ήθελε.

Η Ferrari ήταν η απόλυτη κυρίαρχος, με τη Mercedes να μην μπορεί να κάνει τίποτα για να κερδίσει την ιταλική ομάδα. Αυτό ήταν το δεύτερο συνεχόμενο «1-2» της Ferrari σε κατατακτήριες κάτι που έχει να συμβεί από το 2006, όταν η ιταλική ομάδα κυριάρχησε στις ΗΠΑ και τη Γαλλία.

Στην τρίτη θέση ο Valtteri Bottas, που ήταν λίγο ταχύτερος από τον Lewis Hamilton. Τρίτη δύναμη η Red Bull, με τον Max Verstappen στην πέμπτη θέση και τον Daniel Ricciardo στην έκτη. Ο Nico Hulkenberg θα ξεκινήσει από την έβδομη θέση, μπροστά από τους Sergio Perez, Carlos Sainz και Romain Grosjean που ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε πώς εξελίχθηκαν οι κατατακτήριες του Κινεζικού Grand Prix:

2Q1

Ο ουρανός ήταν για μία ακόμα φορά συννεφιασμένος και ο δυνατός αέρας δεν είχε σταματήσει. Οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές: 12°C στον αέρα και 15°C στο οδόστρωμα. Οι μηχανικοί του Ricciardo έδιναν μάχη με τον χρόνο, προκειμένου να προλάβουν να έχουν έτοιμη την RB14 προτού ολοκληρωθεί το Q1.

Ο πρώτος που άφησε τα pits ήταν ο Sirotkin, αλλά ακολούθησαν γρήγορα κι άλλοι οδηγοί. Οι δύο Sauber έγραψαν πρώτες χρόνο, όμως ο Raikkonen έβαλε τάξη με το 1:32.4, πατώντας στα ultrasofts. Ο Bottas ήταν πάνω από τέσσερα δέκατα πιο αργός και ο Hamilton άλλα τρία δέκατα, συνολικά οχτώ δέκατα από την κορυφή, παρόλο που φορούσαν τα ίδια ελαστικά.

Ο Vettel σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση, με 1:32.1, δείχνοντας ότι η Ferrari είναι εμφανώς ταχύτερη στον έναν γύρο. Οι δύο Haas στις θέσεις 5 και 6, με τις δύο Toro Rosso να ακολουθούν και τις δύο Sauber να κλείνουν τη δεκάδα, στα 11 λεπτά για το τέλος του Q1, τη στιγμή που ο Ricciardo ετοιμαζόταν να βγει για πρώτη φορά στην πίστα.

Το ίδιο έκανε και ο Hulkenberg, όπως και άλλοι οδηγοί, οι οποίοι είχαν αρκετό χρόνο στην διάθεσή τους. Στο «5-6» η Force India, με τον Alonso να είναι ελάχιστα πίσω από τον Ocon, στην έκτη θέση. Δευτερόλεπτα αργότερα, ο Verstappen μπήκε ανάμεσα στις Mercedes για την τέταρτη θέση, όσο εμείς ακούγαμε τον Raikkonen να λέει ότι είδε κάποιες ψιχάλες.

Έβδομη θέση για τον Hulkenberg, την ώρα που η RB14 «φορούσε» τα τελευταία κομμάτια, με έξι λεπτά για τη λήξη. Τετ-α-κε για τον Leclerc στην έξοδο της τελευταίας στροφής, αλλά η C37 του Μονεγάσκου δεν τραυματίστηκε, συνεπώς συνέχισε κανονικά, επιστρέφοντας στα pits, εκεί που βρέθηκαν όλοι οι οδηγοί, με τέσσερα λεπτά για το τέλος.

Λιγότερο από τρία λεπτά έμεναν όταν ο Ricciardo πήρε το πράσινο φως για να βγει, μαζί με όλους τους οδηγούς από την ένατη θέση και κάτω, εκεί όπου βρισκόταν Alonso. Οι Sauber, Williams και Toro Rosso βρισκόταν στην επικίνδυνη ζώνη, με τους περισσότερους να έχουν μόλις ένα γύρο στη διάθεσή τους. Ο Ricciardo μετακινήθηκε στην 13η θέση, χωρίς ο γύρος του να είναι εντυπωσιακός.

Οι περισσότεροι βελτίωσαν τις επιδόσεις τους, ωστόσο εκτός συνέχειας έμειναν οι Sirotkin, Gasly, Stroll, Leclerc και Ericsson.

3Q2

Τα δύο Mercedes ήταν τα πρώτα μονοθέσια που πάτησαν πίστα. Τόσο ο Hamilton όσο και ο Bottas χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα, θέλοντας να ξεκινήσουμε με αυτή τον αυριανό αγώνα. Βέβαια, το ίδιο βλέπαμε να κάνει και η Ferrari, πιθανότατα επειδή η ultrasoft δεν μπορεί να σου δώσει ένα αρκετά μεγάλο πρώτο stint για τον αυριανό αγώνα.

