Η Mazda ανακοίνωσε πως συνεργάζεται με την Saudi Aramco, τον σαουδαραβικό πετρελαϊκό γίγαντα, ιδιοκτησίας του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας και με το AIST, το Ιαπωνικό Ινστιτούτο Βιομηχανικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, ώστε να αναπτύξουν κινητήρες εσωτερικής καύσης και καύσιμα με μειωμένες εκπομπές CO2.

Η Mazda επιμένει να μην στρέφεται σε υβριδικούς κινητήρες. Αντ’αυτού αναπτύσσει τους Skyactiv κινητήρες της, με την ιαπωνική εταιρία να δηλώνει πως το 84% των αυτοκινήτων έως το 2035 θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Mazda και το AIST στο project αυτό θέλουν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των θερμικών κινητήρων της πρώτης, έτσι ώστε η θερμοδυναμική απόδοση τους να είναι μεγαλύτερη από το 50%,

Η Saudi Aramco θα αναπτύξει ένα ειδικό καύσιμο που θα παράγει λιγότερο CO2, από την άντληση έως την κατανάλωση, κάτι που σημαίνει πως η Aramco θα προχωρήσει σε σημαντικές βελτιώσεις στις διαδικασίες άντλησης του πετρελαίου, της διύλισης και της διανομής του, όπως επίσης και στη βελτίωση του ίδιου του καυσίμου.

  • Anestis Genk

    Τουλάχιστον βγάζει κάποιο νόημα, όχι σαν τους άλλους που λένε, “μα αφού είναι ηλεκτρικό” και νομίζουν πως οκ το περιβάλλον γλίτωσε.

  • gv

    ναι αλλα αν ο ηλεκτρισμος αρχισει να παραγεται απο ανανεωσιμες πηγες και οι μπαταριες ανακυκλωνονται αποτελεσματικα τοτε αυτο που λενε καταρρεει εν πολλοις..
    γενικα παντως αυτη η εμμονη εχει γινει ψυχαναγκαστικη για τη mazda..
    λες και τα δυιλιστηρια που παραγουν τη βενζινη δε μολυνουν για να μη πουμε για την αντληση αργου απο τη θαλασσα που εγκυμονει διαρροες..
    η για τους πολεμους για τις πετρελαιοπηγες και τη μεταφορα των φορτιων με φορτηγα και πλοια που μολυνουν αν το δουμε αλλιως!
    αν θελει καθαρους βενζινοκινητηρες περα απο την αποδοτικοτητα θα μπορουσε να κοιταξει και τη παραγωγη βιοκαυσιμου ετσι ωστε το διοξειδιο που εκλυεται να ειναι περιπου το ιδιο με αυτο που δεσμευεται κατα τη παραγωγη..
    ε γιατι πολυ κοντρα στο ρευμα μας το παιζει και κινδυνευει να γινει μονοδιαστατη και ο ”τρελος του χωριου”..

  • ΛΙΑΚΟΕΛ

    Ως οδηγοκεντρικη μαρκα η οποια επικεντρωνεται στην απολαυστικη οδηγηση (fun to drive), επιμενει στην εσωτερικη καυση και καλα κανει οταν η ηλεκτρικη τεχνολογια δειχνει σαν να οδηγεις σε playstation εικονικης πραγματικοτητας. Οι ρυποι βρισκονται υπο διωγμο με τα χρονικα περιθωρια που εχουν στη διαθεση τους οι εταιρειες για να τους μειωσουν να στενευουν δραματικα. Η Mazda επιλεγει το δυσκολο δρομο οταν ολοι οι αλλοι κατασκευαστες επιλεγουν τον ευκολο.