Το VW Group θέλει να προχωρήσει στην εξαγορά ενός μεγάλου μεριδίου της κινεζικής JAC Motors, με την οποία συνεργάζεται μέσω μιας κοινοπραξία ηλεκτρικών οχημάτων, την SOL.

Ο γερμανικός κολοσσός επί του παρόντος δεν έχει καθόλου μετοχές της κινεζικής εταιρείας, που είναι εισηγμένη στη Σαγκάη, γι’αυτό και έχει προσλάβει την Goldman Sachs ως σύμβουλο για την υλοποίηση του σχεδίου της. Η μητρική εταιρία της JAC, η Anhui Jianghuai Automobile έχει μερίδιο 24% και είναι πλήρως ελεγχόμενη από την τοπική κυβέρνηση.

Η VW δεν θα είναι η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που αποφασίζει να εκμεταλλευθεί την χαλάρωση των κανόνων ξένης ιδιοκτησίας στην Κίνα για να ενισχύσει την παρουσία της στην τεράστια αυτή αγορά. Τον περασμένο Οκτώβριο η BMW συμφώνησε να αποκτήσει τον έλεγχο της κοινοπραξίας της στη χώρα έναντι 3,6 δισ. ευρώ. Η Daimler σχεδιάζει επίσης να αυξήσει το μερίδιο της στον κινεζικό εταίρο της BAIC Motor.

Στο παρελθόν οι ξένες εταιρείες δεν μπορούσαν να αποκτήσουν πλειοψηφικό μερίδιο σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ή εταιρεία. Πέρυσι το Πεκίνο αποφάσισε να καταργήσει τους σχετικούς περιορισμούς για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Από το 2020 οι κανόνες θα χαλαρώσουν και για τα ελαφριά επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ από το 2022 για ολόκληρη την αγορά.