Pirelli Tyres

Τα ελαστικά της Pirelli για το 2013 αποτέλεσαν αντικείμενο πολλών συζητήσεων, καθώς και αλλαγών μέσα στη σεζόν, ύστερα από παράπονα κάποιων ομάδων, με τη μεγάλη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι να είναι τα 4 κλαταρίσματα που είχαμε στο Βρετανικό Grand Prix. Η ιταλική εταιρεία αναγκάστηκε έτσι ν’ αλλάξει τα ελαστικά από το Ουγγρικό Grand Prix, επιστρέφοντας στον τρόπο κατασκευής που είχαμε πέρυσι, με αποτέλεσμα κάποιες ομάδες να κερδίσουν πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους.

Η Pirelli θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για τις ομάδες και το 2014, αλλά σύμφωνα με τον Paul Hembery, Αγωνιστικό Διευθυντής της εταιρείας, οι απαιτήσεις των ελαστικών για τη νέα σεζόν είναι άγνωστες ακόμα και γι’ αυτούς, διότι οι ομάδες δε δίνουν στοιχεία για τα νέα τους μονοθέσια.

Έχουμε κάνει μια έρευνα για το πώς φαντάζονται οι ομάδες τα μονοθέσιά τους και είναι σίγουρο ότι η ταχύτητα εξέλιξης θα είναι πολύ μεγάλη. Αλλά, φυσικά, σε αυτό το στάδιο, οι ομάδες δε θέλουν να μας δώσουν περισσότερες πληροφορίες, διότι είναι ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και είμαι σίγουρος ότι δε θέλουν να το ρισκάρουν. Έτσι, έχουμε λάβει υπόψη μας τα χειρότερα σενάρια, βάσει των δεδομένων που έχουμε κι εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Σκεπτόμενοι αυτό, πρέπει να είμαστε λίγο πιο συντηρητικοί.

Όσον αφορά τα “χειρότερα σενάρια”, εννοώ πως είναι σχετικά με την τελική ταχύτητα, τα κάθετα φορτία, τα αεροδυναμικά φορτία, τα φορτία στο εμπρός και πίσω μέρος. Πρέπει να δημιουργήσεις ένα μονοθέσιο που παίρνεις όλα τα δεδομένα, ένα αυτοκίνητο που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, είναι ένα φανταστικό αυτοκίνητο, αλλά πρέπει να είναι το χειρότερο σενάριο σχετικά με τις παραμέτρους που ψάχνουμε.

Φυσικά, με τις τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς, οι ομάδες θα μάθουν, βήμα-βήμα, τι πραγματικά σημαίνουν κι εμείς χρειαζόμαστε αυτά τα δεδομένα πολύ νωρίς, για να κατανοήσουμε πού βρίσκονται. Έπειτα, θα τις ενημερώνουμε συνεχώς κατά τη διάρκεια της σεζόν. Πριν από την έναρξη της σεζόν, κανένας δε θα μας δώσει πολλές πληροφορίες -όπως είπα, είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον-, αλλά με το που τρέξουμε, θα πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι προς την κατεύθυνση που βαδίζουμε, καθώς δε θέλουμε να επαναλάβουμε τα λάθη τής φετινής σεζόν.

Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος της Pirelli, ο Πρόεδρος της Pirelli, Marco Tronchetti Provera, αποκαλύπτει πως έχουν ζητήσει επέκταση της συμφωνίας τους με τη FIA για τα επόμενα 3 χρόνια. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει υπογραφεί καμία συμφωνία, αλλά θεωρείται ότι είναι θέμα χρόνου.

Ζητήσαμε συμφωνία για 3 χρόνια. Είμαστε στα τελικά στάδια. Δεν υπάρχει καμία πίεση, αλλά έχουμε μια πολύ στενή συνεργασία με την ομοσπονδία, καθώς τα ελαστικά χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τις οδηγίες μας. Όσο για τις δοκιμές, περιμένουμε να επισημοποιηθούν ότι θα γίνουν μ’ ένα μονοθέσιο του 2013, και οι δοκιμές μπορεί να πάρουν μέρος κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Μιας και ο Ιταλός αναφέρθηκε στις δοκιμές, ας αναφέρουμε ότι και ο Hembery επισημαίνει πως πριν από τις χειμερινές δοκιμές στο Μπαχρέιν, χρειάζονται δοκιμές τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο μ’ ένα από τα φετινά μονοθέσια. Σύμφωνα με τον Niki Lauda, μη-εκτελεστικό Πρόεδρο και μέτοχο της Mercedes AMG κατά 10%, οι Γερμανοί μπορούν να δώσουν ένα μονοθέσιο στην Pirelli, αλλά επισημαίνει πως και οι άλλες ομάδες θα πρέπει να κάνουν το ίδιο.

[Πηγές: Formula 1, GMM]