Test Drive: BMW 116 Sport - 046

Η δεύτερη γενιά της BMW Σειράς 1 είναι το πέμπτο αυτοκίνητο της Βαυαρέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας που βαφτίζεται με το εσωτερικό κωδικό F (για την ακρίβεια F20) έχοντας εκσυγχρονιστεί και εξελιχθεί πλήρως σε σχέση με τη πρώτη γενιά, χωρίς όμως να χάνει τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο. Παράγεται στο εργοστάσιο της BMW στη γερμανική πόλη Regensburg, έχοντας παραγωγική δυνατότητα που αγγίζει τα 1.000 αυτοκίνητα καθημερινά. Βασίζεται πάνω σε μια εξελιγμένη πλατφόρμα που βασιζόταν η προηγούμενη Σειράς 3, κάνοντας την να είναι μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις από το μοντέλο που αντικαθιστά.

Test Drive: BMW 116 Sport - 042

Έτσι, το γερμανικό μοντέλο, τόσο στη πεντάπορτη όσο και στη τρίπορτη έκδοση, διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με το μήκος να φτάνει τα 4.324 χλστ, το πλάτος 1.765 χλστ, το ύψος 1.421 χλστ, ενώ τέλος το μεταξόνιο ακουμπάει τα 2.690 χλστ. Αντιπαραθέτοντας λίγο τους αριθμούς σε σχέση με την προκάτοχό της, η νέα Σειρά 1 έχει 85 χιλιοστά μεγαλύτερο μήκος, 30 χλστ μακρύτερο μεταξόνιο, πλατύτερα μετατρόχια κατά 51 και 72 χλστ αντίστοιχα για το εμπρός και πίσω άξονα, 5 χλστ. μικρότερη απόσταση από το έδαφος, όντας πλέον 140 χλστ. Η μόνη διάσταση που παραμένει αμετάβλητη είναι το ύψος. Οι αυξημένες διαστάσεις όμως έχουν αυξήσει το βάρος κατά μόλις 30 κιλά, με την αυτόματη έκδοση να ζυγίζει 1.395 κιλά.

Test Drive: BMW 116 Sport - 011

Η BMW τονίζει ότι σε σχέση με την προηγούμενη Σειρά 1, η νέα προσφέρει 21 χλστ περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες και 30 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ο οποίος πλέον αγγίζει τα 360 λίτρα και βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, ο οποίος με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε αναλογία (40/20/40) μπορεί να φτάσει έως τα 1200 λίτρα.

Η νέος “άσσος” παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης πριν δύο χρόνια και αμέσως σήκωσε θύελλα αντιδράσεων και δίχασε τους οπαδούς και όχι μόνο της εταιρίας.

Test Drive: BMW 116 Sport - 058

Στιλιστικά οι γραμμές του μοντέλου είναι πιο έντονες, έχοντας εξελικτική πορεία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η προεξέχουσα μάσκα θυμίζει έντονα αυτή της Σειράς 5 και 7, με τη γενική εικόνα να είναι γνώριμη στο μάτι. Ο δυναμισμός της αντικατοπτρίζεται στη πολύ μακριά μούρη της, αφού κάτω από αυτή μπορεί να “φωλιάσει” και ένας 3,0-λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας, και στην έντονη γραμμή που διατρέχει το προφίλ του αυτοκινήτου στο ύψος των χειρολαβών, παρέα με τις μικρές γυάλινες επιφάνειες. Τα νεύρα του καπό καθώς και οι κυρτές επιφάνειες κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο πλατύ απ’ότι πραγματικά είναι χαρίζοντας του παράλληλα το απαραίτητο κύρος. Το Hofmeister kink στη πίσω κολόνα δένει αρμονικά με το σχεδιασμό του πίσω μέρος, που προσωπικά είναι το απείρως ομορφότερο από το εμπρός, κάνοντας το αυτοκίνητο να “δείχνει” ότι η κίνηση μεταφέρεται στο σωστό πίσω άξονα. Βέβαια, οι 17άρες ζάντες της δικιάς μας έκδοσης ομορφαίνουν κατά πολύ το οπτικό σύνολο, ενώ τα S001 της Bridgestone σε διαστάσεις 225/45 του χαρίζουν ακόμα πιο σταθερό πάτημα.