Και οι 15 οδηγοί έξω, με τον Bottas να γράφει το 1:32.9. Ο Hamilton ήταν τέσσερα δέκατα πιο αργός, με τη Ferrari να είναι και πάλι πολύ ταχύτερη, όπως δήλωνε το 1:32.2 και το 1:32.3 του Vettel. Ο Hamilton είχε φανερή υποστροφή, έτσι έχασε και την τέταρτη θέση, καθώς ο Ricciardo πέρασε μπροστά από τις Mercedes, για την τρίτη θέση, μπροστά από τον Verstappen, έτσι τα Mercedes έπεσαν στις θέσεις 5 και 6.

Ο μηχανικός του Hamilton του έλεγε ότι είχα καύσιμο για νέους γρήγορους γύρους, έτσι ο Βρετανός πίεσε την W09 και από την όγδοη θέση μετακινήθηκε στην έκτη, όντας ο τελευταίος από τους έξι κορυφαίους συνδυασμούς. Ο Magnussen ήταν μόλις ένα δέκατο πιο αργός από τον Βρετανό, με τον Hulkenberg να βρίσκεται στην όγδοη θέση και τις Force India να είναι στο τέλος της δεκάδας.

Ο Alonso ακόμα δεν είχε σημειώσει χρόνο, με την πίστα να αδειάζει στα έξι λεπτά για το τέλος, όσο ο Vandoorne ήταν στην δωδέκατη θέση. Στα τελευταία τρία λεπτά, μόνο οι δύο Red Bull έμειναν στο γκαράζ τους. Ο Hamilton βγήκε με φρέσκια μαλακή γόμα, εν αντιθέσει με τις Ferrari που φορούσε τα ultrasofts.

Ο Hamilton έδωσε μερικές ελπίδες στη Mercedes με τον ταχύτερο χρόνο που έγραψε -1:31.9-. όμως αυτό φυσικά ήταν προσωρινό, διότι ερχόταν τα Ferrari με σαφώς περισσότερη ταχύτητα. Ωστόσο, κανείς από τους δύο οδηγούς δεν ολοκλήρωσε τον γύρο του, αφήνοντας τον Hamilton ως τον μοναδικό οδηγό που σπάει το 1:32. Ο Bottas ανέβηκε στη δεύτερη θέση, 1,5 δέκατο πίσω από τον team-mate του.

Πιο πίσω, οι McLaren δεν κατάφεραν να κάνουν κάτι, μένοντας εκτός. Ο Hulkenberg βρέθηκε στην πέμπτη θέση, με τον Sainz να μπαίνει οριακά στο Q3. Επομένως, από το Q3 αποκλείστηκαν οι Magnussen, Ocon, Alonso, Vandoorne και Hartley.

4Q3

Πρώτοι οι Hulkenberg και Grosjean άφησαν τα pits, αλλά με διαφορετικά ελαστικά, μιας και ο Γερμανός είχε την ultrasoft γόμα και ο Γάλλος τη μαλακή. Ultrasofts, φυσικά, για τον Vettel, όπως και για τον Raikkonen, αλλά και για τους δύο οδηγούς της Mercedes. Ο Raikkonen πήρε γρήγορα την πρωτιά, με 1:31.2, μια ομολογουμένως εντυπωσιακή επίδοση. Ο Vettel ήταν 161 χιλιοστά πιο αργός στον πρώτο του γρήγορο γύρο και τα Mercedes τρία δέκατα πίσω από τον Γερμανό.

Οι δύο Red Bull ακολουθούσαν στις θέσεις 5 και 6, με τον Hulkenberg στη γνώριμή του έβδομη θέση, μπροστά από τους Grosjean, Sainz και Perez, ο οποίος ήταν ο μοναδικός που δεν είχε σημειώσει ακόμα χρόνο. Η υστέρηση των Mercedes ήταν φανερή και δύσκολα τα «Ασημί Βέλη» θα απειλούσαν τα ιταλικά μονοθέσια. Μέσα όλοι οι οδηγοί, ώστε να βάλουν φρέσκα ελαστικά και να βγουν για τον δεύτερο γρήγορό τους γύρο.

Τρία λεπτά απέμεναν όταν οι πιλότοι έκαναν και πάλι την εμφάνισή τους, όλοι αυτή τη φορά. Ο Bottas ξεκίνησε με ταχύτερο προσωπικό στο πρώτο κομμάτι, όσο ο Hamilton δεν βελτίωνε εκεί. Μοβ από τον Φινλανδό στο δεύτερο κομμάτι και πράσινο από τον Βρετανό, αλλά η Ferrari ερχόταν πολύ γρήγορα, κυρίως ο Raikkonen που σημείωνε μοβ στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι.

Ο Bottas παρέμενε στην τρίτη θέση, ο Hamilton μπήκε στα pits, την ώρα που ο Raikkonen βρήκε άλλα 18 χιλιοστά, για το 1:31.1, χωρίς να είναι τόσο γρήγορος στο τρίτο κομμάτι. Ο Vettel, όμως, είχε έναν καλύτερο συνολικά γύρο και πήρε την pole, με 1:31.0. Ο Verstappen παρέμενε στην πέμπτη θέση, με τον Ricciardo στην έκτη και τους Hulkenberg, Perez, Sainz και Grosjean να ακολουθούν.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 09:10 ώρα Ελλάδας.

5Τα highlights

6Ο γύρος που έδωσε την pole position στον Vettel

7Δηλώσεις των οδηγών

8Σύγκριση του γύρου του Vettel με αυτόν του Raikkonen

9Αποτελέσματα