Η Lilium εδώ και καιρό αναπτύσσει ένα πενταθέσιο «ιπτάμενο ταξί», και πριν ακριβώς ένα χρόνο ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμαστικές πτήσεις μιας μικρότερης έκδοσης του ηλεκτρικού της αεροσκάφους. Πρόσφατα, η Lilium προσέλαβε τον Βρετανό σχεδιαστή αυτοκινήτων, Frank Stephenson, γνωστό για τη McLaren P1, το Fiat 500 και τη Ferrari F430, ώστε να σχεδιάσει το ηλεκτρικό ιπτάμενο αυτοκίνητο της.

Η εταιρία, με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας, σε πτητικές δοκιμές που πραγματοποίησε με το διθέσιο πρωτότυπο, έκανε ελιγμούς οι οποίοι περιελάμβαναν μετάβαση από κατάσταση αιώρησης (σαν drone) σε κατάσταση κανονικής πτήσης, με φτερά (σαν συμβατικό αεροσκάφος). Η εταιρεία ανακοίνωσε πως το πενταθέσιο τζετ θα είναι διαθέσιμο από του χρόνου, και διαθέτει 36 κινητήρες τζετ τοποθετημένα στα φτερά, που του δίνουν την ικανότητα για κάθετη προσγείωση και απογείωση. Επίσης, θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε ρόλο ιπτάμενου ταξί σε πόλεις και για υπηρεσίες ride sharing (όπως η Uber) μέχρι το 2025, με χρήση μέσω smartphone εφαρμογής.

Σύμφωνα με τη Lilium, το αεροσκάφος της, με εμβέλεια 300 χλμ και ταχύτητα cruising 300 χλμ/ώρα, είναι το μόνο ηλεκτρικό αεροσκάφος ικανό τόσο για κάθετη απογείωση και προσγείωση, όσο και για αεριωθούμενη πτήση. «Έχουμε λύσει κάποια από τα πιο δύσκολα μηχανολογικά προβλήματα για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο» λέει ο Ντάνιελ Βίγκαντ, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Μεταξύ των επενδυτών που τη στηρίζουν συμπεριλαμβάνονται ο Νίκλας Ζένστρομ, συνιδρυτής του Skype, καθώς και ο κινέζικος ιντερνετικός κολοσσός Tencent, που έδωσε στην εταιρία περίπου €74 εκατ.

Το αεροπλάνο, η κατανάλωση ενέργειας του οποίου είναι συγκρίσιμη με αυτήν ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, θα μπορούσε να παρέχει τη δυνατότητα πτήσεων σε τιμές αντίστοιχες αυτών των κανονικών ταξί, αλλά σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες, υποστηρίζει η Lilium- εταιρεία που ιδρύθηκε το 2014 από τέσσερις αποφοίτους του TUM (Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μονάχου). Πρόκειται για μια εταιρεία μάλλον ασυνήθιστη για τα δεδομένα της γερμανικής startup σκηνής, στην οποία κυριαρχούν εταιρείες ecommerce που εδρεύουν στο Βερολίνο και μηχανολογικές εταιρείες σε όλη τη χώρα.

Μεταξύ των πιθανών ανταγωνιστών του περιλαμβάνονται σημαντικοί «παίκτες» της αεροπορικής βιομηχανίας, όπως η Airbus, αλλά και η σλοβακική AeroMobil που έχει ανακοινώσει πως θα αρχίσει να λαμβάνει προπαραγγελίες για ένα υβριδικό ιπτάμενο αυτοκίνητο, που θα μπορεί επίσης να κινείται σε δρόμους. Σύμφωνα με την εταιρεία, η παραγωγή του σχεδιάζεται να αρχίσει το 2020. Επίσης, δυνάμει ανταγωνιστές θεωρούνται επίσης οι eVolo και Terrafugia.

Ωστόσο, οι δημιουργοί «ιπτάμενων αυτοκινήτων» αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια, όπως το να καταφέρουν να πείσουν τις αρμόδιες αρχές και το κοινό πως τα δημιουργήματά τους μπορούν να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια. Ήδη οι κυβερνήσεις δυσκολεύονται να διαχειριστούν το θέμα των κανόνων και κανονισμών που διέπουν τη χρήση drones και αυτόνομων αυτοκινήτων.

  • oσο ειναι αυτοκινητο αυτο που ειδα..τοσο ειμαι και γω οδηγος αγωνων επειδη παιζω racing games sto PS !!!

    • ionized

      ενα τεστ ντραιβ το εκανα παντως :)

    • axxaaxxaaxax εσυ μπορεις !!!!! και θα ξενερωσεις !!! εισαι μαθημενος σε ”supercars” !!! αυτο τι να σε πει απο τη ζωη του !!! :-P

    • ionized

      κατι θα βρει να πει και αυτο :)

    • to μονο που θα πει ειναι οτι δεν παει βημα !!!! αλλα παει παντου !!!! :-P

  • giorgos

    Αν μπορουν να παρεχουν τετοιες ταχυτητες με τετοιο κοστος δεν θα προλαβαινουν τους πελατες