Test Drive: BMW 116 Sport - 008

Ο σχεδιασμός της μούρης είναι αυτός που έχει προκαλέσει τις μεγαλύτερες και εντονότερες αντιδράσεις από τους οπαδούς της φίρμας και όχι μόνο, στην μετά Bangle εποχή. Αντικειμενικά η αμφιλεγόμενη αισθητική του μόνο όμορφη δε μπορεί να χαρακτηριστεί και προσωπικά, παρατηρώντας την με τις ώρες διέκρινα ότι η πηγή του “κακού” είναι τα πολύ μεγάλα φωτιστικά σώματα, οι μεγάλες “flat” πλαστικές επιφάνειες ανάμεσα στα φώτα και στη μάσκα, ενώ τέλος μικρά θεωρώ ότι είναι και τα κλασικά “ρουθούνια” της μάσκας. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι η αεροδυναμική του αυτοκινήτου φαίνεται να είναι χειρότερη από το προκάτοχο του καθώς το νούμερο Cd 0,31 είναι μεγαλύτερο από το 0,29 της προηγούμενης E87, έχοντας τον ίδιο με το Α3 Sporback, ενώ η A-Class έχει 0,28.

Test Drive: BMW 116 Sport - 020

Test Drive: BMW 116 Sport - 017 Test Drive: BMW 116 Sport - 022

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που έστω και καθυστερημένα (δε γινόταν και αλλιώς) η BMW άκουσε τις έντονες, αρνητικές κριτικές της σχεδίασης της Σειράς 1 και σύντομα (μπορεί και στη Γενεύη τον ερχόμενο Μάρτιο) θα παρουσιάσει την ανανεωμένη Σειρά 1, μόλις δύο και κάτι χρόνια μετά από τη πρώτη παρουσίαση της. Η λογική λέει ότι ανανεωμένη Σειρά 1 θα αποκτήσει νέα μπροστά φωτιστικά σώματα, τα οποία θα είναι λεπτότερα και θα μοιάζουν αρκετά με αυτά της εξαιρετικά πανέμορφης Σειράς 2, ενώ νέα σχεδίαση θα έχει επίσης ο μπροστά προφυλακτήρας, δείχνοντας μας έμμεσα ότι ο σχεδιασμός όντως δεν ήταν επιτυχημένος και ότι φυσικά ξέρουν να σχεδιάζουν όμορφα αυτοκίνητα.

Η Σειράς 1 με την υπάρχουσα πισωκίνητη πλατφόρμα της αποτελεί βάση και για τις τρεις εκδόσεις (Coupe, Cabrio και Gran Coupe) της Σειράς 2 αλλά θα είναι η τελευταία που θα φέρει αυτή τη διάταξη καθώς η επόμενη γενιά της Σειράς 1 που αναμένεται να παρουσιαστεί γύρω στο 2017 με 2018, και αυτή θα βασίζεται στη νέα μπροστοκίνητη πλατφόρμα UKL της εταιρίας, με το αυτοκίνητο που θα την ντεμπουτάρει να είναι το νέο Mini και 1 GT που θα παρουσιαστεί το επόμενο χρόνο και θα ακολουθήσουν αρκετά ακόμα μοντέλα από τη BMW αλλά και την MINI.

Για την ασφάλεια των επιβατών, νομίζω είναι ουτοπικό να συζητάμε, καθώς η BMW δεν έχει να επιδείξει τίποτα λιγότερο από πέντε αστέρια και με πολύ υψηλή βαθμολογία σε όλες τις επιμέρους δοκιμασίες, με μικρή μόνο υποχώρηση σε αυτό της προστασίας των πεζών.