Πριν ακριβώς ένα χρόνο η Toyota παρουσίασε το εντυπωσιακό GR Yaris και ένα μήνα αργότερα η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε στο περσινό Tokyo Auto Salon την αγωνιστική του έκδοση σε πρωτότυπη μορφή, ενώ παράλληλα έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο video από τις δοκιμές του νέου αγωνιστικού της για το WRC, το οποίο βασίζεται στο νέο hothatch.

Η Toyota Gazoo Racing είχε σκοπό να τρέξει με το νέο GR Yaris WRC μόνο το 2021, καθώς από το 2022 οι κανονισμοί που θα διέπουν το sport αλλάζουν. Η εξέλιξη του νέου αγωνιστικού προχωρούσε κανονικά, έως ότου η πανδημία του νέου κορωνοϊού ανάγκασε την ομάδα να πατήσει φρένο, εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.

Η ιαπωνική ομάδα είχε αρχικά προγραμματίσει να αποσύρει το τρέχον Yaris WRC μετά το τέλος της φετινής σεζόν και να το αντικαταστήσει με το νέο το 2021. Ωστόσο, μέσα στο καλοκαίρι η Toyota Gazoo Racing ανακοίνωσε επίσημα ότι θα συνεχίσει να τρέχει με το τρέχον Yaris και το 2021, καταργώντας όλα τα σχέδια για το ντεμπούτο του νέου αγωνιστικού μοντέλου.

Η Toyota δεν ανέφερε επίσημα κανένα λόγο πίσω από αυτήν την αλλαγή των σχεδίων της, αλλά η απόφαση πιθανότατα ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τον οικονομικό αντίκτυπο του κορωνοϊού στην αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης, θα ήταν εξαιρετικά δαπανηρό για την Toyota να κατασκευάσει ταυτόχρονα το GR Yaris WRC και παράλληλα να εξελίσσει το νέο υβριδικό αγωνιστικό για το 2022, ενώ θα έπρεπε να συνεχίζει να αναπτύσσει το παρόν αγωνιστικό μοντέλο.

Έτσι, πριν λίγα λεπτά η Toyota Gazoo Racing παρουσίασε στο Tokyo Auto Salon το νέο livery που θα φέρει το Yaris WRC, με το οποίο η ομάδα θα τρέξει στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα Rally της FIA. Τα χρώματα του αγωνιστικού είναι παρόμοια με αυτά που είδαμε στο νέο αγωνιστικό της ιαπωνικής ομάδας για το WEC, το GR010 Hybrid.

Κάτω από αυτή τη νέα εμφάνιση, η ομάδα θα συνεχίσει με το Yaris WRC για πέμπτη συνεχόμενη σεζόν, την τελευταία πριν από την εισαγωγή νέων τεχνικών κανονισμών στο πρωτάθλημα το 2022. Μέχρι στιγμής, το αυτοκίνητο έχει κατακτήσει 17 νίκες στο WRC, (κερδίζοντας πάνω από το ένα τρίτο των αγώνων στο οποίο συμμετείχε) και 322 ειδικές διαδρομές. Μετά τον τίτλο των κατασκευαστών του 2018, οι οδηγοί της Toyota κατέκτησαν το πρωτάθλημα οδηγών και συνοδηγών το 2019 και το 2020. Το 2021, στόχος της ομάδας είναι να εξασφαλίσει το πλήρες τους τίτλους κατασκευαστών και οδηγών.

Και τα τρία πληρώματα παραμένουν για μια δεύτερη σεζόν, με τους πρωταθλητές του 2020, Sebastien Ogier και Julien Ingrassia να επιστρέφουν μαζί με τους Elfyn Evans και Scott Martin, οι οποίοι τερμάτισαν στη δεύτερη θέση το 2020. Ο Kalle Rovanpera και ο Jonne Halttunen θα προσπαθήσουν να εξελιχθούν περαιτέρω μετά την πολλά υποσχόμενη πρώτη τους χρονιά, στην οποία τερμάτισαν στην πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.