Η M5 E39 αρχικά ήταν να μην περάσει στη παραγωγή, μιας και η BMW δεν πίστευε και πολύ σε αυτή. Ο Alexander Hildebrandt αναφέρει πως τα μεγάλα κεφάλια της BMW είχαν πάρει την απόφαση να μην κατασκευάσουν την M5 E39, αλλά οι Karlheinz Kalbfell, Carl-Peter Forster και Dr. Wolfgang Reitzle ήταν εκείνοι που αποφάσισαν το μοντέλο να πάρει το πράσινο φως.
Το μοντέλο παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 1998, για να μπει στην παραγωγή αργότερα εκείνο το έτος στο εργοστάσιο της εταιρίας στη πόλη Dingolfing, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις απλές 5-άρες. Να θυμίσω ότι κάτω από το καπό υπήρχε ο 4,9-λίτρων V8 κινητήρας με κωδική ονομασία S62, που απέδιδε 400 άλογα στις 6.600 σ.α.λ., και 500 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 3.800 μέχρι 5.000 σ.α.λ.
H συγκεκριμένη πουλήθηκε πρόσφατα από τον οίκο Gooding & Company για 176.000 δολάρια, καθώς από το 2002 έχει διανύσει μόλις 703 χλμ. Κανονική χρονοκάψουλα.