Νέος ΚΟΚ: Τέλος στο “σβήσιμο” των κλήσεων και χαμηλότερα όρια ταχύτητας

Σχετικά άρθρα

Το φθινόπωρο αναμένεται να έρθει το σχέδιο νόμου για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μέσω του οποίου θα προβλέπεται μεταξύ άλλων η μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 σε 30 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές, όριο στα 20 χλμ/ώρα έξω από τα σχολεία, ενώ τα πρόστιμα θα γίνουν ψηφιακά και δεν θα μπορούν να σβηστούν, με την πληρωμή τους να γίνεται και μέσω e-banking.

Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης. Στο πλαίσιο αυτό, μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι στο όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο,

δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, από το βήμα της Βουλής.

Έμφαση στις 5 πιο συχνές παραβάσεις

Σκοπός του σχεδίου που ετοιμάζεται δεν είναι να θεσμοθετηθούν υψηλά χρηματικά πρόστιμα προκειμένου οι οδηγοί να φοβούνται μην παραβιάσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά να αλλάξει ριζικά η νοοτροπία που υπάρχει στην άσφαλτο και στοιχίζει καθημερινά ανθρώπινες ζωές.

Στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί έμφαση στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα:

  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες
  • Μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό
  • Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών
  • Χρήση κινητού τηλεφώνου

Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών προχωρά στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε 5 ενότητες, μέσω των οποίων θα γίνει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας, αλλά θα υπάρξει και διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση οχήματος με ληγμένο ΚΤΕΟ ή οχήματος που δεν λειτουργούν οι φανοί ή κυκλοφορεί με σπασμένους καθρέφτες, θα “τιμωρείται” το αυτοκίνητο με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας. Αντίθετα, αν υπάρχουν παραβάσεις οι οποίες αφορούν στην οδηγική συμπεριφορά, οι κυρώσεις θα επιβάλλονται στον οδηγό.

Διάβασε ακόμη

Νέος ΚΟΚ: 100 ευρώ πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος και άδεια κυκλοφορίας για μια μούντζα

Παράλληλα, θα καθιερωθεί το point system, μέσω του οποίου οι οδηγοί θα μπορούν να γνωρίζουν τις παραβάσεις που έχουν κάνει. Συγκεκριμένα, θα υπάρχει άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο σύστημα. Επιπλέον, η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας θα έχουν και υπό εξέλιξη παρεμβάσεις, ύψους 675 εκατ. ευρώ, σε 7.000 επικίνδυνα σημεία κατά μήκος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.

Πρόκειται για σημεία που είναι διασκορπισμένα σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου και σε 80 οδικούς άξονες στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, με το σχεδιασμό των παρεμβάσεων και τον προσδιορισμό του κόστους να γίνεται ανά περιφέρεια.

Οι αριθμοί

  • Στα 30 χλμ/ώρα μειώνεται το όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
  • Στα 20 χλμ/ώρα το όριο έξω από τα σχολεία
  • Στα 130 από 120 χλμ/ώρα αυξάνεται το όριο σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους
  • 7.000 επικίνδυνα σημεία σε 2.500 χιλιόμετρα, σε 80 οδικούς άξονες
  • Στόχος να μειωθούν κατά 50% τα τροχαία και οι ανθρώπινες απώλειες μέχρι το 2030
  • Μειωμένα στο 43% τα θανατηφόρα τροχαία το διάστημα 2010-2019 για την Ελλάδα

Διάβασε επίσης

Νέος ΚΟΚ: Στον οδηγό και όχι στο όχημα οι ποινές

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr