Suzuki RT-1 [Ξεχασμένο Πρωτότυπο]

Σχετικά άρθρα

Η Suzuki είναι μια Ιαπωνική μάρκα που βγάζει κυρίως “mainstream” αυτοκίνητα και ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες, αλλά και εξωλέμβιες μηχανές, για να μην ξεχνιόμαστε. Κατά καιρούς όμως αφήνει τους μηχανικούς της να οραματιστούν κάτι λιγότερο πρακτικό και πιο ενδιαφέρον, τουλάχιστον στο μάτι, για τον ανήσυχο οδηγό. Έτσι την δεκαετία του ’80 μας χάρισε μερικά πολύ ενδιαφέροντα πρωτότυπα, όπως το Elia, το RS-1 και RS-3 και αυτό που βλέπεις, το RT-1, που είναι η off road εκδοχή όλων αυτών των concepts.

Τελικά όλα αυτά φαίνεται να ήταν πρόπομποι του Suzuki Cara, γνωστό και ως Autozam AZ-1. Το RT-1 όμως, τολμώ να πω πως ήταν το πιο τολμηρό της σειράς. Φτιαγμένο να θυμίζει τα buggy των 70s, στις μέρες μας κεντρομήχανο με αδιαμφισβήτητες εκτός δρόμου δυνατότητες ίσως μόνο ο Κορρές να οραματίζεται. Αν και δεν κατάφερα να βρω αρκετές πληροφορίες για τα τεχνικά στοιχεία του RT-1, η ανάρτησή του παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον. Όχι δεν είναι διασυνδεμένη όπως του Κορρέ, αλλά είναι full floater, δηλαδή και οι δύο άκρες του αμορτισέρ συνδέονται στα “ψαλίδια” της ανάρτησης ή έστω σε μοχλικά και κινούνται, ενώ τα συμβατικά αμορτισέρ έχουν μια άκρη κινούμενη, πάνω στο ψαλίδι και την άλλη άκρη σταθερή στο πλαίσιο. Η full floater διάταξη, με τον κατάλληλο μοχλισμό, δίνει μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση με μικρότερη διαδρομή στο αμορτισέρ, ή τουλάχιστον έτσι λειτουργούσαν τα full floater αμορτισέρ μοτοσυκλετών της Suzuki της αντίστοιχης περιόδου. Σε ένα όχημα εκτός δρόμου, η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης είναι αρκετά σημαντική.

Το RT-1 παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Τόκιο του 1987 και μάλλον έκλεψε την παράσταση για το funky στυλ του, που θα ταίριαζε πιο πολύ στις επόμενες δεκαετίες και όχι στα ’80s. Το μήκος του ήταν στα 3,7 μέτρα ακριβώς, ίδιο με άλλα Suzuki, αλλά 30 εκατοστά μεγαλύτερο από το όριο για τα kei cars (3,4 μέτρα). Το πλάτος έφτανε τα 1,7 μέτρα και το ύψος το 1,5 μέτρο. Κίνηση έπαιρνε από έναν δεκαεξαβάλβιδο τετρακύλινδρο 1600 κ.εκ. , τοποθετημένο στο κέντρο όπως προανέφερα, που απέδιδε 101 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. Η ιπποδύναμη αυτή ήταν κάτι παραπάνω από αξιοπρεπής για την εποχή εκείνη, ειδικά αν σκεφτείς πως η μάζα του ήταν μόλις 720 κιλά. Η δε τελική εκτιμάται πως άγγιζε τα 200 χλμ/ώρα!

Δεν νομίζω κάποιος εκείνη την εποχή να περίμενε να βγει στην παραγωγή ένα τόσο επαναστατικό, από άποψη σχεδιασμού όχημα, όσο για το μηχανολογικό κομμάτι, αυτό όπως είπαμε βγήκε στην παραγωγή για λίγα χρόνια ως Cara και καίει καρδιές ακόμα και σήμερα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Η Pagani Alisea γιορτάζει τα 25 χρόνια της Zonda

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος Transportation Design στο Istituto Europeo di Design (IED) του Τορίνο, το ίδιο που φοίτησε ο Αλέξανδρος Λιώκης, ετοίμασαν ένα...

Ανάκληση 21.353 Suzuki Jimny

Η Suzuki προχωρά στην ανάκληση 21.353 Jimny παραγωγής μεταξύ 12 Νοεμβρίου 2018 και 7 Σεπτεμβρίου 2019 επειδή η φτερωτή τροφοδοσίας καυσίμου στην αντλία καυσίμου,...

Η Suzuki ανανεώνει δεύτερη φορά το Vitara

Η τωρινή γενιά του Vitara παρουσιάστηκε το 2014 και το καλοκαίρι του 2018 η Suzuki είχε παρουσιάσει την ανανεωμένη έκδοση του. Έξι χρόνια μετά,...